Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

vragen over de T4
Plaats reactie
Lambiek
Berichten: 404
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door Lambiek »

Beste mensen,

Lees met veel plezier al ca 2 jaar mee op het forum en heb me vandaag aangemeld.
Ik sta op het punt een t4 caravelle uit jaar 2000 kwb met dubbele cabine over te nemen.
Deze heeft airco uit blaas openingen in het dak/hemel zitten, ter hoogte van de dubbele cabine/bank en achter in laad ruimte.
Ik wil een goede maar voor mij een betaalbare kleine pop up dak laten plaatsen.
Ik vraag me dus eigenlijk af of dat wel mogelijk is ivm de airco uit blaas openingen ??? En welk type/merk kan ik dan het beste nemen bij welk bedrijf ??

Tevens wil ik op een goedkope/snelle manier, naar camperkenteken. Dus eerst puur voor het kenteken en later als ik meer tijd en geld heb ga ik de bus super mooi maken.
Zijn er mensen in de buurt van Schijndel (noord brabant ) die mij kunnen helpen met adviezen, spullen en hulp. (tegen betaling natuurlijk)
Verder zal ik als de bus in mijn bezit is foto's plaatsen, en ga natuurlijk proberen om zoveel mogelijk zelf met de zoek functie op het forum zoeken. (Maar nu i.v.m tijd aankoop bus probeer ik het op deze manier, sorry

Lambiek
Laatst gewijzigd door Lambiek op 23 sep 2013, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door DNS »

Welkom :yes :wjw

Over het pop-up dak icm airco; dat gaat erg lastig worden. De kanalen voor passagiers lopen vanaf achteren naar de voorkant, dus je dakje gaat dan de luchttoevoer afsnijden. Dan moet je dus vrij handig zijn om de lucht om te leiden door zelfgemaakte kanalen. Daarbij komt het (gat voor het) dak waarschijnlijk ook op de plek waar nu de voorste blowers zitten, dus die zou je dan ook nog moeten verplaatsen (en netjes verwerken in je hemeltje). Erg lastig dus.

Bij een volwaardig hefdak (dus over de hele lengte) zijn er wel mogelijkheden om de klima-hemel in tact/gebruik te kunnen houden, maar dan zit je in een andere prijsklasse. :knipoog
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
MicroPopeye
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 sep 2012, 21:53
Contacteer:

Re: vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door MicroPopeye »

Hallo lambiek

Ik zou even contact opnemen met Frans Schaven in Lith. http://www.fsl.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben ik ook geweest en hij zorgt er voor dat je voor weinig geld de keuring rond hebt! Verder perfect advies over daken enz enz

Succes Laurens : werkaanT4 .


p.s je kunt ook eens op mijn site lezen hoe ik het gedaan heb.

http://www.micropopeye.nl/Camperindex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eens sprak iemand:"mijn camper is klaar" toen wist ik hier spreekt een leugenaar!!
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door Oskar 725 »

Hallo Lambiek (Kristian),
zit er airco in de bus of climatronic (automatische airco)?
Groet, Oskar.
Lambiek
Berichten: 404
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door Lambiek »

Oskar 725 schreef:Hallo Lambiek (Kristian),
zit er airco in de bus of climatronic (automatische airco)?
Bedankt voor de reacties !

Er zit gewone airco in, geen climatronic.
Lambiek
Berichten: 404
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door Lambiek »

DNS schreef:Welkom :yes :wjw

Over het pop-up dak icm airco; dat gaat erg lastig worden. De kanalen voor passagiers lopen vanaf achteren naar de voorkant, dus je dakje gaat dan de luchttoevoer afsnijden. Dan moet je dus vrij handig zijn om de lucht om te leiden door zelfgemaakte kanalen. Daarbij komt het (gat voor het) dak waarschijnlijk ook op de plek waar nu de voorste blowers zitten, dus die zou je dan ook nog moeten verplaatsen (en netjes verwerken in je hemeltje). Erg lastig dus.

Bij een volwaardig hefdak (dus over de hele lengte) zijn er wel mogelijkheden om de klima-hemel in tact/gebruik te kunnen houden, maar dan zit je in een andere prijsklasse. :knipoog
mmmmmmm was er al bang voor, wordt een duur grapje voor me een volwaardig hefdak.
Erg jammer dat er geen pop up in kan.
Lambiek
Berichten: 404
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door Lambiek »

MicroPopeye schreef:Hallo lambiek

Ik zou even contact opnemen met Frans Schaven in Lith. http://www.fsl.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben ik ook geweest en hij zorgt er voor dat je voor weinig geld de keuring rond hebt! Verder perfect advies over daken enz enz

Succes Laurens : werkaanT4 .


p.s je kunt ook eens op mijn site lezen hoe ik het gedaan heb.

http://www.micropopeye.nl/Camperindex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie bus heb je !!
Ik zal eens kijken bij fsl op de site, bedankt.
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door Bart H »

Hoi Lambiek,

Ik heb vorige maand een pop-up dak van macmol ingebouwd, Macmol kan het eventueel ook voor je inbouwen.
Hoe het zit mer de airco weet ik niet maar de hemel bekleding zit er nog niet tegen aan en je mag best een keer komen kijken bij mij hoe het zit.

Ik woon in Eindhoven.

Stuur maar een mail/pb mocht je interesse hebben.

PS: je snapt natuurlijk wel dat je met je woonplaats het walhalla voor d deur hebt.... De Wit !
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door matje86 »

Bart H schreef:Hoi Lambiek,

Ik heb vorige maand een pop-up dak van macmol ingebouwd, Macmol kan het eventueel ook voor je inbouwen.
Hoe het zit mer de airco weet ik niet maar de hemel bekleding zit er nog niet tegen aan en je mag best een keer komen kijken bij mij hoe het zit.

Ik woon in Eindhoven.

Stuur maar een mail/pb mocht je interesse hebben.

PS: je snapt natuurlijk wel dat je met je woonplaats het walhalla voor d deur hebt.... De Wit !
een clima hemel is heel wat anders als een bestelbus hemel, je zal dus een 2 de hemel moeten aanschaffen om daar een knap gat in te maken(veel :werkaanT4 )
http://www.ebay.de/itm/HIMMEL-DOPPELKLI ... 53fb44a766" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door DNS »

Op onderstaande afbeelding kan je zien waar de lucht aangevoerd wordt en waar de blowers zitten; dan komt zo'n hefdakje net verkeerd te zitten. Weet alleen niet zeker of de achterste nu wel of niet (deels/aangepast) kunnen blijven zitten, anders zou je tenminste nog wat luchtstroming achterin overhouden.
T4 Hemeltje.jpg
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door matje86 »

pop up dak gewoon plaatsen. en omkeuren zonder hemel :lach tijdens kamperen de hemel er uit nemen, tijdens gewoon gebruik de hemel er weer in :ie :knipoog tis ff :werkaanT4 maar dan heb je ook wat :adhd
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door Multivan Generation »

@ Lambiek,
je hebt een PB :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door Oskar 725 »

Lambiek schreef:
Oskar 725 schreef:Hallo Lambiek (Kristian),
zit er airco in de bus of climatronic (automatische airco)?
Bedankt voor de reacties !

Er zit gewone airco in, geen climatronic.

Dan heb je dus geen "koude Airco lucht" uit je hemel maar gewoon een ventilatie systeem dat los staat van je airco.
Je kan dus overwegen dit (deels) te laten vervallen zonder dat je technische problemen krijgt met je airco zoals bij een climatronic. Je airco blijft gewoon werken zoals je nu gewend bent. :toppie
Groet, Oskar.
Lambiek
Berichten: 404
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: vraag pop up dak voor t4 caravelle met airco

Bericht door Lambiek »

Dag Oskar, (zie toe gevoegde foto's )
Ben bij de bus wezen controleren, en je hebt gelijk !
Het is alleen voor in de bus airco lucht , midden en achter niet.
Heb rechtsachter aan de buitenkant bus een rooster zitten.

Wel op 2e rij links zijkant bedieningspaneel, met 2x draaiknoppen lucht snelheid voor midden en achteren
en draai knop koud/warm instelling.

lambiek
Bijlagen
20130907_140025-2_resized.jpg
2013-09-08 14.36.43_resized.png
2013-09-08 14.36.43_resized.png (59.47 KiB) 1631 keer bekeken
Plaats reactie