Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

BULA - The Camper Project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Hallo,

Hier weer iemand die van zijn bus een camper gaat maken.
Heb een T4 2.5 TDI Verlengd gekocht met 235.000km op de teller.

Aangezien we binnenkort al op vakantie gaan zal het echte klus werk pas over 2 of 3 weken beginnen.

Vandaag gestart met de DC te verwijderen, bij deze te koop :)
http://link.marktplaats.nl/696508896" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Vriendin helpt ook maar al te graag mee :)
Afbeelding
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

en we gaan verder...

Afbeelding

Afbeelding

Vraagje hoe krijg ik de hoofdsteun los van de enkele stoel achter ??
Afbeelding
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Oke,

ik ga nu een nood inrichting maken om hem van het weekend mee op vakantie te nemen.
Maar mag ik rond rijden zonder schot maar wel met de banken erin of moet ik naar de RDW voor een keuring ?

Ik wil het bijrijdersbankje verwijderen en een enkele stoel plaatsen op draaiplateau dat zijn de eerste 2 zitplaatsen.

Tevens de vraag of ik de enkele stoel achter weg kan halen, de bank 1 plek naar links plaatsen en een rij naar achter (uiteraard in de orginele bevest punten) en dan de gordels aan de zijwand (schuifdeur) ook in de orginele bevest punten maken ?

Krijg ik zo 2 pers extra op kenteken ? volgens mij als ik het project van SANDMAN lees moet dat lukken....

ik hoor graag.
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door DNS »

Stoelen achterin zou ik er toch maar snel uithalen zonder dat schot. Daar moet je nl. een "geel kenteken" voor hebben (= meer belasting + BPM betalen) terwijl je met de DC nog grijskenteken (voor particulieren) rijdt. Daar staan toch minder leuke boete's voor (= technisch gezien nl. belastingontduiking :ie ).

Alleen 2/3 zitplaatsen voorin zonder schot is wel OK voor grijskenteken, dus dat kan wel. Ik heb destijds gewoon zonder keuren rond gereden, maar eigenlijk moet je na het verwijderen van de DC naar de RDW voor nieuwe papieren.

Voor de hoofdsteunen; volgens mij zat er een soort U-klem in die sleuf aan de zijkant van het stukje plastic waar de pin de stoel in gaat. Als je die er uittrekt met een schroevendraaiertje zou de rest van de pin er zo uit moeten kunnen.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Egbert&Manon »

Met bank en stoel voorovergeklapt en een deken erover, zou ik me geen zorgen maken over een controle.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Kijk heren, veel meningen en advies, ik heb de bus gekocht van een particulier ik dacht dat de BPM dan al betaald was ?

Kan ik dit ergens controleren of ik straks nog BPM moet betalen ?
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Dag Jan,

Bedacht me net dat ik het op rdw.nl kon nakijken en daar staat de bus als bedrijfsauto.
Ik heb de RDW gebeld en als daar personenauto had gestaan dan hoefde ik geen BPM te betalen maar omdat er bedrijfsauto staat dien ik later nog BPM te betalen.

Weer wat informatie rijker, nu die ^%$@%^ hoofdsteun loshalen die niet los wil .....
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

De hoofdsteun van de stoel achter is los, ik kan hem plat krijgen...komt toch wel ver naar voren t.o.v. het bankje ernaast.

Afbeelding

Ook deze stoel komt na mijn vakantie te koop.

Morgenvroeg langs de RDW voor keuring naar enkele cabine dus dan gaat het achterbankje er ook even uit.

Vandaag op het werk wat hout gezaagd om een kleine constructie te maken voor 1,5 / 2 weken noord-frankrijk !!
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door DNS »

Onze rode is een jaar of 7 geleden omgekeurd tot camper. Die staat ook nog steeds als 'voertuigsoort: bedrijfsauto' op kenteken, maar wel met 'inrichting: kampeerwagen'.

Hoe je kan zien of de BPM betaald is: kijken onder het tabje Fiscaal bij de RDW-gegevens van je auto.
Staat daar bij Bruto BPM €0, dan moet deze nog betaald worden. Staat er een bedrag groter dan 0, dan is deze al betaald. :wjw
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door DNS »

jan2009 schreef: Projekt v.d Sandman is ook iets anders aangeboden ter keuring , namelijk gelijk als camper incl.verplichte inrichting.
Ga je nu naar de rdw is het een personenbus en valt waarschijnlijk de bpm ook hoger uit , heeft iets te maken met co2 uitstoot als ik het goed heb .

Uitsluitend met de voorstoelen erin kan je hem nu omzetten naar enkelcabine op grijs kenteken en betaal je nog effe geen bpm , maar rij je voorlopig wel legaal.
CO2-BPM is n.v.t. op onze T4's. Die valt nl. altijd duurder uit en dan mag je een beroep doen op de BPM-regeling die van toepassing was op 'datum eerste toelating', dus die zonder eco-ellende. :peace :lach

Verder betaal je voor een camper geen BPM over het camper-deel (dus alleen over de kale bedrijfsbus), terwijl je voor een personenauto dus wel BPM betaald over het personenauto-deel. Vandaar het verschil.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

De bus flink gepoetst ramen goed zuiver gemaakt, spullen gepakt en lekker nog primitief morgen op vakantie maaaaaarrrrrr....

Wilde net de schuifdeur op slot doen, krijg ik hem maar heel moeilijk op slot moest de sleutel draaien met veel kracht en binnen in het knopje mee aanduwen en met openen ook super strak met de sleutel en binnen het knopje mee omhoog trekken....

Iemand tips hiervoor ??
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Heeeeel apart maakte vanmorgen de schuifdeur open en hij deed het weer heel normaal ondertussen onderweg naar Frankrijk !!!
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Even een vraag via MacWifi in France.
Stel ik wil de bank 1 plaats naar achter zetten dan moet ik tussen de 2 achterste stijlen een bevestigingspunt hebben voor de gordel.
In de bovenligger zit een gat denk rond 14 ofzo met metrische draad kan het zijn dat daar dan een tussenstijl in moet tbv de gordel ???

Groeten vanuit Noord Frankrijk !
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door DNS »

Leuk hè, zo'n project wat je in de vakantie ook niet los kan laten. :lach :wjw

Maar je bedoelt het gat tussen de achterste 2 stijlen, boven het raam?
Daar komt normaal voor de achterste bank idd een metalen steun/beugel voor de gordel naar beneden.

Voor zo'n setje dus:

Afbeelding
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Juist dan moet ik daarna zoeken :)

Over een weekje eerst nog even genieten !
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Plaats reactie