Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schroefset - ten einde raad!

vragen over de T5
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

schroefset - ten einde raad!

Bericht door Giel »

Hallo wjwers,

Heb vorig jaar febr. mijn bus, met hefdak, laten verlagen om onder de twee meter te komen i.v.m. parkeergarages en ferries.
Wat er toen onder is gekomen was een schroefset van het merk TS automotive, mij aanbevolen door een kleine tuner, hij had er al diverse ondergebouwd volgens zijn zeggen.
Na 2000 km. begon er al één, letterlijk, om zijn moeder te schreeuwen.
Kon gebeuren, dacht ik, en er werd zonder probleem een nieuwe gemonteerd.
Na weer zo'n 2000 km begon de andere hetzelfde verdrag te vertonen en de nieuwe ging na enige tijd ook meedoen.
Na overleg met de tuner heb ik toen, volgen zijn zeggen, een topset laten monteren: KW.
Helaas, na zo'n 40.000 km beginnen de voordempers vreemde rommelende geluiden te vertonen op de snelweg en drempels waar ik voorheen met 50 km overheen reed zonder problemen,zijn nu nauwelijks met 30 km te nemen. Het lijkt dan alsof de motor los in het vooronder ligt!
Ik ben echt ten einde raad en zoek een betrouwbare tuner in Twente en goede ervaringen van gebruikers van schroefsets.
Wie kan mij helpen!
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door DNS »

TS, TA, GTS, JOM en soortgelijke is gewoon goedkoop spul, dus dan is het niet vreemd dat het sneller kapot gaat. Zit wel garantie op, maar als je een beetje pech hebt blijf je er steeds voor terug komen. :nuts

KW is toch wel een van de topmerken, dus dat zou een stuk beter moeten zijn. Als je ze 1,5 jaar geleden aangeschaft hebt, zit er dan geen garantie meer op? Volgens mij was dat 2 jaar namelijk. Andere opties voor goed spul zijn dan nog Eibach/Bilstein of H&R.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door sep »

Hmm lastig om zo een advies te geven .....je rijd nu op een kw set ...en dat merk staat toch wel als een kwaliteits merk te boek ...,..mischien heb je gewoon pech met deze set ...evenals de vorige set...
Of het materiaal kan niet tegen jouw rijstijl ...ik weet niet wat voor drempels je met 50 km p uur neemt ?....( dat kunnen natuurlijk van die flauwe heuveltjes op de weg zijn ......ik neem aan dat je geen normale verkeerdrempels met 50 km p uur neemt ).....


Mvg Sepster
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door ktmkrik »

Giel schreef:Hallo wjwers,

Heb vorig jaar febr. mijn bus, met hefdak, laten verlagen om onder de twee meter te komen i.v.m. parkeergarages en ferries.
Wat er toen onder is gekomen was een schroefset van het merk TS automotive, mij aanbevolen door een kleine tuner, hij had er al diverse ondergebouwd volgens zijn zeggen.
Na 2000 km. begon er al één, letterlijk, om zijn moeder te schreeuwen.
Kon gebeuren, dacht ik, en er werd zonder probleem een nieuwe gemonteerd.
Na weer zo'n 2000 km begon de andere hetzelfde verdrag te vertonen en de nieuwe ging na enige tijd ook meedoen.
Na overleg met de tuner heb ik toen, volgen zijn zeggen, een topset laten monteren: KW.
Helaas, na zo'n 40.000 km beginnen de voordempers vreemde rommelende geluiden te vertonen op de snelweg en drempels waar ik voorheen met 50 km overheen reed zonder problemen,zijn nu nauwelijks met 30 km te nemen. Het lijkt dan alsof de motor los in het vooronder ligt!
Ik ben echt ten einde raad en zoek een betrouwbare tuner in Twente en goede ervaringen van gebruikers van schroefsets.
Wie kan mij helpen!
Je zou eens om advies kunnen vragen bij Stroeve motorsport ( http://www.stroevemotorsport.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ) in Hardenberg daar ben ik ook geweest en zeer tevreden.
Heb er zelf Koni red met Eibach veren onder en ben er goed over te spreken!
Succes verder!
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door rene930 »

Bilstein heeft een hele fijne set op de markt voor de T5, de B14.
Ik rijdt er al 1,5 jaar en 20.000km probleemloos mee rond.
Mijn bus is altijd maximaal beladen.
Bij de bekende garage in oirschot werd mij kw afgeraden omdat er veel problemen mee zijn, en voor service en garantie zijn ze bij kw meestal met vakantie :bonk
De B14 rijdt echt formidabel !
T5 GP Multivan Edition 25
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door Pascal-141 »

rene930 schreef: Bij de bekende garage in oirschot werd mij kw afgeraden omdat er veel problemen mee zijn, en voor service en garantie zijn ze bij kw meestal met vakantie :bonk
Inderdaad , KW is geschikt voor een licht Golfje of zo , maar niet voor een zware T4 of T5 . De schokdempers zijn blijkbaar niet geschikt voor het hogere gewicht van een Transporter , ze gaan steeds lekken. Ik heb ze zelf vroeger op mijn T4 gehad , en ook daar gingen ze steeds lekken. Een vriend van me heeft KW onder zijn T5 gehad , ook hij had er niks dan miserie mee. (dempers die gaan lekken , en ook de bevestigingsogen die afbreken)
Er werd al vaker melding gemaakt van de slechte kwaliteit van KW wanneer ze gebruikt worden onder een Transporter .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door jacobsentertainment476 »

sep schreef: ......ik neem aan dat je geen normale verkeerdrempels met 50 km p uur neemt ).....
Mvg Sepster
Ik was/ben van mening dat een drempel/heuvel in een 30km zone of in een 50km zone gewoon met diezelfde snelheid genomen moet kunnen worden. Maar goed ik pas mijn rijstijl wel aan op de belading in de auto, dus afgeladen ga ik niet te gek over drempels. Zelf rijd ik met een verlaging set zonder de dempers te hebben verwisseld, en die ga ik pas vervangen zodra nodig. ( bilstein)
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door sep »

Ik denk dan dat ik zelf relatief 'voorzichtig" :lach rij ...Die drempels die ze bij ons hier in Groningen hebben liggen neem ik niet graag met 50 .....ik denk niet dat de wielophanging ,etc dat fijn vind ...en ik zelf ook niet ...rij zelf ook flink verlaagd icm 19 inch ( nog wel...binnenkort op 20 ..)en heb mn dempers op de zachtste stand staan ....maar dan nog ...alles met beleid ..ik neem aan dat iedereen wel doet ...je voelt wel aan de auto of ie bepaalde dingen fijn vind of niet ....
Ik kijk wel op van de bovenstaande comentaren inzake de sets van kw ...een kennis van me rijd sinds kort ook met een kw set rond ,en die is vrij critisch ...dus als dat niet bevalt of stuk gaat dan zal ik het wel horen ...maar gezien de prijs van een kw schroefset alleen al zou je een stuk kwaliteit mogen verwachten ...
Ik zelf heb er een goedkoper alternatief onder ( v max extreme ) en tot op heden nog geen klachten ,...maar voor het geld verwacht ik ook geen wonderen :knipoog ....ik denk dat het wel uitmaakt of je bijvoorbeeld continue zwaar beladen in het rond rijd ...de belasting zal dan gewoon zwaarder zijn ...

Het blijft moeilijk om de topicstarter te helpen ....de een zweert bij Billstein en de ander wil enkel Eibach....helaas hoor je vaak alleen de verhalen als er iets stuk gaat ... of vaak verhalen die ze hebben gehoord en hoor je niks zolang het spul heel blijft...
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door ktmkrik »

sep schreef:Ik denk dan dat ik zelf relatief 'voorzichtig" :lach rij ...Die drempels die ze bij ons hier in Groningen hebben liggen neem ik niet graag met 50 .....ik denk niet dat de wielophanging ,etc dat fijn vind ...en ik zelf ook niet ...rij zelf ook flink verlaagd icm 19 inch ( nog wel...binnenkort op 20 ..)en heb mn dempers op de zachtste stand staan ....maar dan nog ...alles met beleid ..ik neem aan dat iedereen wel doet ...je voelt wel aan de auto of ie bepaalde dingen fijn vind of niet ....
Ik kijk wel op van de bovenstaande comentaren inzake de sets van kw ...een kennis van me rijd sinds kort ook met een kw set rond ,en die is vrij critisch ...dus als dat niet bevalt of stuk gaat dan zal ik het wel horen ...maar gezien de prijs van een kw schroefset alleen al zou je een stuk kwaliteit mogen verwachten ...
Ik zelf heb er een goedkoper alternatief onder ( v max extreme ) en tot op heden nog geen klachten ,...maar voor het geld verwacht ik ook geen wonderen :knipoog ....ik denk dat het wel uitmaakt of je bijvoorbeeld continue zwaar beladen in het rond rijd ...de belasting zal dan gewoon zwaarder zijn ...

Het blijft moeilijk om de topicstarter te helpen ....de een zweert bij Billstein en de ander wil enkel Eibach....helaas hoor je vaak alleen de verhalen als er iets stuk gaat ... of vaak verhalen die ze hebben gehoord en hoor je niks zolang het spul heel blijft...
Als iets goed is hoor je het van mij als iets slecht is ook...ben met mijn set super tevreden en kan helaas geen commentaar geven omdat ik daar gewoonweg geen ervaring mee heb en me dan ook wijselijk stil hou om het voor de topic starter een beetje overzichtelijk hou.
Wat ik wel weet is dat Eibach een veren fabrikant is in de hogere sectoren en super kwaliteit heeft....anders zou er wereldwijd niet zoveel aandacht aan worden besteed en de grotere teams in meerdere takken van sport geen gebruik maken van Eibach lijkt me toch!!
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door Giel »

Hi mannen,

Interessante discussie tot nu toe.
Ik heb ook wel eens iets als luchtniveauregeling in forums gezien.
Wat is daarover te zeggen?
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door jacobsentertainment476 »

Giel schreef:Hi mannen,

Interessante discussie tot nu toe.
Ik heb ook wel eens iets als luchtniveauregeling in forums gezien.
Wat is daarover te zeggen?
Dit is meestal ter aanvulling op de bestaande veren, en in sommige gevallen ter vervanging van de veren. Hier kan in sommige uitvoeringen ook de rijhoogte mee ingesteld worden, maar naast deze lucht vering heb je nog steeds dempers nodig. Ik weet niet of deze ook door VW aangeboden worden voor de T5, voor de T4 was het wel te verkrijgen.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door Giel »

vandaag bij Profile mijn schokbrekers laten testen.
"Computer says OK" .Nou weet ik het helemaal niet meer!
Ook op de brug gecontroleerd of er ergens "rare"spelingen zijn. Niets te vinden!
Je gaat op zo'n moment alles verdenken.
Wat te denken van het volgend:
Als ik, met draaiende motor, mijn stuur tot aan de aanslag draai stopt deze. Wat is dat nou weer.
Ik denk met smart terug aan mijn T4 waar ik 250k mee gereden heb zonder problemen.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door edjeraketje »

"Als ik, met draaiende motor, mijn stuur tot aan de aanslag draai stopt deze. Wat is dat nou weer".

Bedoel je dat je motor ermee stopt?!

Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door Giel »

edjeraketje schreef:"Als ik, met draaiende motor, mijn stuur tot aan de aanslag draai stopt deze. Wat is dat nou weer".

Bedoel je dat je motor ermee stopt?!

Gr Edje
Chagrijn en drank maakt meer kapot dan je lief is!

Maar inderdaad de motor slaat dan af
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door edjeraketje »

Giel schreef:
edjeraketje schreef:"Als ik, met draaiende motor, mijn stuur tot aan de aanslag draai stopt deze. Wat is dat nou weer".

Bedoel je dat je motor ermee stopt?!

Gr Edje
Chagrijn en drank maakt meer kapot dan je lief is!

Maar inderdaad de motor slaat dan af
Is bovenstaande aan mij gericht???
Snap in dat geval niet wat je bedoelt!

Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Plaats reactie