De kans dat de O ringen versleten zijn is inderdaad erg groot, en de inslag in de cilinderkop is afhankelijk van hoelang dit probleem zich eigenlijk al voordoet. Je kunt je voorstellen dat tijdens het starten de O ringen zich zoeken om alsnog een dichting te creëren. Je kunt je vast ook wel voorstellen dat er ongeveer 7½ bar diesel druk onder die O ringen staan, en zolang er dus geen dichting is die diesel dus een weg naar buiten zoekt. Dit eindigt allemaal in je olie bad.robertTREBOR schreef:Het slechte aanslaan komt nu steeds frequenter voor.
Was het eerst 1x per week is het nu dagelijks dat heel lang doorstarten voor de motor aanslaat het geval is.
Omdat ik met mijn T5 alleen maar bergen problemen aan zie komen , het besluit genomen dat tie weg gaat.
Maar eerst moet het moeizame aanslaan opgelost worden, want iets verkopen met een storing erin is niet mijn ding.
Zal ik gewoon BLIND die O ringen laten vervangen ? kost iets van 500 euro
Maarrrr stel dat het die O ringen NIET zijn dan ben ik 500 euro armer en nog steeds het probleem.
Of is het gewoon 99 % ZEKER dat het die O ringen zijn dus gewoon DOEN !
128 KW bjr 8-2008 130 dkm. gelopen
Oeps , krijg net berichtje van de VW dealer O ringetjes vervangen van pomverstuivers kost 706 euro inkl. btw.
De O ringen zelf vervangen was naar mijn mening redelijk te doen, en scheelt aanzienlijk in de kosten. En dat bedrag van jou dealer is best een redelijke prijs gezien de hoeveelheid werk die er in zit. ( zie mijn volgende topic)