Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ellende aan de motor opgelost......

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

ellende aan de motor opgelost......

Bericht door ratlookcalifornia »

en ja hoor,......toch maar besloten om de uitlaatgassen die te ruiken waren bij het starten te laten onderzoeken. We hadden al gezien dat de aansluiting naar de turbo wat gassen vrijliet ( pluimpje te zien bij het starten) maar nu we dit onderhanden hebben genomen komen we ook het spruitstuk tegen van de T5 en ja hoor,...zo krom als een hoepel en lekkage op de pakking......
Het spaarvarken maar vast stuk gegooid en een kredietje of 20 verder, maar nu is het weer gefikst.... Motor loopt weer als een zonnetje en de monteur bij mijn stealer heeft veel extra werkzaamheden meegepakt ( ligt toch open ...)....

Tip dus, als je twijfelt bij uitlaatgassen en een fluitend ( sportief :jump ) fluitje van de turbo hoort,dan kan het wel eens een dure grap worden.....

Weer garantie voor twee jaar :nuts en geen coulance van de PON bende......( natuurlijk niet, waarom zou je van zo`n onderdeel ook enig sinds kunnen verwachten dat dat gewoon 3 tot 6 ton zonder problemen meegaat :bonk )..... Gaan het nog wel melden bij PON maar de kans is nihil....goede reclame voor het VW merk.....


Oh ja,....de ramen zijn ook vervangen ( krassen in de ruiten door de tinter),....was een heel gedoe en is naar omstandigheden perfect uitgevoerd.....( kan nooit helemaal perfect en iedere ingreep is er 1 te veel vind ik...)... Nu weer op naar de vakantie en daarna bij Peter de demontage van het roetfilter inplannen,...weg met die vervuilende zooi.. :adhd
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: ellende aan de motor opgelost......

Bericht door ronald tdi »

EEhh van harte??

Ben wel blij dat het nu goed gekomen is, tis altijd fijn als (ondanks de hoge kosten) de bus weer lekker rijd.

Peter is favo, ik zelf ben ook aan het sparen om het gehele pakket te laten doen :toppie
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: ellende aan de motor opgelost......

Bericht door ratlookcalifornia »

klinkt mij goed in de oren, moet weer even sparen maar de ingreep gaat binnenkort ingepland worden, eerst even naar de zon en dan de volgende ingreep ( en dan zullen de rekeningen ook wel op de mat liggen inmiddels :lach ).............




ronald tdi schreef:EEhh van harte??

Ben wel blij dat het nu goed gekomen is, tis altijd fijn als (ondanks de hoge kosten) de bus weer lekker rijd.

Peter is favo, ik zelf ben ook aan het sparen om het gehele pakket te laten doen :toppie
Gebruikersavatar
AnilTDI
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 feb 2013, 00:24

Re: ellende aan de motor opgelost......

Bericht door AnilTDI »

Dat sportief fluitje van de turbo heb ik ook, maar kan geen uitlaatgassen merken? Hoop dat die van mij niet krom is :ie
Groeten, Anil Muldur
Caravelle 2.5TDI BNZ & Lupo 3L 1.2 TDI AYZ
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: ellende aan de motor opgelost......

Bericht door Oviivo »

Mijn turbo fluit ook, hoort erbij, toch? :groteogen
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: ellende aan de motor opgelost......

Bericht door ratlookcalifornia »

Anil en Oviivo...


Een beetje turbogeluid is wel oke ,maar je merkt het als je gas geeft met rijden , daarna gas los ....als je dan de turbo hoort "ontluchten" met een flinke sportieve blaas dan zal de keramische pakking mogelijk slecht zijn ( zit tussen de turbo en de aansluitpijp meen ik en is nooit 100% dicht maar heel erg lek is te gek..).....Je kunt het zien door een pluimpje bij het starten in de buurt van de turbo. Mocht je geen gekke dingen ruiken dan zal er niets aan de hand zijn :gekte ,maar ga je uitlaatdampen ruiken bij het starten of stilstaan/optrekken in de file dan wordt het tijd om even verder te kijken. is een kwaaltje .... :bonk
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: ellende aan de motor opgelost......

Bericht door Oviivo »

:toppie dank je voor deze gedetailleerde beschrijving. Ik hoor turbo alleen als ik meer gas geef, niet bij gas los. Geen dumpvalve gesis :knipoog

En ik ruik met dit weer alleen mijn okselvijvers :bifun

Gelukkig kun jij ook weer lekker tuffen, fijne vakantie :ikrij
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: ellende aan de motor opgelost......

Bericht door ratlookcalifornia »

ik ben er helemaal klaar voor ( hoop ik).....nu hopen dat de tinter niet 2 keer een day off heeft.... :knipoog
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: ellende aan de motor opgelost......

Bericht door broekhof »

Waren de krassen zo diep in het glas dan?
Achteraf heb je er niets aan maar kijk eens op http://www.glaskrasherstel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; goede serieuze gasten.
Geen binding met het bedrijf.

Groet Coen.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: ellende aan de motor opgelost......

Bericht door ratlookcalifornia »

Krassen waren erg diep en als zelfs een bedrijf als Carglass ( die ook zo`n fout hebben gemaakt ) er voor hebben gekozen om te vervangen denk ik dat het de enige goede optie is geweest blijkbaar...... Vaak zie je na het polijsten of slijpen allerlei bollingen ( net als de kunststof platen die vaak aan de zijkant zitten)...
We zijn hopelijk weer even van de ellende af ....


broekhof schreef:Waren de krassen zo diep in het glas dan?
Achteraf heb je er niets aan maar kijk eens op http://www.glaskrasherstel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; goede serieuze gasten.
Geen binding met het bedrijf.

Groet Coen.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: ellende aan de motor opgelost......

Bericht door Oviivo »

ratlookcalifornia schreef:Krassen waren erg diep en als zelfs een bedrijf als Carglass ( die ook zo`n fout hebben gemaakt ) er voor hebben gekozen om te vervangen denk ik dat het de enige goede optie is geweest blijkbaar...... Vaak zie je na het polijsten of slijpen allerlei bollingen ( net als de kunststof platen die vaak aan de zijkant zitten)...
We zijn hopelijk weer even van de ellende af ....


broekhof schreef:Waren de krassen zo diep in het glas dan?
Achteraf heb je er niets aan maar kijk eens op http://www.glaskrasherstel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; goede serieuze gasten.
Geen binding met het bedrijf.

Groet Coen.
Wel interesant, zo wordt ik nieuwsgierig;
Glas dat door ons is hersteld ziet er weer als nieuw uit en is net zo sterk als voor de schade.

Na reparatie door Glaskrasherstel is de beschadiging onzichtbaar.

En dat is uniek. Wij hanteren geen conventionele technieken waarbij men door middel van polijsten en schuren tracht om krassen te verbergen.

Het gevolg van die achterhaalde werkwijze is namelijk dat het glas na behandeling zwakker is en er een vertekening in het glas zichtbaar is. Dat is voor ons niet acceptabel. Wij streven ernaar dat het zicht door uw autoruiten 100% is zodat u veilig de weg op kunt.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: ellende aan de motor opgelost......

Bericht door ratlookcalifornia »

Tja,.....gelukkig zijn ze nu ook net zo goed als voor het akkefietje :knipoog ,...oh wacht, ze zijn nieuw ;-) .....misschien handig om te onthouden als hij de tweede poging tot tinten doet ..... :muur
Plaats reactie