Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Radiateur van 21 jaar oud.....

vragen over de T4
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Radiator van 21 jaar oud.....

Bericht door DNS »

Bij mij ook gewoon met de distributiewissel, dus om de 5 jaar (tenzij er voor die tijd iets kapot is aan het KVS-systeem natuurlijk :knipoog ).
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Radiator van 21 jaar oud.....

Bericht door m.c van den berg »

meestal met de riemwissel en waterpomp. en dat is van dit jaar geweest :zwaai :yes
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Radiator van 21 jaar oud.....

Bericht door Jurgen VH »

Een radiator van 21j heeft toch echt wel zijn dienst bewezen :toppie koelvloeistof wordt bij mij ook gewoon gewisseld bij de distri tenzij er iets defect is ...
Gebruikersavatar
Arvie
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2013, 22:00

Re: Radiator van 21 jaar oud.....

Bericht door Arvie »

Ziet er inderdaad behoorlijk dichtgeslibt uit..

Maar nu de hamvraag: Moet ik mijn radiateur uit '91 preventief vervangen of niet?

Ik heb op dit moment geen koelproblemen (nadat ik mijn ventilatoren gerepareerd had), vind de temperatuur wel wat aan de hoge kant (normaal 90, maar soms uitschieters naar 100 graden (snelle rit, steile heuvels in Schotland), maar wil wel mijn motortje zo koel mogelijk houden omdat ik er nog jaren van wil genieten...

En als ik er een wat goedkopere 'aftermarket' radiateur inzet, is deze dan niet van zoveel mindere kwaliteit dat ik eerder kans krijg op problemen dan nu!?

Moeilijk... (ik verwacht dan ook geen eenduidig antwoord, wellicht wat ideeen uitwisselen zodat iedereen zelf zijn conclusies kan trekken...)

Remko.
Remko

T4, 2.5D (AAB), 1991, Westfalia 'compactdak'
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 679
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Radiator van 21 jaar oud.....

Bericht door Olaf »

Hoi Remco,

Uitschieters naar 100 graden heb ik nooit gehad met deze radiateur, kwam niet of nauwelijks over de 90 graden bij stevig doorrijden op lange snelweg rit ,130/140kmh.Hij blijft met de nieuwe wel koeler ! 80-85 graden. Heb je de originele er nog in zitten ? Zie datum op de zijkant .
Ik heb ook uit voorzorg de kachelradiator vervangen, ding kost maar 37 euro, en een dag werk om het dashboard uit en in te bouwen. Heb nu wel gelijk een rammelvrij dashboard :yes

Groeten, Olaf
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
Arvie
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2013, 22:00

Re: Radiator van 21 jaar oud.....

Bericht door Arvie »

Ga inderdaad maar eens kijken hoe oud mijn radiateur echt is - de lamellen zien er van buiten nog goed uit..

Wellicht komt vervangen toch op mijn lijstje 'winterklussen' te staan!

Gr. Remko
Remko

T4, 2.5D (AAB), 1991, Westfalia 'compactdak'
Plaats reactie