We zijn donderdag naar Polen gereden
dus ongeveer 6 a 7 uur continu 130km per uur op de CC en de bus op het volle gewicht
net over de grens in Polen daar begin die in het stuur te trillen, de rechtse voorband half leeg
maar geen gat erin, die banden zijn van 2003 dus 10 jaar (bridgestone duravis R 630) hebben al meer dan 100.000 erop
ik wou die komende zomer vervangen hebben nu nog 3 a 4 mm +++niet kaal te krijgen!!!!!
het loopvlak had kleine haarscheurtjes, maar ik dacht dat loopt niet zo ,n vaart want het is LI 104
nu was de zijkant helemaal blubberig geworden +als gelei+ allemaal bubbels de hele structuur van het rubber zo gaar dat die over de hele omtrek lekte
heb ik nog nooit gehad dat een band eerder rot dan versleten is
de collega die links voor lag hebben we maar naar links achter verplaatst daar zit er veel minder gewicht op
de autoweg was 54 graden en de achterband daar kon je de hand net aan houden, maar de voorbanden worden zo heet dat je de hand er niet meer dan 2 sec op houdt ben weggereden met 3.9 bar druk erin dus dat was in orde.
op zich altijd goede banden geweest die van bridgestone maar 10 jaar en dan die warmte en uren aan een dat is te veel voor hun
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
oude banden structuur
oude banden structuur
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: oude banden structuur
niet voor niets dat advies, en voor "tempo 100"aanhangers dwingend in duitsland 6 jaar de vervangingsgrens is...
maar de temperatuur heeft vast niet meegeholpen in dit geval.
maar oké nu heb je geluk gehad..... voor het zelfde geld had ie KLAP gezegd en was je wellicht van de weg geraakt.....
had dus heel verkeerde zuinigheid kunnen zijn....
ik deed op de T4 een jaar, hooguit twee met een setje banden die halverwege de leeftijd een voor-achter wissel ondergingen en dan waren ze kaal. Dan hadden ze 40-60k gereden, vind ik meer dan zat. ik wens ook een beetje fatsoenlijk wegcontact van mijn banden, niet alleen slijtvastheid
maar de temperatuur heeft vast niet meegeholpen in dit geval.
maar oké nu heb je geluk gehad..... voor het zelfde geld had ie KLAP gezegd en was je wellicht van de weg geraakt.....
had dus heel verkeerde zuinigheid kunnen zijn....
ik deed op de T4 een jaar, hooguit twee met een setje banden die halverwege de leeftijd een voor-achter wissel ondergingen en dan waren ze kaal. Dan hadden ze 40-60k gereden, vind ik meer dan zat. ik wens ook een beetje fatsoenlijk wegcontact van mijn banden, niet alleen slijtvastheid
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: oude banden structuur
rijdt maar een 20.000 per jaar waarvan nog van dec tot april op winterwielen dus op zomerbanden jaarlijks een 15,000km
en die michelin achilles en bridgestone R 630 banden zijn zo duurzaam/slijtvast dat ik ze niet kaal krijg op 100.000 km
maar ja nu weet ik als de zijkant er verweerd uitziet, dan gaan ze er toch eerder af
de naam brigestone op de zijkant was ook al zo verweerd dat die niet meer zo goed leesbaar was, bij die michelins die van 2005 zijn ziet dat er nog veel beter uit
klapper ben ik minder bang voor als op een personenwagen met die banden die daarop zitten (of mijn winterbanden met dat zachte rubber met een LI van 97 in de zomer -op- rijden dat is ook link lijkt me nu)
er zit wel een berg draad in die zomerbanden met een LI van 104
maar ja inderdaad achteraf........... dan had ik............. maar rund um hause hadden ze het nog wel een hele tijd uitgehouden
het is ook een zware beproeving zullen we maar zeggen.
en die michelin achilles en bridgestone R 630 banden zijn zo duurzaam/slijtvast dat ik ze niet kaal krijg op 100.000 km
maar ja nu weet ik als de zijkant er verweerd uitziet, dan gaan ze er toch eerder af
de naam brigestone op de zijkant was ook al zo verweerd dat die niet meer zo goed leesbaar was, bij die michelins die van 2005 zijn ziet dat er nog veel beter uit
klapper ben ik minder bang voor als op een personenwagen met die banden die daarop zitten (of mijn winterbanden met dat zachte rubber met een LI van 97 in de zomer -op- rijden dat is ook link lijkt me nu)
er zit wel een berg draad in die zomerbanden met een LI van 104
maar ja inderdaad achteraf........... dan had ik............. maar rund um hause hadden ze het nog wel een hele tijd uitgehouden
het is ook een zware beproeving zullen we maar zeggen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life