Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wie kent de oil catch

vragen over de T5
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Wie kent de oil catch

Bericht door jacobsentertainment476 »

ktmkrik schreef: Heb er al 1 in onderdelen van koper klaar liggen, alleen nog even een keer afmaken.
Tijd is het grootste probleem :nuts
Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de maten en de plek waar te plaatsen, want ik denk voor het beste resultaat dat deze op een koele plek beter werkt dmv condensatie van de warme vochtige damp. Ik had er nog een wild idee over om een stuk 1" pijp te gaan buigen en dan bij het radiator pakket langs te leggen.

Als ik ook zo de damp kijk wat er bij stationair toerental al door gaat dan vraag ik mij af hoe gek het wordt als de turbo er ook nog eens aan begint te zuigen :ie
Het gehele motorblok is natuurlijk dicht en het enige wat in het blok ventileert is de vacuüm pomp en de carter ontluchting.

De combi EGR dicht en een oil catch zou volgens mij ook het inlaat traject 99% schoon moeten houden :adhd :yes
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Wie kent de oil catch

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Wat denken jullie van een stuk RVS pijp, met daar 2 schroefdoppen op?
Vervolgens 3 keer een gat er in boren en draad tappen en je bent al een eind..
1 = aanvoer
2= retour naar inlaat
3= aftap punt voor de olie

eventueel polijsten..
Ruimte dus indirect de grootte lijkt me ook het probleem..

Punt 2 is dus net wat je moet vermijden , door een oil catch tank te gebruiken.
Het is net de bedoeling dat de dampen uit de motor wegblijven , dus die retour naar de inlaat is er teveel aan.
Op die retour moet je een luchtfiltertje plaatsen , zodat de damp naar buiten kan , maar er geen vuil IN de tank kan.
De retourleiding naar het blok moet je bij het blok afdichten , zodat daar ook geen vuil IN de motor kan geraken.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: Wie kent de oil catch

Bericht door caddy »

Pascal-141 schreef: Punt 2 is dus net wat je moet vermijden , door een oil catch tank te gebruiken.
Het is net de bedoeling dat de dampen uit de motor wegblijven , dus die retour naar de inlaat is er teveel aan.
Op die retour moet je een luchtfiltertje plaatsen , zodat de damp naar buiten kan , maar er geen vuil IN de tank kan.
De retourleiding naar het blok moet je bij het blok afdichten , zodat daar ook geen vuil IN de motor kan geraken.
Zoals jij het zegt is het in Nederland APK afkeur :muur
gr, Jan.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Wie kent de oil catch

Bericht door ktmkrik »

caddy schreef:
Pascal-141 schreef: Punt 2 is dus net wat je moet vermijden , door een oil catch tank te gebruiken.
Het is net de bedoeling dat de dampen uit de motor wegblijven , dus die retour naar de inlaat is er teveel aan.
Op die retour moet je een luchtfiltertje plaatsen , zodat de damp naar buiten kan , maar er geen vuil IN de tank kan.
De retourleiding naar het blok moet je bij het blok afdichten , zodat daar ook geen vuil IN de motor kan geraken.
Zoals jij het zegt is het in Nederland APK afkeur :muur
Overal is een mouw aan te passen Jan...dan plaatst je toch voor de apk even de slang zoals het hoort of je gokt of je een steekproef krijgt en veranderd het dan snel!
Geen vuiltje aan de lucht lijkt me.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Wie kent de oil catch

Bericht door jacobsentertainment476 »

caddy schreef: Zoals jij het zegt is het in Nederland APK afkeur :muur

Verklaar u nader caddy :nuts :nuts niet dat ik iets met de APK te maken heb, wel met TÜV en Dekra maar zo streng zijn die niet hoor whaha
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: Wie kent de oil catch

Bericht door caddy »

jacobsentertainment476 schreef:
caddy schreef: Zoals jij het zegt is het in Nederland APK afkeur :muur

Verklaar u nader caddy :nuts :nuts niet dat ik iets met de APK te maken heb, wel met TÜV en Dekra maar zo streng zijn die niet hoor whaha
Je mag de retourslang niet los laten of een filtertje tussen zetten.
Zo is een paar jaar terug een hobbyauto van mij afgekeurd.
gr, Jan.
Plaats reactie