Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aankoop advies California T4

vragen over de T4
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door sgsdebruijn »

greenwing schreef: Hoeft niet slecht te zijn maar het zijn 2 totaal verschuilende producten, bv originele Volkwagen Westfalia's hebben van VW fabriekswegen een verstevigde dak constructie alle ombouw dus niet.
Belangrijk is dit alleen als je een klapper maakt ..........maar dat zijn veiligheids-riemen ook
Op welke delen doel je dan? Ben ik wel benieuwd naar als je stelt dat alle ombouwbussen dat niet hebben.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
greenwing
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 sep 2010, 18:53
Locatie: Vlakbij Schiphol

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door greenwing »

De wagengegevens van de fabriek geven bij een "originele" california coach aan
Pr nbr 3R3 / DAA Preparation for Camper pop-up roof in combinatie met
Pr nbr 0AB / STV anti rol bar, front.
Ik heb van VW Duitsland opgekregen hierop te letten
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door Pascal-141 »

greenwing schreef:De omgebouwde "California" Campers zijn goedkoper maar brengen met verkoop ook veel minder op dan zeg maar de aantoonbaar echte Westfalia California

Er zijn helaas een fiks aantal bedrijven in Nederland die zeggen soms dat het om een originele Westfalia gaat maar bij navraag bij o.a. VW komt de T4 dan soms uit Duitsland of Frankrijk en is zijn leven begonnen als aannemers busje en soms weten de bedrijven het zelf niet zeggen ze.
Ik heb 2 jaar geleden voor dat we weer de volgende Westfalia kochten een groot aantal busjes "doorgelicht"

Hoeft niet slecht te zijn maar het zijn 2 totaal verschuilende producten, bv originele Volkwagen Westfalia's hebben van VW fabriekswegen een verstevigde dak constructie alle ombouw dus niet.
Belangrijk is dit alleen als je een klapper maakt ..........maar dat zijn veiligheids-riemen ook

Succes met de keuze,
Rob
Daar ga ik mee akkoord , een "omgebouwde" is voor mij ook veel minder waard dan een originele Westfalia .

Ik heb ook al vaak gehoord dat mensen véél geld dokken voor een Westfalia dat ze graag willen , en dan later blijkt het een omgebouwde werkbus te zijn . (geen Westfalia serienummer , geen VW2 chassisnummer , geen dubbele beglazing (jongere types) , slecht gemonteerde inbouw ,enz)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Arvie
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2013, 22:00

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door Arvie »

Goede tips!

Westfalia's zijn ook van fabriekswege voorzien van isolatie en extra geluidsdemping (wellicht dezelfde als duurdere multivans, dat weet ik niet), dat zullen ook niet alle 'omgebouwde' modellen hebben...

Een ding wat voor mij als een paal boven water staat, en wat me eerder dit jaar ook weer geholpen heeft toen ik mijn California kocht: KOOP NOOIT DE EERSTE AUTO DIE JE GAAT BEKIJKEN!!

Ik dacht dat mijn eerste best redelijk was, had hem al bijna gekocht, toch maar even door gaan kijken, en dan pas zie je de verschillen, en viel het eerste busje uiteindelijk echt enorm tegen tegenover een busje die ik later gezien heb (en tot grote tevredenheid gekocht heb!)

Enfin - het zoeken op zich is ook leuk, en als je de tijd hebt (wellicht tot volgend seizoen?) - waarom niet eens rustig wat busjes gaan kijken, met wat verschillende dealers gaan praten als je eens ergens in de buurt bent (ik denk dat voor dealers hetzelfde geldt als voor busjes - pas als je met een paar dealers gepraat hebt, merk je vanzelf welke 'goed zit' en welke niet...

Oftewel: Sterkte met je (leuke!) zoektocht, haast helpt niet!

Remko.
Remko

T4, 2.5D (AAB), 1991, Westfalia 'compactdak'
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door sgsdebruijn »

greenwing schreef:De wagengegevens van de fabriek geven bij een "originele" california coach aan
Pr nbr 3R3 / DAA Preparation for Camper pop-up roof in combinatie met
Pr nbr 0AB / STV anti rol bar, front.
Ik heb van VW Duitsland opgekregen hierop te letten
Iemand een idee hoe dat op tekening eruit ziet?
De Cali's hebben wel de extra verstevigingspanelen en delen. gekit en gepopt.
Ben wel benieuwd
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
greenwing
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 sep 2010, 18:53
Locatie: Vlakbij Schiphol

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door greenwing »

Westfalia's zijn ook van fabriekswege voorzien van isolatie en extra geluidsdemping (wellicht dezelfde als duurdere multivans, dat weet ik niet), dat zullen ook niet alle 'omgebouwde' modellen hebben...
Klopt als een (Westfalia) bus
Een ding wat voor mij als een paal boven water staat, en wat me eerder dit jaar ook weer geholpen heeft toen ik mijn California kocht: KOOP NOOIT DE EERSTE AUTO DIE JE GAAT BEKIJKEN!!

Ik dacht dat mijn eerste best redelijk was, had hem al bijna gekocht, toch maar even door gaan kijken, en dan pas zie je de verschillen, en viel het eerste busje uiteindelijk echt enorm tegen tegenover een busje die ik later gezien heb (en tot grote tevredenheid gekocht heb!
Helemaal mee eens
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door matje86 »

sgsdebruijn schreef:
greenwing schreef:De wagengegevens van de fabriek geven bij een "originele" california coach aan
Pr nbr 3R3 / DAA Preparation for Camper pop-up roof in combinatie met
Pr nbr 0AB / STV anti rol bar, front.
Ik heb van VW Duitsland opgekregen hierop te letten
Iemand een idee hoe dat op tekening eruit ziet?
De Cali's hebben wel de extra verstevigingspanelen en delen. gekit en gepopt.
Ben wel benieuwd
zie hier viewtopic.php?f=12&t=11209&p=62935&hili ... dak#p62935" onclick="window.open(this.href);return false;
bijeen orginele zit er nog een stabilisator voor

multivan zal er wel een tekening van hebben http://www.eldiape.com/header02.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.eldiape.com/downloadmap/West ... ker_T4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door odorf »

Let er bij Lars van Son op:
NIET alle als 'Westfalia' Multivan aangemerkte T4's hebben daadwerkelijk iets met Westfalia te maken. :bonk
Pas als ze over Slaaphefdak gaan praten lijkt het een Westfalia Multivan. Maar zou net zo goed later in elkaar geknutseld kunnen zijn.
Westfalia-NOWAY.jpg
Westfalia-NOWAY.jpg (17.76 KiB) 1104 keer bekeken
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door matje86 »

een multivan is een multivan ook al zet je er een klapdak op
tis geen california
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door DNS »

De T4 Multivan had (iig in Duitsland) een hefdak als optie en dat hefdak was dan weer van... Westfalia. :knipoog

Dus het kan evengoed origineel zijn, maar het heeft idd niets met een California te maken.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door sgsdebruijn »

matje86 schreef:
sgsdebruijn schreef:
greenwing schreef:De wagengegevens van de fabriek geven bij een "originele" california coach aan
Pr nbr 3R3 / DAA Preparation for Camper pop-up roof in combinatie met
Pr nbr 0AB / STV anti rol bar, front.
Ik heb van VW Duitsland opgekregen hierop te letten
Iemand een idee hoe dat op tekening eruit ziet?
De Cali's hebben wel de extra verstevigingspanelen en delen. gekit en gepopt.
Ben wel benieuwd
zie hier viewtopic.php?f=12&t=11209&p=62935&hili ... dak#p62935" onclick="window.open(this.href);return false;
bijeen orginele zit er nog een stabilisator voor

multivan zal er wel een tekening van hebben http://www.eldiape.com/header02.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.eldiape.com/downloadmap/West ... ker_T4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar doelde ik dus op, de Westfalia's hebben dat er gewoon inzitten, als je een omgebouwde heb zonder dit erin ziet dat er ook gek uit binnenin, je hebt dan geen nette afwerking. Maar of dit dan op moet gaan voor de "rolbeugel"?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door matje86 »

rolbeugel is stabilisator stang voor(tekst doet anders vermoeden :lach ) zoek maar eens op 0AB / STV dan is het engels :knipoog
http://vag-codes.info/files/options/vag ... -codes.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door matje86 op 23 aug 2013, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door odorf »

matje86 schreef:een multivan is een multivan ook al zet je er een klapdak op
tis geen california
DNS schreef:De T4 Multivan had (iig in Duitsland) een hefdak als optie en dat hefdak was dan weer van... Westfalia. :knipoog
Dus het kan evengoed origineel zijn, maar het heeft idd niets met een California te maken.
Wat ik bedoelde is dat meerdere bussen bij Van Son worden aangemerkt als WESTFALIA Multivan, dat wil zeggen een VW Multivan met een fabrieks Westfalia dak. Maar beide op het plaatje hebben GEEN! WESTFALIA dak.
:toppie
Laatst gewijzigd door odorf op 23 aug 2013, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door matje86 »

maar goed dat de no hou hier zitten he :werkaanT4 :T44EVER
ik zou voor dit gaan , die man heeft hem echt alleen voor vakantie gbruikt
http://www.ebay.de/itm/VW-Transporter-m ... 4612303a00" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Aankoop advies California T4

Bericht door repelsteeltje »

Voor te topicstarter: ik heb er hier eentje van 2000 in technoblau staat die in de verkoop mag. (hij staat nog niet officieel te koop, je vind hem dus niet op internet) Ik begrijp uit het topic dat je bij een bedrijf en met garantie wilt kopen. Deze westfalia heb ik 5 jaar in bezit, zelf uit duitsland geimporteerd en ik ben particulier. Reden dat hij weg mag is dat wij voor iets groters gaan. Maar ook als je gewoon eens wilt kijken om straks het kaf van het koren te kunnen scheiden ben je uiteraard welkom. hij staat niet ver bij je uit de buurt, afspraak mogelijk via mail.
Plaats reactie