Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Radio

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Radio

Bericht door erik 924 »

Goedendag,

Mijn 2e hobby MB W123 300d..

Ik heb in mijn Mercedes 300D uit 84 W123 de moderne JVC radio CD speler met RDS ook MP3 en 4 afspelen via cd..Is te koop..Vervangen door jaren 80 philips radio met jawel cassette deck...
Echter alleen de rechterknopjes zijn verlicht en links en midden lampjes en lcd scherm zijn zwart...Dat is nou jammer Radio en cassette deck werken prima alleen weet je niet wat je doet...met zaklantaarn zie dat schermpje wel wat aangeeft maar niet zichtbaar..Zijn deze lichtjes te vervangen en zo ja wat voor lampjes? :bonk
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Radio

Bericht door erik 924 »

Heb ik di bericht 2 maal geplaatst? Hoe krijg ik er een weer af? Had op verwijderen gedrukt maar mocht niet baten..Jemig wat een digibeet..Sorry :alarm
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Radio

Bericht door erik 924 »

Het verwijderen is gelukt...
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Radio

Bericht door ronald tdi »

heb lang geleden eens zo'n ledje vervangen.
die ledjes heb ik bij de lokale electroboer gekocht.
ik weet nog dat het groene waren.
heb toen de radio mee genomen om te laten zien wat ik nodig had.

bij de 1 was een weerstand niet lekker en bij de ander het ledje zelf.
omdat het mijn 1ste auto was en dus ook radio had ik niet veel geld en de kosten waren erg laag.
de man heeft ze er voor me in gezet.
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Radio

Bericht door erik 924 »

Moet de radio aan de voorkant open?
Het zijn dus leds/ Ik denk steek bolletjes van het kleinste calliber,,,
We zullen het zien...Het is dus te vervangen,,,Daar hoopte ik op..
Bij voorbaat dank erik :jumpklap
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Radio

Bericht door ronald tdi »

Het kan ook zo zijn dat er een soort van plastic hulsje om heen zit die dan de juiste kleur geeft.
Maar goed het was te vervangen, ik had toen een kenwood en was voor mij erg duur, maar was er trots op.
Ik heb er 3 jaar muziek mee geluisterd en mijn zus nog jaren er na.
Het was er een met een cassette toen die vanzelf omdraaide (auto reverse), was erg modern toen hahahahaha

Even langs een elektroboer en die kan je waarschijnlijk wel vertellen of hij die leds heeft of bestellen kan.

In deventer heet de winkel van schoor elektronics
Het zijn winkels die elektro onderdelen los verkopen, dus als je zelf een radio wilde bouwen of zo toen, kon je daar de spullen kopen.
Er zal vast wel een in jouw buurt zitten.
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Radio

Bericht door erik 924 »

Ik heb de radio geheel gedemonteerd wat redelijk makkelijk ging...Lichtjes gehaald met nieuwe groene condoompjes...uitgeknipt en nieuwe in gesoldeerd en vast gezet met lijmpistool helemaal top..Alleen is het lcd scherm nu mooi groen verlicht alleen zonder cijfers of letters? Lcd stuk?
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 760
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Radio

Bericht door limburger »

erik 924 schreef:Ik heb de radio geheel gedemonteerd wat redelijk makkelijk ging...Lichtjes gehaald met nieuwe groene condoompjes...uitgeknipt en nieuwe in gesoldeerd en vast gezet met lijmpistool helemaal top..Alleen is het lcd scherm nu mooi groen verlicht alleen zonder cijfers of letters? Lcd stuk?
ik heb zelf eens aan een radio geprutst, gewoon een willekeurig lampje erin gedaan... dat was te fel waardoor je niets kon lezen.
is die zonder lampje wel nog leesbaar, in het donker onder een hoek, dan weet je of die nog goed aangestuurd wordt.

:driveT4 :T44EVER
Plaats reactie