Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DAB+

vragen over de T4
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: DAB+

Bericht door Leo45 »

Ik zie dat nu voor het eerst en heb er nooit over nagedacht en altijd prima ontvangst gehad...

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: DAB+

Bericht door vw_camper »

Leo45 schreef:Ik zie dat nu voor het eerst en heb er nooit over nagedacht en altijd prima ontvangst gehad...

Leo
Heb je nu dan ook prima ontvangst op FM? Ik heb wat meer zitten lezen op forums en steeds kom ik tegen dat Kenwood geen fantoom/phantom voeding heeft op zijn antennestekker, dus dan wordt de antenneversterker niet gevoed en heb je een belabberde ontvangst (veel ruis en/of alleen regio zenders). Tenzij je een adapter hiervoor plaatst.
Sorry dat ik door blijf vragen, wil graag weten wat ik allemaal nodig heb en wat het gaat kosten.
Groeten, Bert
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: DAB+

Bericht door Leo45 »

Ik had altijd prima ontvangst, dat was het probleem niet zelfs in Schotland in de afgelegen gebieden was het goed.

Overigens zou over een paar jaar heel Nederland DAB+ moeten hebben dus is dat probleem uit de wereld, de meeste andere europese landen hebben het al.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: DAB+

Bericht door vw_camper »

Was dat met de Kenwood DAB+ radio op FM? En heb je een ruitantenne met versterker?
Uh, België bijvoorbeeld niet dacht ik -op wat uitzonderingen na- en er blijven in Nederland plekken zonder DAB dekking tot lees ik 2020. De bedoeling is 80% dekking in 2015 voor Nederland.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: DAB+

Bericht door Multivan Generation »

Wat is nu je punt?
Wil je al genieten van de kwaliteit van hetgeen er al aangeboden wordt,
of wil je jezelf er aan storen dat er nog geen volledige dekking is?

Mij lijkt het ook wel iets, dat DAB+.
En het toestel dat door Harry gelinkt werd zou voor mij een mooie oplossing/meerwaarde kunnen hebben..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: DAB+

Bericht door vw_camper »

Hoi Peter,
Nee, zo bedoel ik het niet, dan ben ik verkeerd overgekomen.
Ik stoor me niet aan onvolledige dekking en wil ook graag een DAB+ radio aanschaffen. Maar als de dekking niet volledig is, moet je wel op FM terugvallen. En dan moet FM goed werken in combinatie met de aanwezige ruitantenne met versterker.
Hopelijk ben ik nu duidelijker.
Groeten, Bert
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: DAB+

Bericht door Egbert&Manon »

"Stuurdraad voor automatische antenne of versterker? = Ja "

Zie technische gegevens!

http://www.kenwood.nl/products/car/auto ... U/details/" onclick="window.open(this.href);return false;


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: DAB+

Bericht door vw_camper »

Egbert&Manon schreef:"Stuurdraad voor automatische antenne of versterker? = Ja "

Zie technische gegevens!

http://www.kenwood.nl/products/car/auto ... U/details/" onclick="window.open(this.href);return false;


Egbert
Ja, maar zo kun je de antenneversterker die bij de T4 voorruit zit, nog niet voeden. Want die wordt via de antennekabel gevoed en voor zover ik kan vinden, heeft Kenwood die optie niet.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: DAB+

Bericht door Harry62 »

vw_camper schreef:
Egbert&Manon schreef:"Stuurdraad voor automatische antenne of versterker? = Ja "

Zie technische gegevens!

http://www.kenwood.nl/products/car/auto ... U/details/" onclick="window.open(this.href);return false;


Egbert
Ja, maar zo kun je de antenneversterker die bij de T4 voorruit zit, nog niet voeden. Want die wordt via de antennekabel gevoed en voor zover ik kan vinden, heeft Kenwood die optie niet.

"ja maar" = eigenlijk nee :muur

Het zal toch niet zo zijn dat er Nederland alleen maar auto's rijden met originele radio's omdat de antenne niet versterkt worden door aftermarket radio"s :bonk
Wees gerust je kunt zoals je zelf al aangeeft een losse antenne versterkervoeding er tussen zetten.
En die stuurdraad kun je daar perfect voor gebruiken om je versterker te voorzien van stroom.

En dat Dab+ nog geen volledige dekking heeft klopt maar bijvoorbeeld de Pioneer zal dan terugvallen op de FM.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: DAB+

Bericht door Harry62 »

Er zijn tegenwoordig ook kleine losse Dab+ ontvangers.
Deze kun je via aux aansluiting verbinden met je originele radio verbinden.
Er zijn er zelfs die het dab+ ontvangen en het geluid via de FM versturen om op je originele radio weer te ontvangen
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: DAB+

Bericht door vw_camper »

Hallo Harry,
Dat klopt helemaal, ik wilde alleen tevoren weten of ik zo'n fantoom adapter nodig heb.
Edit: Terugvallen op FM heb ik helemaal geen moeite mee.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: DAB+

Bericht door Multivan Generation »

vw_camper schreef:Maar als de dekking niet volledig is, moet je wel op FM terugvallen.
Je kunt ook gewoon Mp3's afspelen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: DAB+

Bericht door vw_camper »

Multivan Generation schreef:
vw_camper schreef:Maar als de dekking niet volledig is, moet je wel op FM terugvallen.
Je kunt ook gewoon Mp3's afspelen :knipoog
Dat is zoiets van "Je kunt toch gewoon gaan fietsen" als je auto kuren heeft. :)
Groeten, Bert
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: DAB+

Bericht door Leo45 »

Nog even een nabrander...als je de antenne nog niet hebt geplakt plak hem dan rechts bij de bijrijders kant.
Vandaag reed ik met DAB+ ontvangst met redelijk signaal en toen ik de ruitenwissers gebruikte hoorde je wat storing op het signaal op het moment dat de wissers over het antennevlak komen. Daar heb je rechts geen last van.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: DAB+

Bericht door Harry62 »

Ik heb hem dus ook links geplakt.
Maar bij ons is of slecht bereik of de antenne is niet goed.
Hij gaat zo van volle bak ontvangst naar geen signaal.
Als ik rij dan kan maar zo dat hij wegvalt.
Ben alleen nog maar Heino - Hengelo gereden dus heb verder nog geen ervaring.
Als ik ontvangst heb dan is het geluid wel subliem. Echt goed geluid.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Plaats reactie