Een tijd geleden had ik een klusje voor iemand gedaan,
stoelen plus consoles uit een T5 aangepast voor gebruik in zijn T4.
Dat had ik binnen 2 weken voor elkaar gemaakt voor hem.
De deal was, dat we het met gesloten beurzen zouden doen..
Ik had namelijk het volgende in mijn hoofd:
Je ziet bij de nieuwe Volkswagens regelmatig slotvangers die erg blinken of soms zelfs verchroomd zijn.
Waarom dit niet bij onze T4 zo maken.
Van Pascal werden 5 slotvangers betrokken.
En nu hoor ik jullie denken 5? Je hebt er toch maar 4 nodig? (3 deuren plus één klep).
Dat is zo, maar ik wilde de slotvanger van de motorkap ook..
Het gedeelte van Pascal was snel voor elkaar, vrienden onder elkaar,
even een belletje en een ritje en voila..
Toen diegene waar ik het bovenstaande klusje voor gedaan had benaderd,
dat als hij weer eens iets moest laten verchromen (hij restaureert brommers op hoog niveau),
dat mijn spulletjes er dan op zijn kosten bij gedaan werden.
Zo gezegd zo gedaan.
3 slotvangers kwamen ruim 1 jaar later en veel vragen en zeuren aan.
Dus ik vroeg waar de rest was... Een boel bullshit en smoesjes etc waren het gevolg.
De motorkap slotvanger kwam wat later en voor de achterklep is uiteindelijk 3x aangeleverd, waarvan 2 keer nieuw..
Uiteindelijk heeft het ruim 2 jaar geduurd met veel frustratie van mijn zijde..
Ik doe dus nooit meer iets voor hem
Na ruim 2,5 jaar kwam ik ze vorige week weer tegen,
tsja die moeten nu toch echt af, dus een oplossing voor de busjes verzonnen.
Wat er gebeurd is:
slotvangers bestaan uit een vlakke plaat, met een naar voren gebogen gedeelte.
De 2 uiteinden worden bij elkaar gehouden door een geklonken pen met een tonnetje daarom heen.
Tegen dat tonnetje komt het deur-/klepslot.
Dat tonnetje wordt normaal tegen rammelen behoed door een kunststof vulling.
Dus ik heb de geklonken pennen uitgeboord en verwijderd.
Die konden dus niet meer hergebruikt worden, mijn broer heeft nieuwe gedraaid van RVS
De tonnetjes had ik meegestuurd, om ook te laten verchromen.
Dat verchromen is mooi gelukt, maar bij de bewerkingen om het te kunnen verchromen,
is de kunststof vulling gesmolten/beschadigd/verdwenen.
Rammelen willen we dus niet, dus ik moest iets verzinnen.
Nu werk ik in een branche waar teflon tubing voorradig is,
ik moest alleen de goede maat vinden.
De jongens van het magazijn konden mij prima helpen
En daarna heb ik ze ingemaakt met pingpongen
Alles nog met vulringen in elkaar gezet en voila, klaar om de pennen even vast te hechten.
Binnen 1 dag had mijn broer dat in zijn pauze even voor elkaar gemaakt.
Ik kan namelijk niet lassen
Iets wat ik wel wil leren...
Sinds vanavond zitten ze er in.
Het is alleen lastig om van blinkende onderdelen fatsoenlijke foto's te maken...
![Afbeelding](https://lh4.googleusercontent.com/-LnwO7ULA5v8/UmF1NyCh2KI/AAAAAAAAKPc/43NDCjmdwa8/w1102-h830-no/CameraZOOM-20131018174804248.jpg)
eerst de oppervlaktes overnemen op dikke folie,
om de lak en/of de slotvangers tegen kathodische/elektrolytische werking te beschermen.
close upje van de opbouw ... met telefoon gemaakt
in de auto:
zoals ik al schreef, lastig om er foto's van te maken.
De slotvanger voor de motorkap, bleek een oud type, en dus paste niet bij onze bus
Maar die is te koop voor de liefhebber..
Waarom heb ik het gedaan:
nou, omdat het leuk is, en toch wel uniek voor een T4.
Wat kost dat nou? ---> geen idee wat het verchromen gekost heeft,
ik heb zelf nog iets na laten verchromen in Rotterdam, en dat koste al 30 euro,
en het chroom uit Nederland is minder van kwaliteit, als de andere onderdelen die in Duitsland zijn gedaan.
Dat chroom blinkt meer, en ziet er "vetter" uit..
Deze zijn nu even over:
![Afbeelding](https://lh3.googleusercontent.com/-6VYdtJYHVxo/UmF9CX52R8I/AAAAAAAAKQU/l-3JjShNOjc/w1102-h830-no/CameraZOOM-20131018195032166.jpg)
dit waren die van Pascal die ik er tijdelijk, als vervanging, in de auto had.
De originele van onze bus zijn verchroomd, zodat het matching is en origineel bij de bus past..
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...