Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door ktmkrik »

Jagertje schreef:Dat is nogal een verschil 100 euro of 3500
wat houd zo'n revisie set in?
Wel even goed lezen Jagertje de prijzen kun je absoluut niet met elkaar vergelijken .
In een revisiset zit alles O-ringen sleephoedje stelbout etc wat je per verstuiver nodig bent om deze te kunnen reviseren.
Jagertje
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jun 2013, 12:47

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door Jagertje »

ktmkrik schreef:
Jagertje schreef:Dat is nogal een verschil 100 euro of 3500
wat houd zo'n revisie set in?
Wel even goed lezen Jagertje de prijzen kun je absoluut niet met elkaar vergelijken .
In een revisiset zit alles O-ringen sleephoedje stelbout etc wat je per verstuiver nodig bent om deze te kunnen reviseren.
maar met zo'n set word er niks aan de passing in de kop gedaan?
want wat ik begrijp zetten ze er stalen bussen in om de passing weer 100% te maken en gelijk minder slijtage gevoelig te maken?
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door ktmkrik »

Jagertje schreef:
ktmkrik schreef:
Jagertje schreef:Dat is nogal een verschil 100 euro of 3500
wat houd zo'n revisie set in?
Wel even goed lezen Jagertje de prijzen kun je absoluut niet met elkaar vergelijken .
In een revisiset zit alles O-ringen sleephoedje stelbout etc wat je per verstuiver nodig bent om deze te kunnen reviseren.
maar met zo'n set word er niks aan de passing in de kop gedaan?
want wat ik begrijp zetten ze er stalen bussen in om de passing weer 100% te maken en gelijk minder slijtage gevoelig te maken?
Klopt helemaal maar die pasbussen is niet altijd nodig en vaak kan je het ook alleen met de ringen af.
Wat wel heel belangrijk is is dat je de randen 100% braamvrij maakt en dan ook echt braamvrij doe je dit niet kun je zo weer.
En bij het plaatsen van de verstuivers goed vet gebruiken dat die er gemakkelijk in gaat.
Nog een belangrijk punt is de hoek hoe je de verstuiver plaatst.
Jagertje
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jun 2013, 12:47

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door Jagertje »

weer wat geleerd
thnx
zijn toch problemen die je aan het denken zetten om wel een T5 aan te schaffen.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door frank884 »

Jagertje schreef:weer wat geleerd
thnx
zijn toch problemen die je aan het denken zetten om wel een T5 aan te schaffen.
van de 1.9 TDI lees ik niks, zws zijn daarmee geen problemen???
als ik een T5 zou kopen dan is het zws ook een GP 2.0TDI 140 pk commonrail maar die zijn nog wat "Financieel" jong.

Helaas is er bij de T5 van 2003 tot 2009 zoals het uitziet alleen de 1.9TDI een probleemloze motor
maar die vindt ik aan de lichte kant zeker die 85 pk versie
en een heel groot nadeel vindt ik dat die alleen maar als 5 versnellingsbak zijn bebouwd
(mijn T4 heeft helaas ook maar 5 versnellingen maar die motor kan gemakkelijk 140 km/h bij 2000 rpm aan)
dat zou flink schelen in het verbruik
daarom sluit ik niet uit dat als ik van de :driveT4 vroegtijdig afscheid zou moeten nemen dat het wel een Mercedes
111 of 115 CDI wordt en geen T5
terwijl ik die dode hoek bij de voorraam bij mercedes ook helemaal niks vindt.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door ronald tdi »

Let wel, elk merk heeft iets wat veel geld gaat kosten...

Hoeveel T5 rijders hebben dit probleem?
Tis een dure grap, das zeker, maar ik lees het niet vaak. M.a.w. komt dit bij elke T5 voor?
Is het 100% komend kosten post, zo ja dan kan je er rekening mee houden, of je gaat het preventief vervangen.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door robertTREBOR »

Vandaag is mijn bus gebracht bij ABC in Schiedam en daarmee heb ik definitief afscheid genomen van mijn Dealer.
Ze mogen hem 3 dgn. houden, desnoods langer want mijn personeel is op vakantie en ik rij nu heerlijk rond in een
fiat doblo maxi met commonrail diesel techniek, 1250 cc - 90 pk !!
Ik laat wel even weten hoe het allemaal afloopt.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door Pascal-141 »

ronald tdi schreef:Let wel, elk merk heeft iets wat veel geld gaat kosten...

Hoeveel T5 rijders hebben dit probleem?
Tis een dure grap, das zeker, maar ik lees het niet vaak. M.a.w. komt dit bij elke T5 voor?
Is het 100% komend kosten post, zo ja dan kan je er rekening mee houden, of je gaat het preventief vervangen.
Volgens mij zijn er niet zo veel die dit meemaken , op dit forum lees je er wel "veel" van , maar dat komt ook omdat hier veel T5 rijders bij elkaar zitten , en vaak alleen de problemen geplaatst worden op het forum . Maar er zijn er héél véél die gewoon enkele honderd duizend km bij elkaar draaien zonder problemen ook hoor .

Ik had onlangs aan een garagehouder (is een vriend van me , en die heeft véél Transporters in onderhoud/herstel) gevraagd of hij vaak die problemen tegenkomt met de koppen/verstuivers van de T5 en hij zij dat hij dat maar weinig eens moet herstellen .

Heel vaak gaat een VW dealer al snel zeggen "er moet een nieuwe kop op meneer , dat gaat u een rib uit je lijf kosten" . Waarom ? omdat ze er zelf niet kunnen aan werken ! Alles eens nakijken om te zien wat er precies aan scheelt lukt vaak al niet meer , omdat de jonge "techniekers" alleen nog kunnen met de laptop werken en olie wisselen , maar sleutelen op de goeie oude manier dat kunnen ze vaak niet meer ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door ronald tdi »

Dat bedoelde ik dus ook....

Vorige poster zei dat hij twijfelde om een T5 aan te schaffen vanwege deze kosten.

Ik hoop dan ook dat hij zich bedenkt, want tis en blijft een heel fijne auto om mee te rijden.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door ktmkrik »

Pascal-141 schreef:
ronald tdi schreef:Let wel, elk merk heeft iets wat veel geld gaat kosten...

Hoeveel T5 rijders hebben dit probleem?
Tis een dure grap, das zeker, maar ik lees het niet vaak. M.a.w. komt dit bij elke T5 voor?
Is het 100% komend kosten post, zo ja dan kan je er rekening mee houden, of je gaat het preventief vervangen.
Volgens mij zijn er niet zo veel die dit meemaken , op dit forum lees je er wel "veel" van , maar dat komt ook omdat hier veel T5 rijders bij elkaar zitten , en vaak alleen de problemen geplaatst worden op het forum . Maar er zijn er héél véél die gewoon enkele honderd duizend km bij elkaar draaien zonder problemen ook hoor .

Ik had onlangs aan een garagehouder (is een vriend van me , en die heeft véél Transporters in onderhoud/herstel) gevraagd of hij vaak die problemen tegenkomt met de koppen/verstuivers van de T5 en hij zij dat hij dat maar weinig eens moet herstellen .

Heel vaak gaat een VW dealer al snel zeggen "er moet een nieuwe kop op meneer , dat gaat u een rib uit je lijf kosten" . Waarom ? omdat ze er zelf niet kunnen aan werken ! Alles eens nakijken om te zien wat er precies aan scheelt lukt vaak al niet meer , omdat de jonge "techniekers" alleen nog kunnen met de laptop werken en olie wisselen , maar sleutelen op de goeie oude manier dat kunnen ze vaak niet meer ...
En daar ben ik het helemaal mee eens, ze hebben het soms over beunhazen maar bi vw lopen er ook een aantal.
Het is niet eens mijn beroep maar red me een heel eind door alleen maar logisch na te denken en dan pas iets los te sleutelen en dan kom je al een heel eind!
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door Deki »

Zeker de O-Ringen heb het ook laatst laten vervangen en start probleem weg ... maar hadden ze niet jouw Verstuiver laten vervangen Robert bij de dealer dat ze dat niet hebben gezien die gasten!
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door Han G »

Tja, ik hoor nu niemand meer over de getune'de motor van de auto in kwestie.
Als het probleem veroorzaakt wordt door losgeslagen pomp verstuivers helpt het veranderen/ vervroegen en hoeveelheid ingespoten diesel niet echt in het heel houden van een dergelijke constructie.
Om nog maar te zwijgen van de perikelen die de motor heeft mee gemaakt met de eerste poging om te tunen.
Waarbij het mij niet ondenkbaar lijkt dat we hier over gevolg schade praten...
Overigens meen ik van dezelfde auto gehoord te hebben dat deze zo goedkoop was aangeschaft......

Betreffende de opmerking dat de dealer dit niet gezien had, geheel terecht echter de opdracht zal niet geweest zijn onderzoek de overige verstuivers ook maar.
In het beste geval kom je er mee weg met nieuwe O-ringen.
lange termijn oplossing zie ik toch in het verbussen.

Just my 2 cents
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door Multivan Generation »

@ HanG

ik ben het met je eens..

Ik verbaas me er trouwens over, dat er toch besloten is om te laten repareren.
Ik had verwacht dat hiermee het afscheid van zijn T5 gekomen was.
Ook op economische gronden.

Bij VW-dealers werken veel jonge technici voor hooguit 2 jaar, dan wordt hun contract niet meer verlengd en komen er weer nieuwe. Een hoop kennis en ervaring kan in die 2 jaar natuurlijk niet opgebouwd worden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door Oviivo »

afscheid nemen van een slecht startende bus is economisch wellicht nog minder interessant.

Ben benieuwd of er al vordering is bij ABC!
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door robertTREBOR »

busje terug van 130 dkm beurt bij ABC
7.5 ltr. nw. olie , interieur filter en luchtfilter verv. en een nw. APK. a 501 euro inkl. btw.
brandstoffilter niet verv., wel vreemd .
de R. aandrijfas op mijn verzoek gecheckt was helemaal als nw. nog.

het slechte aanslaan heeft zich niet meer herhaald , motor slaat nu steeds direct aan, vreemd !

ik moet in de gaten houden of het motorolie peil stijgt dat zou indicatie zijn voor lekkende ringetjes bij de pompverstuivers.

omdat ik nu voor het eerst buiten de dealer om voor onderhoud ben gegaan is me mobiliteits garantie om zeep.
bij de dealer was ik 414 euro inkl. btw kwijt 8-2012 voor exact dezelfde werkzaamheden apk ,dezelfde filters + WEL het brandstoffilter !!
en met gratis wegsleepservice /mobiliteitsgarantie als je stil komt te staan.

Al met al gemengde gevoelens of het nu wel een wijs besluit is geweest de dealer vaarwel te zeggen. :muur :muur

p.s.
Ook vreemd bij ABC moest ik me Xenon lampen uit me lampunits omruilen voor halogeen omdat deze uitgaan als je grootlicht
aanzet, en ga je dan weer terug van groot naar Xenon dim dan duurt het paar sec. voor de lampen op volle sterkte zijn.
Bij hun APK afkeur, de vw dealer keurde me bus gewoon goed 8-2012 met de Xenons erin
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie