Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Raamfolie achterruit verwijderen?

vragen over de T5
Marten Hoffmann
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jul 2007, 08:41
Locatie: Amerongen
Contacteer:

Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door Marten Hoffmann »

Heb net een T5 uit 2008 gekocht met een zwaar getinte achterruit d.m.v. folie. Die folie is erg netjes opgeplakt dus het is wellicht een optie af-fabriek. Maar ik heb toch liever een 'blanco' achterruit, al is het maar om de anti-verblindingsbinnenspiegel te laten werken :nuts

Weet iemand hoe je dit folie kunt verwijderen zonder de verwarmingsdraden te beschadigen?
Met vriendelijke groet,
Marten | T5 2008 130 pk enkele cabine | www.tandemclub.nl
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Als de folie op de ruiten zit heb je de antiverblindingsstand op je spiegel ook niet nodig. Rijdt er eens een tijdje mee rond. Ik vind het veel prettiger rijden in het donker. Geen schitteringen meer van koplampen.

Af-fabriek ruiten zijn geplakt. Dan zou ik ze mooi laten zitten.

Kan je er überhaupt doorheen kijken?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door robertTREBOR »

Ik heb ook een T5 128kw uit 8-2008 , met die ruitenfolie erop.
Ik moet er niet aan denken dat die folie eraf zou zijn.
Ideaal als gereedschap en spullen in je laadruimte liggen, niet zichtbaar door de folie, wel zo veilig tegen diefstal.
Ook wanneer je wel eens NIET handsfree zit te bellen is het dankzij de folie van achter niet te zien.
Ik denk dat je er even aan moet wennen, eenmaal gewend is het echt ideaal.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Utsie
Berichten: 258
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:04
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door Utsie »

Mijn Advies: Zitten laten. dat is volgens mij niet te verwijderen zonder de verwarmingsdraden te beschadigen.

ik heb het ook in de bus en ben er zeer te vrede over. ik kan niet zeggen dat ik s'nachts niet zo veel last van schitteringen in de binnenspiegel.

en zoals Robert al aangaf, het is met naar binnen kijken wel lastiger. dus spullen liggen er veiliger in als met gewone ruiten.


Gr. Utsie
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door ktmkrik »

Zou het zeer zeker niet verwijderen als het er netjes op zit, heb het zelf er ook op en je merkt er niks van.
Hoe vaak kijk je dan nog in de achteruitkijk spiegel??
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door ronald tdi »

Ook ik sluit me hier bij aan.
Lekker laten zitten.
Meer voordelen als nadelen.

Als het fabriek af is, dan kan je het niet makkelijk (lees; heel moeilijk en zeker niet netjes) eraf halen.
Marten Hoffmann
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jul 2007, 08:41
Locatie: Amerongen
Contacteer:

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door Marten Hoffmann »

ktmkrik schreef:Zou het zeer zeker niet verwijderen als het er netjes op zit, heb het zelf er ook op en je merkt er niks van.
Hoe vaak kijk je dan nog in de achteruitkijk spiegel??
Met dank aan al diegenen die aanbevelen om de folie te laten zitten: ik kijk heel vaak (meerdere keren per minuut) in mijn binnen- en buitenspiegel omdat ik graag wil weten wat er om mij heen gebeurt.

Ik merk er zelf wel het nodige van, vooral dat ik me vaak goed moet concentreren op wat achter de auto te zien is omdat die folie veel licht wegneemt (da's natuurlijk ook de bedoeling ervan ...... ). Verder heb ik nog meer dan bij de vorige T5 last van de weerspiegeling van de ruit in het tussenschot doordat de achterruit zo donker is. Dus na een paar weken ervaring ben ik met die folie per saldo niet zo blij. Maar ja, bij mij is de auto vrijwel altijd leeg want ik gebruik hem volledig privé. Dus het "inkijkverhaal" (heel terecht als je de bus vaak vol hebt met dure spullen) telt voor mij niet zo. Iets anders is dat het weghalen van "fabrieksfolie" kennelijk lastig is dus daarom is het waarschijnlijk slimmer om het spul te laten zitten.
Met vriendelijke groet,
Marten | T5 2008 130 pk enkele cabine | www.tandemclub.nl
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door ktmkrik »

Marten Hoffmann schreef:
ktmkrik schreef:Zou het zeer zeker niet verwijderen als het er netjes op zit, heb het zelf er ook op en je merkt er niks van.
Hoe vaak kijk je dan nog in de achteruitkijk spiegel??
Met dank aan al diegenen die aanbevelen om de folie te laten zitten: ik kijk heel vaak (meerdere keren per minuut) in mijn binnen- en buitenspiegel omdat ik graag wil weten wat er om mij heen gebeurt.

Ik merk er zelf wel het nodige van, vooral dat ik me vaak goed moet concentreren op wat achter de auto te zien is omdat die folie veel licht wegneemt (da's natuurlijk ook de bedoeling ervan ...... ). Verder heb ik nog meer dan bij de vorige T5 last van de weerspiegeling van de ruit in het tussenschot doordat de achterruit zo donker is. Dus na een paar weken ervaring ben ik met die folie per saldo niet zo blij. Maar ja, bij mij is de auto vrijwel altijd leeg want ik gebruik hem volledig privé. Dus het "inkijkverhaal" (heel terecht als je de bus vaak vol hebt met dure spullen) telt voor mij niet zo. Iets anders is dat het weghalen van "fabrieksfolie" kennelijk lastig is dus daarom is het waarschijnlijk slimmer om het spul te laten zitten.
Misschien is het een idee om een camera achterop te zetten dan kun je de hele achterzijde zien, heb ik zelf ook en werkt perfect!
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door ronald tdi »

Ik weet niet waar je woont, anders wil ik wel omruilen qua raam.
Zelf heb ik een achterklep, geen deuren.
Marten Hoffmann
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jul 2007, 08:41
Locatie: Amerongen
Contacteer:

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door Marten Hoffmann »

ronald tdi schreef:Ik weet niet waar je woont, anders wil ik wel omruilen qua raam.
Zelf heb ik een achterklep, geen deuren.
Je hebt een PB.
Met vriendelijke groet,
Marten | T5 2008 130 pk enkele cabine | www.tandemclub.nl
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door ronald tdi »

Ivm vorig bericht deze vraag.

Is het te doen om een achterruit te verwisselen.

Omdat het gelijmt zit oid.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door ktmkrik »

ronald tdi schreef:Ivm vorig bericht deze vraag.

Is het te doen om een achterruit te verwisselen.

Omdat het gelijmt zit oid.
Wens jullie heel veel succes, het is te doen maar de kans op breuk en lakbeschadiging blijft er altijd!
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door ronald tdi »

Dat is zo.
Maar is het makkelijk of kan dat beter door iemand gedaan worden die het dagelijks doet zoals bij carglass.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door ktmkrik »

ronald tdi schreef:Dat is zo.
Maar is het makkelijk of kan dat beter door iemand gedaan worden die het dagelijks doet zoals bij carglass.
Persoonlijk denk ik dat je goedkoper uit bent door folie te laten plakken dan een ruit te wisselen waar je specifiek gereedschap voor nodig bent en ook nog eens kans hebt dat je de folie beschadigd.
Maar goed die beslissing moet je zelf even nemen daar ga ik me niet mee bemoeien.
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Raamfolie achterruit verwijderen?

Bericht door ronald tdi »

Dat idee had ik ook al bij je 1ste reactie hahaha.

Was meer zo van als het ff werk is en vooral simpel dan misschien...

Maar nu heb ik zo iets van laat maar....
Plaats reactie