Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Definitief Afscheid van de T5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Definitief Afscheid van de T5

Bericht door robertTREBOR »

Vandaag overgeschakeld na helemaal garagerekeningen ziek
1230 (pompverstuiver)+ 503 (apk + long life beurt) + 4560 ( nw. cijl.kop + lagers + verv. vervoer.) = 6266 EURO
in 6 mnd. tijd betaald te hebben....................

naar een splinternw;

UP 5 drs. helemaal full loaded en 3 jr. garantie erop ! Rust in de Tent !! Kost 11.000 euro inkl. 21% BTW

Even 2 a 3 jr geen zin meer in dure garagerekeningen ! Na 2 of 3 jr. zie ik wel weer,

Ik denk daarna aan een Kia Sportage met 7 jr. of 150.000 km garantie, een vw bus zal het nooit meer worden ,
ook heeft zeker de autoritaire houding en bereidwilligheid tot hulp van de vw organisatie hierin een rol meegespeeld.
Hulde aan de VW Garage Hoogenboom in Spijkenisse overigens die een uitzondering hierin is, maar ook door Pon
gedirigeerd wordt als het om (geen! ) coulance garantie gaat .

Daarnaast geen dure 25% bijtelling was 12.000 euro maar NU 14% is 1.500 euro per jaar slechts.

Geen 1 op 13 maar 1 op 22 !! Dus al met al een besparing van alles bij elkaar dik 10.000 euro op jaar basis !
En heel belangrijk 2 jaar niet in de onzekerheid van weer een pompverstuiver stuk = 1230 euro
of een gescheurd spruitstuk = 1200 euro of een rechter aandrijfas = 800 euro ? allemaal dingen
die de normaal lijken te zijn bij een T5 boven de 4 jr en 130 dkm en wat ik nog niet gehad heb.

Ik wil iedereen hier hartelijk bedanken voor zijn aanwezigheid en bereidwilligheid anderen te helpen, dit forum
heeft echt een enorme kennis in huis waar je echt wat aan hebt !

Verder hoop ik dat anderen meer geluk met de T5 hebben als ik heb gehad,
voor mij was het helaas de grootste miskoop ooit, maar genoeg erover geschreven.

Het ga jullie goed allemaal , veel gezondheid , liefde en weetjewel fun !!!
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 03 okt 2013, 00:15, 4 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door rinus »

Toch wel een hele verandering van een t5 zeecontainer naar skoda koektrommel. :yes
Wel jammer dat je er veel problemen mee had.
Heb zelf ook nog een fiat 500 cabrio uit 2010 maar om nou de bus te verkopen en met de fiat elke dag te rijden :nuts nee dat ook niet.
Maar inderdaad scheelt een hele hoop poen in de maand.
And on the 7th day created god the VW
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

Veel succes met je nieuwe auto Robert. Skoda is ook van de VAG groep :groteogen maar dat wist je vast wel.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door ratlookcalifornia »

veel plezier van je nieuwe aanwinst Trebor,.......het plaatje van arrogantie van PON komt mij zeer bekend voor......wie weet bestaat er zo iets als Karma ;-)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door robertTREBOR »

jacobsentertainment476 schreef:Veel succes met je nieuwe auto Robert. Skoda is ook van de VAG groep :groteogen maar dat wist je vast wel.
Ik had 1 week in een vw UP gereden als huurauto, eigenlijk stond ik versteld van hoe fijn dat reed !
De Skoda verkoop zit naast de VW bedrijfswagens in Spijkenisse, uiteraard mij bekend dat dit ook VAG is :-)
Mede dankzij de fijne behandeling in de werkplaats bij Hoogenboom (niet autoritair ! ) mijn CityGo daar gekocht !
Het is maar voor 2 jaar max. maar zoals gezegd even helemaal klaar met dure garage rekeningen !!
Want het gescheurde spruitstuk, nog een pompverstuiver en de rechter aandrijfas , lagen misschien al op de loer !
En dan praat je weeeeer over duizenden euro's pffffff
Geld moet rollen, maar liever mijn kant op dan van me af ............. :zwaai
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door sep »

Het blijft geluk hebben met een auto...en geluk hebben met een coulante dealer die je "tegemoet" wil komen bij "vervelende "situaties....
Neem maar van mij aan ,dat niet alleen vw , maar bijna elk merk wel zijn kwaaltjes heeft ...en je bij de meeste merken ,na het verlopen van je garantie weinig aanspraak meer hebt ....
Dat de t5 een dure jongen is in de bijtelling ,dat is niks nieuws....in mijn optiek zou ik nooit een t5 van een paar jaar oud in de bijtelling accepteren (je fiscale afschrijving compenseert dan niet veel meer van de bijtelling ),...maar goed ...dat zijn persoonlijke keuzes....ik kan me wel voorstellen dat de bedrijfskosten van de skoda financieel veel minder zeer doen .....en dat is ook een lekker gevoel ...
Mocht je later nog eens groter willen gaan rijden ...een skoda superb combi .....daar krijg je een hoop auto voor relatief weinig ...maar het blijft wel een vw :knipoog

Veel rijplezier met de citygo gewenst ,en weinig onderhoud en pech .
Mvg Sep
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door ronald tdi »

Ook vanaf deze zijde en veilige km's gewenst met je nieuwe aanwinst.
ik weet wel zeker dat je ergens het jammer vind.
Ik snap je heel goed, ik zou ook achter mijn oren krabben met zulke bedragen.

Maar kom zo nu en dan eens kijken, ik weet zeker dat wij (leden) dat leuk vinden, al is het maar voor je ervarings adviezen
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door astolk »

Dat is balen Robert zoveel kosten aan je T5
Ik heb zelf zoiets vergelijkbaars gehad met mijn T5 uit 2005 ik kocht hem met 250,000 kilometertje op de teller.
En ja toen kwam het: rechter steekas,de turbo knalde eruit, remschijven..enz..enz
Toen had ik het ook ff gehad, maar sinds april dit jaar een T5gp uit 2011,super tevreden mee voor mij blijft het :T54LIFE

Maar ja als je zoveel kosten heb dat krab je je wel ff achter de oren....

Veel plezier met de skoda en wellicht zeg je over een paar jaar toch...hmm toch maar weer een echte VW :knipoog
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door BigRuud »

Ik wens de gebruikers van het Skoda forum heel veel sterkte toe voor als er eens wat met je toekomstige Skoda is! :T54LIFE
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door Oviivo »

BigRuud schreef:Ik wens de gebruikers van het Skoda forum heel veel sterkte toe voor als er eens wat met je toekomstige Skoda is! :T54LIFE
:bifun

Robert, je hebt gewoon te veel gezeik gehad met je bus, ik snap je helemaal. En je bespaart nu meteen ook heel wat centjes :toppie het ga je goed & veel veilige km's in je Skoda! :zwaai
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door sep »

:lach
BigRuud schreef:Ik wens de gebruikers van het Skoda forum heel veel sterkte toe voor als er eens wat met je toekomstige Skoda is! :T54LIFE
:lach :lach ..lol !!!!!
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door Donald4Motion »

Wel geinig dat mensen kleiner gaan en dan termen als fully loaded, of full options erbij in gooien :winter

Anyhow ik begrijp het zeker, ongelofelijk dat pon nog wagens verkoopt! Wat een K merk.
Let wel op dat skoda qua service en garantie nog onder de vw norm valt.

Ik rij na mijn multivan een caddy en een crafter, met veel plezier mag ik wel zeggen (zolang je geen beroep op garantie hoeft te doen)

Succes en veel veilige kilometers toe gewenst :wjw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door Multivan Generation »

Donald4Motion schreef:Wel geinig dat mensen kleiner gaan en dan termen als fully loaded, of full options erbij in gooien :winter
Compensatiedrang, je ziet het vaker.

Gelukkig heb je wel een vergelijkend dealer onderzoek in de regio Rotterdam (noodgedwongen) uitgevoerd,
dus je weet nu waar je wel en niet moet zijn :knipoog


Geniet er van... Skoda.
BigRuud schreef:Ik wens de gebruikers van het Skoda forum heel veel sterkte toe voor als er eens wat met je toekomstige Skoda is! :T54LIFE
Ik had het niet treffender kunnen omschrijven :knipoog
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4455
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door Henk-1 »

Hoi Robert,
Wat een pech zeg :muur
Jammer dat je je T5 weg doet, maar het is zeker te begrijpen.

Ik hoop dat je veel kilometers probleemloos gaat rijden :ikrij

En je weet het he "eens een weetjeweller altijd een weetjeweller"
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
kampertjes
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door kampertjes »

Als 2de auto (of eerste?) hebben we een Kia Venga. Inmiddels een ton gelopen (eh... gereden). Mog nooit een auto gehad met zo weinig (geen!) problemen. Die garantie heb ik nog niet nodigh gehad... of toch: een nieuwe vloermat na 20.000 km. Maar ja, ze maken geen busjes meer he?
Dus als je die Skoda zat bent kun je best om een Kia gaan hoor.

Ik houd m'n hart soms vast als ik al die verhalen hier lees. Overweeg ook een beetje om m'n Cali maar weer in te ruilen
Plaats reactie