Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schroefset - ten einde raad!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door jacobsentertainment476 »

edjeraketje schreef:Bedoel je dat je motor ermee stopt?!
Ik denk dat als je de vraag zo leest dat deze vrij normaal lijkt. :bonk

Maar als de motor draait en deze slaat af door volledige stuur uitslag, dan kun je redelijk stellen dat er iets mis is. Persoonlijk zou ik denken aan de stuur bekrachtiging pomp met daar in een RV (relieve falve ) Dat de motor hierdoor uitslaat staat verder los van de veren.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door edjeraketje »

Hallo Olaf

Dat stukje snapte ik nog net wel :jump
Het stukje chagrijn en drank snap ie niet!

Gr. Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door Giel »

edjeraketje schreef:
Giel schreef:
edjeraketje schreef:"Als ik, met draaiende motor, mijn stuur tot aan de aanslag draai stopt deze. Wat is dat nou weer".

Bedoel je dat je motor ermee stopt?!

Gr Edje
Chagrijn en drank maakt meer kapot dan je lief is!

Maar inderdaad de motor slaat dan af
Is bovenstaande aan mij gericht???
Snap in dat geval niet wat je bedoelt!



Sorry Edje,
Gezegde was niet aan jou gericht maar ging over mijzelf.
Ik ben het apparaat (die T5 dus) behoorlijk zat!

Edje
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door edjeraketje »

@ Giel

Ik kende de uitdrukking/gezegde niet! :muur

Welk KW set heb je eronder zitten?
Rijd zelf met de V3 en weeg ongeveer 2,9 ton doorgaans, vond in het begin het instellen vrij lastig.
Ik weet dat een kennis van mij vlak voor de vakantie een V1 set gemonteerd heeft en dat dat ook niet goed was.
Heeft een nieuwe set voordempers gekregen van de importeur.

Heb je af en toe ook problemen met de stuurbekrachtigingspomp? Deze word aangedreven door de tandwielen wanneer deze pomp zwaar gaat en het toerental daardoor te ver daalt dan kan dat er misschien voor zorgen dat de motor te ver weg zakt??!!

Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door Giel »

Allernieuwste ontwikkelingen m.b.t. mijn schroefset:
Vandaag is er, na veel getouwtrek tussen mij, de importeur en KW zelf, een nieuwe set vóórschokdempers geplaatst.
Ik had nog garantie!
Als je ooit besluit KW te monteren, let dan op de kleine lettertjes.
Wanneer je vóór montage vraagt hoeveel garantie je krijgt zegt men: 2jaar.
Dat klopt ook, alleen als puntje bij paaltje komt en je aanspraak wilt maken op die garantie zit er een addertje onder het gras.
In de kleine lettertjes, die je krijgt als de set gemonteerd en betaald is, staat dat bij problemen de set opgestuurd moet worden naar KW. Daar gaan ze e.e.a. onderzoeken en krijg je het defekte onderdeel omgeruild of gerepareerd retour.
Zij bepalen dan ook of het wel garantie is en of je er niet toevallig door een te diepe put mee bent gereden.

Kort samengevat:
Bij problemen moet je je bus gewoon maar drie weken op blokken zetten en de slager (in dit geval KW) keurt zijn eigen vlees..
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door Giel »

the continuing story of....

Vandaag bericht gekregen dat e.e.a. onder de garantie viel. Mijn garagist heeft moeten praten als "brugman"
Ze hadden (KW) namelijk sporen gevonden van een griptang op de as.
Ik had al opgemerkt dat ik niet veel vertrouwen had in hun onderzoek. "De slager die zijn eigen vlees keurt...."
Ook heb ik niet veel vertrouwen in hun materiaal.
De nieuw gemonteerde set (variant 1) begint af en toe, na 3000km bijna uitsluitend snelweg , soms al weer kreunende geluiden te maken.
Ik ben benieuwd of ze het de resterende 7 mnd. van de garantieperiode uit houden!

Ik hou jullie op de hoogte.

P.s.,

De nieuwe set is nog wel geschikt om zonder problemen met zo'n 45 km/hr. over drempels in de 50 km zone te gaan.
Dat heb ik in ieder geval verdiend!

P.s.s.,
Ik begrijp niet dat een bedrijf zó moeilijk doet. Begrijpen ze niet dat ik 80.000 vrienden in Duitsland heb en 10.000 in Nederland die bus rijden en van deze geschiedenis horen.
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door Giel »

De knoop doorgehakt:

Afscheid genomen van mijn KW schroefset!
Het ongemak werd met de dag groter zoals o.a.: "klonkende"geluiden ui het vooronder, opspringende achterzijde bij het nemen van verkeersdrempels, resonantie van de gehele auto op sommige snelwegen.
Getwijfeld wat er onder moest komen, uiteraard Bilstein.
De keuze tussen schroef- of verlagingsset. Aan beide hangt een prijskaartje en het goedkoopste kan mij altijd passen, vandaar mijn ellende van de afgelopen 7 jaar!

Schroefset heeft het voordeel dat ik altijd aan mijn eis van maximaal 2 mtr. hoogte kan voldoen, bij vaste verlaging is dat twijfelachtig.
(Door mijn Reimo hefdak ben ik, standaard, hoger dan 2 mtr)

In samenspraak met de mannen van Bedrijfswagens Twente besloten voor de vaste verlaging te gaan: B12 van Bilstein.
Na montage bleek ik, ongeladen, 199,5 cm te zijn. Precies goed!

Nu, na ong.2000 km., zeer tevreden: geen rare geluiden of bewegingen en prima vering al met al, tot nu toe zeer tevreden.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door Multivan Generation »

6 Jaar met een KW set,
is geen slechte score, met af en toe een verversing er tussen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Theo S
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:55
Locatie: Melick

Re: schroefset - ten einde raad!

Bericht door Theo S »

Het kan zijn dat er te veel vermogen gevraagd wordt van de motor bij stationair draaien door de stuurbekrachtiging de motor komt onder de minimum toeren en stopt er dan mee. Is een instelling bij de T5
Plaats reactie