Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

OBD II AEG van CONRAD doet het niets

vragen over de T5
Plaats reactie
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

OBD II AEG van CONRAD doet het niets

Bericht door Jakob G »

Hallo allemaal,

We hebben de OBD II AEG van Conrad gekocht maar het toestel doet helemaal niets.
We hebben een T5 TDi 1900 63kw 4cil handgeschakeld 2005 campertje.
Conrad geeft het advies naar de dealer te gaan om te controleren of het toestel wel geschikt is voor onze bus.
Ik zie me daar al aan komen met die vraag.

Heeft iemand van jullie een een idee wat er loos kan zijn???

Alvast bedankt voor jullie reactie's

We laten volgende week de Bearlock inbouwen in Veendam een goed en niet te duur adres lijkt ons.
Een inbouwer in Grootegast vroeg even €800,- ex btw, voor de gewone slot zonder certificaat, maar die heeft ons al een paar keren bij de neus gehad maar deze keer niet. :T4politie

Groet,
Jakob G
Ps, de steker verbinding van de bus doet het wel, "onze Olaf" heeft met zijn apparatuur een paar fouten verwijdert.
De OBD II AEG ondersteunt: protocollen: PWM, VPW, CAN, KWP 2000, ISO 9141 en EKWP2000.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: OBD II AEG van CONRAD doet het niets

Bericht door Oviivo »

Mijn VW dealer vroeg EUR 750 incl. BTW en certificaat voor montage van een Bearlock.

Ik heb uiteindelijk 500 betaald voor inbouw op "thuis"locatie met certificaat (actie via Camperverzekerd)

800 ex lijkt me wat te duur en zonder certificaat ook niet getuigen van vertrouwen.
Laatst gewijzigd door Oviivo op 22 jul 2013, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: OBD II AEG van CONRAD doet het niets

Bericht door ratlookcalifornia »

ook ik was iets van 500 euro kwijt met certificaat bij erkend inbouw station van bearlock......
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: OBD II AEG van CONRAD doet het niets

Bericht door vaniac »

Als het deze is http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8575 ... e-apparaat" onclick="window.open(this.href);return false;
dan zou ik er niet al te veel van verwachten, gezien de reviews die ook al aangeven dat het apparaat het vaak niet doet............
Er zijn ook apparaten met specifieke VAG-software te koop. Uiteraard een stuk duurder, maar je krijgt dan ook altijd de nieuwste software updates en de resultaten die je verwacht!!!
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: OBD II AEG van CONRAD doet het niets

Bericht door Oviivo »

die "reviews" zijn lachwekkend :bifun
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: OBD II AEG van CONRAD doet het niets

Bericht door ronald tdi »

terug met dat ding en geeft een paar tientjes meer uit.....
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: OBD II AEG van CONRAD doet het niets

Bericht door JanP »

OBD apparatuur waar niet specifiek VAG of VW bij wordt genoemd doen het meestal niet op een "oudere" VW.

VW gebruikte (in ieder geval tot 2006, maar misschien ook later) een eigen protocol ("taal"), en er zijn maar weinig goedkope apparaten die dat protocol kunnen lezen. Heeft me ook een paar tientjes gekost.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: OBD II AEG van CONRAD doet het niets

Bericht door vaniac »

Deze moet je hebben: http://www.ross-tech.com/vag-com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier vindt je ook veel informatie: http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog een goede bron: http://shop.dieselschrauber.de/vcds-obd ... 6-l-en.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: OBD II AEG van CONRAD doet het niets

Bericht door Oviivo »

Ik heb VCDS besteld bij Randstad Car Solutions.

Het is ff een uitgave, maar dan kun je ook alles bij alle VAG auto's. Ik hou niet zo van klooien ...
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoera Bearlock is in gebouwd €550.

Bericht door Jakob G »

Hallo allemaal,

We voelen er ons wel een stuk beter op, laten het campertje met een beter gevoel achter nu de bearlock is in gebouwd.
We hebben dat laten doen in Veendam bij Daan Theeuwen voor €550,- het is de Exclusieve Bearlock, met SCM certificaat,
Daan het het heel netjes gedaan.

Jakob G schreef:Hallo allemaal,

We hebben de OBD II AEG van Conrad gekocht maar het toestel doet helemaal niets.
We hebben een T5 TDi 1900 63kw 4cil handgeschakeld 2005 campertje.
Conrad geeft het advies naar de dealer te gaan om te controleren of het toestel wel geschikt is voor onze bus.
Ik zie me daar al aan komen met die vraag.

Heeft iemand van jullie een een idee wat er loos kan zijn???

Alvast bedankt voor jullie reactie's

We laten volgende week de Bearlock inbouwen in Veendam een goed en niet te duur adres lijkt ons.
Een inbouwer in Grootegast vroeg voor een hele dag inbouwen €800,- ex btw, voor de gewone slot zonder certificaat, maar die heeft ons al een paar keren bij de neus gehad maar deze keer niet. :T4politie

Groet,
Jakob G
Ps, de steker verbinding van de bus doet het wel, "onze Olaf" heeft met zijn apparatuur een paar fouten verwijdert.
De OBD II AEG ondersteunt: protocollen: PWM, VPW, CAN, KWP 2000, ISO 9141 en EKWP2000.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie