Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schokkende caravelle

vragen over de T5
Plaats reactie
steelbuster
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:50

Schokkende caravelle

Bericht door steelbuster »

Goedendag,

Hebben sinds een jaar een caravelle uit 2006 (263000 km). Nu schokt en schudt de hele auto 's morgens rond de 1400 toeren begint het. Hij doet dit in z'n 4, 5 versnelling.
Ik heb hem weggebracht en eerst zeiden ze in de garage dat het aan de software lag, dus een software update € 375 maar hiermee was het probleem niet opgelost.
Dus weer terug, toen werd mij verteld dat de automatische versnellingsbak gereviseerd moest worden totale kosten net geen €4000, wel een creditnota gekregen voor die €375. Nu rij ik vrijdag weg bij de garage en nog geen 50 meter verder weer hetzelfde probleem.
Heeft iemand hier misschien het zelfde probleem gehad en/of weet iemand een oplossing??

Groetjes Marc
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Schokkende caravelle

Bericht door edjeraketje »

Hallo marc,

Kun je via Vagcom niet uitlezen of er een defect is in je brandstofsysteem.
Tandempomp wil wel kapot gaan, verstuivers onderling vergelijken. Moeten ze bij de dealer ook kunnen!

Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
steelbuster
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:50

Re: Schokkende caravelle

Bericht door steelbuster »

Ola Ed,

Ze hebben hem uit gelezen maar daar kwamen geen storingen naar boven.
Hij staat nu weer bij een vw garage en morgenvroeg gaan ze ermee test rijden.
Hopelijk vinden ze iets.

Groetjes Marc
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Schokkende caravelle

Bericht door robertTREBOR »

Ik heb exact dezelfde storing gehad van het schudden van de motor , 3 wkn. later stond is stil met een kapotte pompverstuiver.
Nadat deze vervangen was heeft tie het nooit meer gedaan. Oorzaak een haperende pompverstuiver.
Deze storing was overigens wel uitleesbaar via de OBD stekker,
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
steelbuster
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:50

Re: Schokkende caravelle

Bericht door steelbuster »

Ola,

Ff een update.
Ze hebben vanmorgen een testrit gemaakt en zijn er achter gekomen dat de derde verstuiver een storing geeft. (zoals hier boven gemeld)
Deze wordt nu vervangen en dan maar afwachten. Ik zie een klein beetje ligt aan het eind van de tunnel.
Een ding snap ik nie waarom hebben ze vorige week niet met een laptop opschoot een testrit gemaakt, dan waren ze er meteen achter gekomen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Marc
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Schokkende caravelle

Bericht door robertTREBOR »

steelbuster schreef:Ola,

Ff een update.
Ze hebben vanmorgen een testrit gemaakt en zijn er achter gekomen dat de derde verstuiver een storing geeft. (zoals hier boven gemeld)
Deze wordt nu vervangen en dan maar afwachten. Ik zie een klein beetje ligt aan het eind van de tunnel.
Een ding snap ik nie waarom hebben ze vorige week niet met een laptop opschoot een testrit gemaakt, dan waren ze er meteen achter gekomen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Marc
Bij mij kostte het vervangen van EEN verstuiver maar liefst het bedrag van 1250 euro ca 3 mnd. terug bij de dealer !!
Daar worden we niet vrolijk van......................
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
steelbuster
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:50

Re: Schokkende caravelle

Bericht door steelbuster »

Ola,

Mooi klote, heb nog een rekening openstaan van bijna € 4000 en nu komt er deze rep. nog bij.

Moet eens een hartig woordje met de garage gaan praten want de versnellingsbak is in principe voor de katseviool vervangen.

Groetjes Marc
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Schokkende caravelle

Bericht door ronald tdi »

steelbuster schreef:Ola,

Mooi klote, heb nog een rekening openstaan van bijna € 4000 en nu komt er deze rep. nog bij.

Moet eens een hartig woordje met de garage gaan praten want de versnellingsbak is in principe voor de katseviool vervangen.

Groetjes Marc

Dat moet je zeker doen !!!!! :alarm :politie
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Schokkende caravelle

Bericht door robertTREBOR »

ronald tdi schreef:
steelbuster schreef:Ola,

Mooi klote, heb nog een rekening openstaan van bijna € 4000 en nu komt er deze rep. nog bij.

Moet eens een hartig woordje met de garage gaan praten want de versnellingsbak is in principe voor de katseviool vervangen.

Groetjes Marc

Dat moet je zeker doen !!!!! :alarm :politie
=============================================

Een garage die een aut. versnellingsbak gaat vervangen omdat de motor bij ca 1400 omw. schokt , hugh ?????
Loopt de motor eenmaal 2000 omw. of daarboven is er nix met de aut. bak aan de hand en schakelt deze perfect.
Als je logisch nadenkt dan weet je al dat het nooit aan de aut.bak kan liggen zoiets.

Ook stom dat ze niet gelijk met de laptop aan de OBD stekker even zijn gaan rijden, de storing konden ze zo
uitlezen !! Hoe makkelijk kan het zijn toch ???

Laat maar even weten hoe dit avontuur afloopt.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: Schokkende caravelle

Bericht door ardesch 879 »

Ook maar even creditnota net als bij de software update?
Groetjes Driekus Ardesch
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Schokkende caravelle

Bericht door edjeraketje »

Hmmm ik zeg ff niet al te veel. Dat was wat ok probeerde duidelijk te maken in de eerdere reactie.
Lullig dat ze dat niet vooraf kunnen bedenken. Ik had soort gelijk iets namelijk.
Bij mij zelfde klachten met een hand geschakelde versie. Alleen gebeurde dit onderweg naar kroatie met een caravan er achter :gif
Eerste diagnose was een lekke intercooler of iets mbt daartoe.
Na 3 dagen toch maar eens gevraagd of ze de Vagcom wilden aan koppelen. Vervolgens in groep 11 nr 13 en 14 uit gelezen en toen was het wel duidelijk.
Suc6 met je onderhandelingen

Gr. Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Scheut
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2013, 20:50

Re: Schokkende caravelle

Bericht door Scheut »

Hallo Marc, mooi kut geld!! Daar zal ik zeker nie mee akoord gegaan! Bij mij was het probleem ook dat stotteren was elke x in lagen toeren begon hij te stotteren!! Ook in zijn 6 met 80km begon hij te bokken en te stotteren! Weet niet waar je vanaf komt maar in nuenen kunnen zeer goed diagnose stellen bij de v.a.g.!!! Zeer fijne mensen!! Ik heb dit probleem ook gehad, bij mij was het probleem de ROETFILTER ja dat onding! Heb hem laten verwijderen en meteen laten chippen bij jd engineering in lochem!! En ik kan je zeggen je rijd weer met een lach van oor tot oor naar huis! Gegroet Ronnie
steelbuster
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:50

Re: Schokkende caravelle

Bericht door steelbuster »

Ola Ronnie,

Heb VAG aan de lijn gehad maar die doen geen bussen werd mij verteld.
Dus dan maar naar de locale vw dealer (van Mossel Oisterwijk)

Groetjes Marc
steelbuster
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:50

Re: Schokkende caravelle

Bericht door steelbuster »

Ola,

We zijn eruit de bus gaat eruit!!

Ben niet van plan om nog meer geld er in te stekken. Maar ze hebben het bij van mossel perfect afgehandeld.
Het is onze keus om niet verder te gaan met reparatie's en van mossel heeft het bedrag van € 6000 ex terug gebracht naar €2200 incl.
Het probleem is nu 75% opgelost, schokken van de motor is weg. Nu schud hij af en toe nog. Maar daar kan ik de komende maanden meeleven.

Groetjes Marc
Plaats reactie