Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afstandsbediening CV doet het niet meer

vragen over de T4
Plaats reactie
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Afstandsbediening CV doet het niet meer

Bericht door Harm »

Sinds een paar dagen deed mijn afstansbediening (originele VW-sleutel) van de central vergrendeling het niet meer. Ik heb de twee cellen (type CR2016) in de sleutel vervangen. Vervolgens meermalen geprobeerd de sleutel te synchroniseren (contact aan/uit, onderste knop ingedrukt houden, bovenste knop drie keer drukken, lampje in sleutel knippert 5 maal langzaam), echter de central vergrendeling schakelt niet de ene keer vanzelf open/dicht (wat zou moeten gebeuren) en reageert verder ook niet op de afstandsbediening.

Wat kan dit zijn en wat is een mogelijke oplossing?
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Afstandsbediening CV doet het niet meer

Bericht door m.c van den berg »

Denk dat ie over nieuw in gelezen moet worden. kan met een val van de sleutelbos al het geheugen kwijt is.
via de garage en kenteken. en ja kost geld
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
frankv6
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 feb 2013, 08:08

Re: Afstandsbediening CV doet het niet meer

Bericht door frankv6 »

ik kan ook evt inleren zit in apeldoorn
t5 1,9 tdi 290,000km and counting
http://www.deurslotreparatie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
leverancier van defa alarm systemen en dometic luifels voor vragen even pbtje
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Afstandsbediening CV doet het niet meer

Bericht door Multivan Generation »

En ik maar denken dat er normaal een CR2032 (1 stuk) in zit..
Heb jij een kleine sleutel?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Afstandsbediening CV doet het niet meer

Bericht door Harm »

Bedankt voor de reacties en sorry voor mijn late reageren, ik ben al een poosje met vakantie en heb pas vandaag weer eens internettoegang.

Ik begrijp dat er geen snelle truc is om mijn problem op te lossen, ik kom erop terug na mijn vakantie.

De batterijcellen zijn wel de juiste voor mijn sleutel zater er eerder ook in en het heeft jarenlang zonder problemen gewerkt. Het rode ledje doet ook alles zoals voorheen
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Afstandsbediening CV doet het niet meer

Bericht door Harm »

Ik kom weer even terug op mijn problem met de niet werkende afstandsbediening.

Het betreft overigens de sleutel met het ronde huis (2-knops bediening) welke tussen 1998 en maart 2000 werd geleverd. Deze heeft een Siemens zender die op 433,92 MHz uitzend, de sleutels welke hierna zijn gekomen hebben een zender van een ander merk en zal niet werken met mijn T4 van begin 2000.

Ik ging er van uit dat er met de ontvangsteenheid van de afstandsbediening in de bus iets mis was en niet met de zender in de sleutel. Dit omdat het rode ledje in de sleutel wel werkte en ook op de juiste manier knipperde tijdens het de aanleerprocedure (synchroniseren).

Ik zag vandaag dat de sleutel van m'n vader z'n 9 jaar oude Seat Alhambra er precies zo uitzag als mijn T4-sleutel. Even geprobeerd met de Seat de afstandsbediening van mijn T4 te synchroniseren en jawel, dat ging prima.

Weet iemand nog tips wat er mis kan zijn met de zendeenheid?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Afstandsbediening CV doet het niet meer

Bericht door Multivan Generation »

micro breukjes door de sleutel eens te hebben laten vallen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie