Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 verkopen naar Duitsland

vragen over de T5
Plaats reactie
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

T5 verkopen naar Duitsland

Bericht door Klusman »

Hallo,

Daar de crisis , de opdrachten drastisch heeft doen verminderen, en mijn gezondheid steeds verslechterd, ben ik van plan mijn dikke T5 te verkopen , en een suv te kopen.
Deze wil ik in Duitsland te kopen en dacht om de bus daar te gaan inruilen, of te koop te zetten op autoscout24.de of mobile.de.
Ik zet hem hier ook te koop, maar vanwege de crisis, is ook hier het aanbod groter dan de vraag.
Daar ik vorig jaar september € 44500,- ex btw en bpm heb afgetikt, lijkt het mij dat ik er toch wel € 37500,- ex btw en bpm voor moet kunnen vangen.
Nu weet ik dat deze dikke bussen nog wel lopen in Duitsland, dus vandaar het idee.
Het is me duidelijk dat ik geen bpm meer hoeft te betalen omdat de bus naar het buitenland gaat, maar moet ik de bus wel met btw verkopen, er is btw terug gekregen na aankoop, dus neem ik aan dat de belastingdienst weer wat btw wil ontvangen bij verkoop.
Maar dat weet ik niet zeker, daarom de vraag aan de alwetende.

Bedankt
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: T5 verkopen naar Duitsland

Bericht door frank884 »

Klusman schreef:Hallo,

Daar de crisis , de opdrachten drastisch heeft doen verminderen, en mijn gezondheid steeds verslechterd, T5 te verkopen , en een suv te kopen. Bedankt
en een suv :lach kopen?? = niet echt een crisis auto
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: T5 verkopen naar Duitsland

Bericht door Klusman »

frank884 schreef:
Klusman schreef:Hallo,

Daar de crisis , de opdrachten drastisch heeft doen verminderen, en mijn gezondheid steeds verslechterd, T5 te verkopen , en een suv te kopen. Bedankt
en een suv :lach kopen?? = niet echt een crisis auto
Klopt helemaal, maar ik maak weinig kilometers , en er moet ook een zware caravan en aanhanger mee getrokken worden.
4 x 4 is toch wel een must op de bouw , en met wintersport.
Dus wil ik me die luxe niet ontnemen.
:yes :yes
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T5 verkopen naar Duitsland

Bericht door Pascal-141 »

Klusman schreef:Hallo,

Daar de crisis , de opdrachten drastisch heeft doen verminderen, en mijn gezondheid steeds verslechterd, ben ik van plan mijn dikke T5 te verkopen , en een suv te kopen.
Deze wil ik in Duitsland te kopen en dacht om de bus daar te gaan inruilen, of te koop te zetten op autoscout24.de of mobile.de.
Ik zet hem hier ook te koop, maar vanwege de crisis, is ook hier het aanbod groter dan de vraag.
Daar ik vorig jaar september € 44500,- ex btw en bpm heb afgetikt, lijkt het mij dat ik er toch wel € 37500,- ex btw en bpm voor moet kunnen vangen.
Nu weet ik dat deze dikke bussen nog wel lopen in Duitsland, dus vandaar het idee.
Het is me duidelijk dat ik geen bpm meer hoeft te betalen omdat de bus naar het buitenland gaat, maar moet ik de bus wel met btw verkopen, er is btw terug gekregen na aankoop, dus neem ik aan dat de belastingdienst weer wat btw wil ontvangen bij verkoop.
Maar dat weet ik niet zeker, daarom de vraag aan de alwetende.

Bedankt
Wat is het voordeel om je auto te koop te zetten in Duitsland ?
Wij gaan ze allemaal in Duitsland gaan kopen net omdat ze daar stukken goedkoper zijn !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: T5 verkopen naar Duitsland

Bericht door Klusman »

Ook dit klopt, maar als je hier een bestelwagen koopt, en je hoeft geen bpm te betalen, en je krijgt de btw terug, blijkt het wel dat deze auto hier goedkoper is dan in Duitsland , vanwege de bekende belastingen.

Ik ben aan het vergelijken geweest voor aankoop, je kan een T5 zonder btw kopen in Duitsland, invoeren en hier de btw betalen en weer terugvragen, bpm is bekend als ondernemer hoeft je deze niet te betalen.

Na goed vergelijken, was het hier kopen bij de goedkoopste aanbieder, de bus toch goedkoper, hier koop je een dubbelcabine , die van Duitsland moet hier nog van worden voorzien.

De dubbel cabines die in Duitsland worden aangeboden voldoen in Nederland niet aan de DC eisen, de wand staat te ver naar achter.

Dus na goed rekenwerk hier goedkoper, maar als ik nu een auto zoek met de specificaties die ik heb, wordt er incl. Btw in Duitsland meer voor gevragen dan hier.

Terwijl de SUV die ik zoek in Duitsland goedkoper wordt aangeboden dan hier, en naargelang leeftijd met de bpm erbij, het toch goedkoper blijft dan hier.

Het enige wat hier speelt is de BPM.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: T5 verkopen naar Duitsland

Bericht door DNS »

Voldoet die Nederlandse DC dan wel weer aan de Duitse eisen? Die Duitse :politie is een stuk strenger dan hier.

En moet die Duitser die hem evt. overneemt dan in Duitsland ook niet alsnog MwSt betalen voor die T5? Volgens mij is het voor hem dan ook een stuk minder interessant.

Maar je kan hem sowieso alvast op een aantal NL'se sites aanbieden, misschien is er toch nog een NL'er met interesse voor die dikke T5. :wjw
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: T5 verkopen naar Duitsland

Bericht door Klusman »

Hij staat op autoscout24.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=237735464" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is een begin
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: T5 verkopen naar Duitsland

Bericht door robertTREBOR »

Ik denk dat wat je wilt 7.000 euro afschrijving na 12mnd. rijden niet haalbaar is, zeker met de wetenschap dat de T6
al in aantocht is Ik denk dat je eerder aan 17.000 euro afschrijving zal moeten denken voordat kopers zich melden.
Na 2 jaar rijden heb je vaak al 40 a 50% afschrijving tov het aankoopbedrag !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: T5 verkopen naar Duitsland

Bericht door Klusman »

robertTREBOR schreef:Ik denk dat wat je wilt 7.000 euro afschrijving na 12mnd. rijden niet haalbaar is, zeker met de wetenschap dat de T6
al in aantocht is Ik denk dat je eerder aan 17.000 euro afschrijving zal moeten denken voordat kopers zich melden.
Na 2 jaar rijden heb je vaak al 40 a 50% afschrijving tov het aankoopbedrag !!
Misschien dat de T6 komt in 2015 dan heb ik daar geen vrees voor.
Handelaren hebben zeker interesse en zitten zo op € 33000,- tot € 34000,-, met bieden.
Ik wacht rustig af en heb geen haast.
Ja dat er veel vervliegt in een jaar dat wist ik, maar een net ingereden auto, is wel te verkopen.
De prijs voor een zelfde t5 zonder ook maar een optie, of metallic lak of afleveringskosten, zit nu op € 35495,- ex btw en bpm.
Dus voor een beetje meer rijdt je volgende week al in een luxe bus.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: T5 verkopen naar Duitsland

Bericht door jacobsentertainment476 »

Je dubbel cabine in Duitsland verkopen gaat je niet veel opbrengen, de dubbelcabine en gordel bevestiging wordt hier niet herkend, de auto wordt niet alleen bij invoering naar Duitsland door de TüV gecontroleerd maar ook door de Dekra. En die laatste kijkt voornamelijk naar type goedkeuringen en dergelijke. Dus kortweg zou je T5 als kastenwagen verkocht worden en gaat die door als twee zitter op papier.
Ik wou destijds ook mijn T4 naar Duitsland importeren ( wegens emigratie) en gezien ik toen bijna alles weer ( voor de Dekra) naar origineel zou moeten terugbouwen heb ik er vanaf gezien.

Duitsland is aan de ene kant heel strikt en aan de andere kant heel vreemd. Je wielen mogen vierkant zijn zolang de fabrikant maar een verklaring heeft afgegeven dat ze voor jou type auto goedgekeurd zijn, je 5 cilinder mag ook gerust op 1 cilinder lopen zolang de uitlaatgas norm maar niet overschreden wordt.

Tevens zijn is de T5 hier stukken goedkoper in Duitsland, omdat we hier geen BPM kennen en er een voordeel op Duitse auto's zit, dus ben ik bang dat je in Duitsland nooit je vraagprijs gaat krijgen.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie