Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Chipen en af-fabriek roetfilter

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Chipen en af-fabriek roetfilter

Bericht door JP »

Hallo,

Ik heb hier gelezen dat chippen en een af-fabriek roetfilter slecht samen gaan.
Weet iemand of er inmiddels al bedrijven zijn die er iets op hebben gevonden zodat de problemen van een storing in de computer verleden tijd zijn?

Ik lees het graag

Groet
JP
Multivan
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2007, 18:39
Locatie: Delfzijl

Bericht door Multivan »

Mijn T5 Multivan Dc is getuned (Abt) naar 195 pk. Door de dealer is er een roetfilter geplaatst. Heb totaal geen problemen. Rij regelmatig op de
duitse autobahn met een hoge kruissnelheid (180 km per uur) Merk tot nog toe geen enkel verschil. Ook het brandstof verbruik is niet toegenomen. Rij Shell V-power en sinds kort, na de goede berichten op dit forum op Bp. Heb het idee dat de auto hierop iets zuiniger rijdt.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

De mijne is gechipt i.c.m. af-fabriek roetfilter en rijdt prima. Software van JD-Engineering uit Lochem. Ook te verkrijgen bij Van der Velden in Zoetermeer, voor jou het meest in de buurt.....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Bericht door JP »

Oke goede berichten dus!
Mochten er mensen zijn met minder goede ervaringen dan hoor ik dat graag.

Bedankt voor de reacties tot dusver
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

Bij marja werd het mij toch wel afgeraden om te chippen met een roetfilter, het zou de roetfilter heter stoken dan waarvoor ie gemaakt is en vroegtijdig stuk gaan. Maar aangezien dit pas na vele kilometers naar boven komt ga je er eerstdaags geen slechte dingen over horen! Als het verschil in levensduur met of zonder niet veel scheelt ben ik er wel voor te vinden, anders is het (voor mij) niet de moeite waard!
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Bericht door shantos »

mijne is ook door JD tuning uit Lochem gechipt i.c.m. fabrieksroetfilter en moet je eerlijk zeggen dat hij als je echt flink doortrek bij 160 km een paar tellen na moet denken en dan gaat ie weer fullspeed door
verder geen problemen , en als je toch laat tunen laat dan gelijk je egr klep softwarematig dicht zetten.
Plaats reactie