Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Velgen bestellen in duitsland

vragen over de T5
Plaats reactie
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Velgen bestellen in duitsland

Bericht door sep »

Dat valt nog niet mee .....in duitsland werken ze kennelijk met zeer strikte type goedkeuringen .... :nuts :nuts
Nu heb ik een set velgen besteld ...die voldoet aan alle eisen qua draagvermogen ,snelheid ,qua steek ,et waarde ..etc .voor mijn t5 ....maar nee hoor deze velg is volgen hun niet goed gekeurd voor mijn t5 ,maar wel een ander type t5 ,welke in technisch opzicht exact gelijk is aan de mijne .... :muur :muur :muur men bleef zeuren om een tsn asn nummer ..( en ik heb ze dus maar voorzien van nummertjes waar ze wel wat mee kunnen :knipoog :knipoog )
Maar op de een of andere manier wil men niet verder kijken dan hun neus lang is :politie
...ik bedoel ....wat maakt het hun nou uit welke velgen ze mij verkopen en wat ik er mee doe ....al smeet ik ze na aankoop in het kanaal of maakte ik er een bijzet tafel van ......
Weer wat geleerd ....geen velgen meer bestellen in duitsland .
Zijn er andere mensen met soort gelijke ervaringen of tips ?

Mvg Sep
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Velgen bestellen in duitsland

Bericht door limburger »

ja zo gaat dat in duitsland...

op motoren mogen in duitsland ook alleen maar setjes banden gemonteerd zijn. ik wilde overstappen op een ander merk, mijn achterband was versleten en voor had ik nog een 3000km. toen ik voor een losse achterband ging werd mij 3x gevraagd wat voor voorband ik had, heb maar hetzelfde genoemd als de achterband die ik wilde (anders kreeg ik hem echt niet). hij ging ook niet zomaar het type band erop leggen wat ik vroeg, hij moest het merk model en bouwjaar van mijn motor hebben zodat hij zelf de band kon uitzoeken die daarbij hoorde (gelukkig was precies die wat ik vroeg er ook bij)

ik heb die man nog wat uitgevraagt en in duitsland moet alles wat er op of aan een auto of motor wordt gesleuteld voorzien zijn van keurmerken en certificaten dat het op jou merk/type/model/bouwjaar is toegestaan.

het is nu eenmaal zo dat je met je auto of motor gebruik maakt van de openbare weg. wat je jezelf aandoet door aanpassingen aan je auto of motor te maken is je eigen risico, maar daar hoeven andere weggebruikers niet het slachtoffer van te worden. we leven in "één" europa maar de regels zijn in alle landen verschillend, terwijl we wel met onze voertuigen elkaars wegen gebruiken :muur :muur :muur

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Velgen bestellen in duitsland

Bericht door Oviivo »

Ik heb een setje velgen in Duitsland gekocht en geleverd gekregen. Men vroeg mij niet om welke auto het ging. Advertentie was voor VW T5. Op Ebay (natuurlijk).

Jouw verhaal klinkt alsof de goede bedoelingen van de verkoper (correct advies, gevoel voor aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid) omslaat in een blokkade. Heb je hem al verteld dat je afziet van eventuele aansprakelijkheidsclaims, maar dat je gewoon de velgen wil?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Velgen bestellen in duitsland

Bericht door Pascal-141 »

Ik heb ook al eens een set (winter)wielen gekocht in Duitsland , ook via Ebay .
Geen enkel probleem mee gehad . Werd zonder morren gewoon geleverd. Er werd ook geen info over de T5 gevraagd .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Velgen bestellen in duitsland

Bericht door sep »

Nou ik heb de bestelling kunnen cancelen en het geld wordt teruggestort op mn paypal acount ....
De velgen inc banden had ik besteld bij reifen.com ,...en dat was puur omdat ze daar een velg hadden die me het meeste aansprak ..en de prijs was op zich ook netjes ...maar het contact met de klantenservice verliep zo slecht qua communicatie ...echt slecht :gif ....telefonisch niet bereikbaar ....mail werd slecht en traag beantwoord ...totaal geen gevoel van dialoog ....
Echt niet normaal die duitse velgen nazis !.....gewoon niet mee willen werken en gewoon kunnen zien dat de velgen wel degelijk voor mijn bus gechikt zijn ....type goedkeuring of niet ..uiteindelijk ben ik als eigenaar verantwoordelijk wat ik plaats of modificeer aan mijn voertuig ...als dat leid tot problemen dan ben IK verantwoordelijk ......
Nu weer verder op zoek naar een velg die ik mooi vind ..en past en voldoet aan de gestelde eisen ....maar dan wel in nederland ..
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Velgen bestellen in duitsland

Bericht door jacobsentertainment476 »

sep schreef:Nou ik heb de bestelling kunnen cancelen en het geld wordt teruggestort op mn paypal acount ....
De velgen inc banden had ik besteld bij reifen.com ,...en dat was puur omdat ze daar een velg hadden die me het meeste aansprak ..en de prijs was op zich ook netjes ...maar het contact met de klantenservice verliep zo slecht qua communicatie ...echt slecht :gif ....telefonisch niet bereikbaar ....mail werd slecht en traag beantwoord ...totaal geen gevoel van dialoog ....
Echt niet normaal die duitse velgen nazis !.....gewoon niet mee willen werken en gewoon kunnen zien dat de velgen wel degelijk voor mijn bus gechikt zijn ....type goedkeuring of niet ..uiteindelijk ben ik als eigenaar verantwoordelijk wat ik plaats of modificeer aan mijn voertuig ...als dat leid tot problemen dan ben IK verantwoordelijk ......
Nu weer verder op zoek naar een velg die ik mooi vind ..en past en voldoet aan de gestelde eisen ....maar dan wel in nederland ..
Sep, jou verhaal klopt geheel in Nederland. Echter in mijn "Echt niet normaal die duitse velgen nazis !....." Landje is de verkopende partij ook aansprakelijk als deze jou niet goed voorlichten of niet het juiste product verkopen. Hier gaat het wat dat betreft volgens de letter van de wet. Ik ben ook nog steeds vervangende wielen aan het zoeken om de 20" te vervangen, echter zie ik ook wel het één en ander op marktplaats voorbij komen, maar niemand die er een draaglast of wel loadindex bij opgeeft, en dit is net zo belangrijk als de loadindex van de band. En dat bepaalde dingen passen op een T5 zegt nog niet dat het ook verantwoord is om te gebruiken op een T5.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Velgen bestellen in duitsland

Bericht door Multivan Generation »

De verkoper speelt op safe(leter van de wet) en dat kun je hem niet kwalijk nemen, lijkt me.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Velgen bestellen in duitsland

Bericht door sep »

Ik snap heel goed dat men in duitsland wat strikter omgaat met de regels op autogebied ...niks mis mee......maar op het moment dat ik een velg uitkies waarvan ik de specificaties volledig heb gelezen en dan ook voldoet qua draag vermogen ...et waardes steekmaten ..maar ik die velg vervolgens niet kan krijgen omdat er bij wijze van wel een homologatie ligt voor een 2,5 ...174 pk tdi lwb maar dan bijvoorbeeld weer niet voor een 174 pk kwb .....dat slaat nergens op :nuts ..... Bovendien ben ik geen duits staatsburger en gelden er hier in nederland wat andere regels .....waar men in mijn ogen dus ook wat coulanter zouden kunnen zijn jegens een klant uit het buitenland ....maar goed ...dat zal wel company policy zijn .
Ik neem zelf veel tijd om een velg uit te kiezen die dus in technische zin deugt .....en niet omdat ie toevallig een steek van 5 keer 120 heeft .....derhalve mijn frustratie .

Mvg Sep
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Velgen bestellen in duitsland

Bericht door jacobsentertainment476 »

sep schreef:Ik neem zelf veel tijd om een velg uit te kiezen die dus in technische zin deugt .....en niet omdat ie toevallig een steek van 5 keer 120 heeft .....derhalve mijn frustratie .
Mvg Sep
Daar zouden meer mensen in Nederland zich mee bezig kunnen houden, voorlopig gaat het nog goed.
Maar ik snap jou punt absoluut Sep, en sta ook wel achter je in die zin. Ik heb hier in Duitsland ook regelmatig een aanvaring met de garage, en wijk daarom regelmatig uit naar Nederland. Maar via Ebay.de zou eigenlijk helemaal geen probleem moeten opleveren lijkt mij. Ook al wordt er vaak naar bepaalde gegevens gevraagd, ik zelf geef ze maar zelden.

Trouwens we hebben het over velgen, Foto !!!!! :wjw :adhd :adhd
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Velgen bestellen in duitsland

Bericht door sep »

Eigenlijk komt het wel goed uit dat het de eerste keer mis ging ....want nu heb ik deze besteld in 20 inch ...en deze vind ik nog mooier :jump
Hartmann-VW-T5-schraeg-hinten-729x486-d51fdb19d188c916.jpg
Bijlagen
borbet-cw3-10514-f-f-l280-sk2.jpg
borbet-cw3-10514-f-f-l280-sk2.jpg (15.3 KiB) 1234 keer bekeken
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Velgen bestellen in duitsland

Bericht door jacobsentertainment476 »

Dat zijn inderdaad mooie velgen, zien er best sierlijk uit. Ik rijd zelf nu een tijdje op 20" rond en dan ook nog met 275 breed en persoonlijk ben ik niet geheel happy er mee, en wil ze liever inruilen op 18" met een breedte van max 255. Ik wens je veel plezier met die mooie velgen. :groteogen :toppie

Trouwens op die foto vindt ik die achterbumper ook wel erg mooi :ie hebbe hebbe hebbe :adhd :adhd :adhd :adhd
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie