Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 GP 4motion bodemplaat

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr. Thatcher
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2013, 13:13
Locatie: Andelst

T5 GP 4motion bodemplaat

Bericht door Mr. Thatcher »

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn 4motion T5GP.
Nadat ik er voor het eerst onder heb gekeken, zag ik tot mijn grote schrik dat ik aan de voorkant geen bodemplaat heb. Weet iemand of dit nieuw is, volgens de dealer wel. Maar juist voor een 4motion die het ruwer terrein ingaat mag je toch verwachten dat het beschermd is. Ik zie gewoon draden hangen en als daar een tak achter blijft hangen heb je meteen schade.

Iemand hier een reactie op.

Alvast bedankt, groet Koen
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: T5 GP 4motion bodemplaat

Bericht door mcs »

Hallo,

Is inderdaad normaal , bij mijn t5gp ook geen bodemplaat meer ( de gaten met schroefdraad zitten er wel nog )
ook geen afdekkapje op de accu meer , ook geen afdekkapjes meer bovenop de koplampen.

allemaal wegbezuinigd door VW, erg jammer bij mijn vorige t5 2006 waren deze allemaal nog standaard, maar wat doe je eraan, ? zelf maar opwaarderen , kost natuurlijk weer extra geld,
ik heb al de multivan gasdrukveer op de motorkap , de metalen ( chroom ) deuropeners , binnenkant en een laadkantsrip over de hele breedte achter aan de sluitkant van de deuren nabesteld ( i.p.v. dat korte stukje plastic ) en gemonteerd.
zijn allemaal geen dure delen bij VW , maakt wel voor mij de auto een stuk meer af.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 GP 4motion bodemplaat

Bericht door Oviivo »

Ik heb ergens ooit eens gelezen dat de bovenste (!) motorafdekplaat die bij eerste T5's wel werd gemonteerd, sinds de komst van de DPF op de diesels niet meer wordt gemonteerd. Dit i.v.m. de hittevorming van het DPF bij regeneratie. Maar dat was niet je vraag :jump
Ik heb die zelf namelijk eens willen monteren, want dat vind ik fraaier ...
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: T5 GP 4motion bodemplaat

Bericht door GertjanvD »

Hallo,

Ook onder mijn T5 4Motion, nieuw geleverd januari 2012, zat geen motorbescherming. Aangezien ik de auto met regelmaat op slechte wegen gebruik heb ik een Seikel beschermplaat gemonteerd. Toevallig zag ik vorige week op de Duitse site T5 Board een origineel kunststof exemplaar te koop staan. Ongeveer €110 dacht ik.
Aan de andere kant: uit ervaring weet ik ondertussen dat de aluminium Seikel plaat zijn werk doet. Namelijk de onderzijde beschermen als die de grond raakt. Bovendien heb ik een 2cm verhoogd onderstel en M+S banden 235/70/16 waardoor mijn auto nog iets hoger staat. En dat is best handig op slechte wegen. Groet, Gertjan
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 GP 4motion bodemplaat

Bericht door Multivan Generation »

Voor de topic starter:
Er was een weetjeweller, Raymondo geloof ik,
die stabiele metalen exemplaren te koop aanbood.
Wellicht kun je met hem eens contact opnemen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: T5 GP 4motion bodemplaat

Bericht door Roger B. (11)61 »

bij mijn T5 in 2005 2 keer de kunststof plaat achter het rechter voorwiel aan gort gehad, de tweede keer van door een berg aan de kant geveegde sneeuw rijden.... stel je van de beschermingskracht van het originele spul dus maar niet te gek veel voor..... en dan is 150 euri voor zo'n stukkie plastik erg veel geld.


De Gp die ik nu heb heeft inderdaad veel minder van dat tupperware aan de onderkant :groteogen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: T5 GP 4motion bodemplaat

Bericht door Chrisvv »

Ahum, bij mijn 4 motion dus ook niet. Belachelijk, zeker bij een 4 motion. Ik rij ook op overharde paden en de kans op blijvende schade is dan wel groot. Vanmorgen nog met de VW monteur over gehad. Alles is wegbezuinigd, maar zo is er wel eerder schade dus handel voor de garage. Ik zou ook graag een metalen plaat hebben voor mijn bussie. Die dynamo zit wel heel erg in de rotzooi zo.
Groeten Chris
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: T5 GP 4motion bodemplaat

Bericht door Pim 328 »

Staat volgens mij weer in de optie lijst. Motoronderplaat.

Zit je veel in de zand dan adviseer ik je om een onderplaat te monteren. Willen nog weleens stenen tussen de ribriem komen en deze loopt dan kapot en als je dan pech hebt
komt deze tussen de tandriempoulie. Met het gevolg dat de riem kapot gaat of overspringt.
Nieuwe motor is duurder dan een onderplaat.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: T5 GP 4motion bodemplaat

Bericht door Chrisvv »

Mannen, vandaag de raymondo bodemplaat gemonteerd. Past perfect op mijn 4motion en was zo gepiept. Heb er foto's van, maar plaatsen is niet mijn ding haha. Raymond, bedankt.
Groeten chris
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 GP 4motion bodemplaat

Bericht door Multivan Generation »

wellicht dat je toch kunt proberen om er foto's als bijlage aan je bericht te hangen.
Dit kan voor vele mensen met dezelfde vraag erg waardevol zijn. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: T5 GP 4motion bodemplaat

Bericht door gertned »

Beste allemaal ik heb inmiddels m'n 2 e T5. 4Motion m'n 1 e was van 2011
Mijn huidige nu 3 weken.
Bij allebei zijn de onderkanten helemaal afgeschermd
Het enige wat bij mij ontbreekt is het reservewiel .
Maar dat heeft te maken omdat ik 19 inch wielen heb

Dus erg vreemd dat ze bij jullie niet dicht zijn :ie

Gr. Gert
Afbeelding
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: T5 GP 4motion bodemplaat

Bericht door mettesboy »

mijn T5GP-bitd caravelle lwb uit dec. 2010 heeft er ook een volledige bescherming onder zitten hoor (en het is geen 4motion)
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
jan molenaar
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2011, 22:53

Re: T5 GP 4motion bodemplaat

Bericht door jan molenaar »

In het verleden al eens aangekaart op dit forum. De dealer heeft hem na 2 jaar alsnog gratis ondergezet, kunststof.
Minder motor geluid.
Plaats reactie