Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ook ik ben er van af
Ook ik ben er van af
Na in maart 2011 een maandagmorgen T5 132kw dsg 4 motion gekocht te hebben verschilende keren in de garage geweest en zelfs bij pon, op een aanbod van de verkoper een nieuwe besteld ( dus oude goed verkocht) besteld in november 2011, geleverd eind september 2012, weer zo'n geval ontvangen, trillen, vibreren , de bekende seconde van reageren op gaspedaal, daardoor werdt het me te veel.
De T5 is verkocht en er komt er geen meer in, ook geen T6 of hoger.
Nu speelt de slechte economie ook wel een rol , maar toch.
Ik bedank jullie voor de antwoorden op mijn vragen, en wens jullie veel plezier met jullie VWs.
Voor degene die het weten willen, vanaf dinsdag rij ik Mercedes Glk 350, van 2010.
Ook de diverse fora afgestruind en wat blijkt, deze heeft geen of bijna geen problemen, dus misschien zit het nu eens mee.
De T5 is verkocht en er komt er geen meer in, ook geen T6 of hoger.
Nu speelt de slechte economie ook wel een rol , maar toch.
Ik bedank jullie voor de antwoorden op mijn vragen, en wens jullie veel plezier met jullie VWs.
Voor degene die het weten willen, vanaf dinsdag rij ik Mercedes Glk 350, van 2010.
Ook de diverse fora afgestruind en wat blijkt, deze heeft geen of bijna geen problemen, dus misschien zit het nu eens mee.
- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: Ook ik ben er van af
Maar de glk350 is ook nog niet zo heel oud Ik hoop van harte voor je dat je vele fijne kilometers er mee kunt rijden.
ps kunnen we naast het "even voorstellen" niet een afscheid forum opzetten whahahaha
Ik blijf, want ik ben stront eigenwijs.
ps kunnen we naast het "even voorstellen" niet een afscheid forum opzetten whahahaha
Ik blijf, want ik ben stront eigenwijs.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Ook ik ben er van af
jacobsentertainment476 schreef:Maar de glk350 is ook nog niet zo heel oud Ik hoop van harte voor je dat je vele fijne kilometers er mee kunt rijden.
ps kunnen we naast het "even voorstellen" niet een afscheid forum opzetten whahahaha
Ik blijf, want ik ben stront eigenwijs.
Ach als je net als ik ieder half jaar voor 6500 euro aan kosten kwijt bent komt er vanzelf wel een moment dat je ook de
handdoek in de ring gooit , uiteraard wens ik je dat NIET toe !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: Ook ik ben er van af
robertTREBOR schreef:jacobsentertainment476 schreef:Maar de glk350 is ook nog niet zo heel oud Ik hoop van harte voor je dat je vele fijne kilometers er mee kunt rijden.
ps kunnen we naast het "even voorstellen" niet een afscheid forum opzetten whahahaha
Ik blijf, want ik ben stront eigenwijs.
Ach als je net als ik ieder half jaar voor 6500 euro aan kosten kwijt bent komt er vanzelf wel een moment dat je ook de
handdoek in de ring gooit , uiteraard wens ik je dat NIET toe !!
dat is één maand hard werken dat overleef ik dan wel weer haha, ondertussen al een potje voor de T5 aan het creëren. Ik heb nu zoveel aan de cilinderkop gedaan, dat ik denk en hoop zeker een 100.000km er uit te kunnen halen, ik heb ook veel geluk denk ik dat ik hier en daar tijd heb en handig ben.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Re: Ook ik ben er van af
Als je nu een "G" mercedes had gekocht dan wist je zowieso dat die goed is want die is al 32 jaar in productieKlusman schreef: Voor degene die het weten willen, vanaf dinsdag rij ik Mercedes Glk 350, van 2010.
Ook de diverse fora afgestruind en wat blijkt, deze heeft geen of bijna geen problemen, dus misschien zit het nu eens mee.
deze is nog zeer jong, maar ik hoop dat die goed is.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
-
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Ook ik ben er van af
Vanaf deze kant fijne km's gewenst.
ik hoop dat MB de bussen beter beschermt heeft als bv de vito, die roest lekkerlijk onde je kont weg.
Blijft zo nu en dan langs komen en deel je evaringen, ik weet zeker dat het op prijs gesteld wordt...
ik hoop dat MB de bussen beter beschermt heeft als bv de vito, die roest lekkerlijk onde je kont weg.
Blijft zo nu en dan langs komen en deel je evaringen, ik weet zeker dat het op prijs gesteld wordt...
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Ook ik ben er van af
Tegenwoordig is kwaliteit gewoon ver te zoeken. Maakt niet uit wat of waar je het koopt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Ook ik ben er van af
Tja die fabrikanten willen graag minimaal je elke 10 jaar een nieuwe verkopen
en dan wagens bouwen past echt meer in hun strategie
en dan tegenwoordig van die zeer kleine uitgemergelde motortjes erin die met 1.6 l cylinder inhoud
net zoveel koppel leveren als vroeger een 2.5 liter dat kan nooit lang goed gaan.
toyota bijvoorbeeld begint daar niet aan.
die stoppen als hulpmotor in een prius niet een uitgemergelde 1.2 TSI als VW maar gewoon een kale 1.8 liter
zonder turbo, en compressor en andere toestanden die ook allemaal kapot kunnen.
en dan wagens bouwen past echt meer in hun strategie
en dan tegenwoordig van die zeer kleine uitgemergelde motortjes erin die met 1.6 l cylinder inhoud
net zoveel koppel leveren als vroeger een 2.5 liter dat kan nooit lang goed gaan.
toyota bijvoorbeeld begint daar niet aan.
die stoppen als hulpmotor in een prius niet een uitgemergelde 1.2 TSI als VW maar gewoon een kale 1.8 liter
zonder turbo, en compressor en andere toestanden die ook allemaal kapot kunnen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Ook ik ben er van af
Ik blijf ook want ben ook stront eigenwijsjacobsentertainment476 schreef:Maar de glk350 is ook nog niet zo heel oud Ik hoop van harte voor je dat je vele fijne kilometers er mee kunt rijden.
ps kunnen we naast het "even voorstellen" niet een afscheid forum opzetten whahahaha
Ik blijf, want ik ben stront eigenwijs.
Re: Ook ik ben er van af
riep iemand om eigenwijze mensen
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Ook ik ben er van af
Jeroen T5 204 schreef:Tegenwoordig is kwaliteit gewoon ver te zoeken. Maakt niet uit wat of waar je het koopt.
KIA geeft 7 jaar garantie of 150.000 km ..........................................
De problemen die ik heb gehad t.a.v. de pompverstuivers wat me een hele nw. cijlinderkop
heeft gekost ( 4500euro ) en een nw. pompverstuiver ( 1200 euro ) had bij KIA gewoon
probleemloos onder de volle garantie gevallen.
http://www.kia-barendrecht.nl/kia-rijde ... -garantie/" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Ook ik ben er van af
frank884 schreef:Tja die fabrikanten willen graag minimaal je elke 10 jaar een nieuwe verkopen
en dan wagens bouwen past echt meer in hun strategie
en dan tegenwoordig van die zeer kleine uitgemergelde motortjes erin die met 1.6 l cylinder inhoud
net zoveel koppel leveren als vroeger een 2.5 liter dat kan nooit lang goed gaan.
toyota bijvoorbeeld begint daar niet aan.
die stoppen als hulpmotor in een prius niet een uitgemergelde 1.2 TSI als VW maar gewoon een kale 1.8 liter
zonder turbo, en compressor en andere toestanden die ook allemaal kapot kunnen.
Klopt als een BUS ! hoe minder er op en er aan zit , hoe minder er stuk kan gaan !!!!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
x
xxx
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 17 sep 2013, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: Ook ik ben er van af
Dat is waar het tegenwoordig allemaal omdraait....Ik blijf (zolang als mogelijk) de authentieke t4's 2.4 diesel rijden, van voor 1998 zonder turbo, electronica etc. etc. ik kijk elke dag effe op weetjewel.com, zowel bij de vragen van de t4 en de t5.
En werkelijk wat mij opvalt is ,dat bij de t4 de problemen liggen bij de turbo, en de t5 de ectronica, aandrijfassen zelfs verkeerde radio's geven electronische problemen.
Bij mijn drie t4's is er volgens mij niks uit te lezen, ik heb trouwens Nooit problemen met deze busjes (zelfs geen roest), hij gaat alleen naar de garage voor onderhoudsbeurten, eventueel voor het vervangen van een versleten onderdeel (nb allen reeds over de 250.000 km's)(dynamo, startmotor). ik heb een doka (mijn eerste t4) die ik reeds dagelijks gebruik sinds 7 jaar, en nog nooit een probleem gehad. Mijn caravelle heeft eenmaal een probleem gehad: drukveer van de koppelingsplaten gebroken: rekening 395,= euro voor nieuwe koppelingsplaten plus drukveer plus arbeid(bij een officiele garage): Mijn derde t4 is een Caravelle gl lkw die twee jaar stilstond bij aankoop.
hoofdremcilinder vervangen (190 euro) en twee v-snaren 45 euro.......
en ik kom van A naar B, mischien niet met 120 km/uur op de autoweg, maar ik ben niet gehaasd.
dit is mijn ervaring, en probeer zover mogelijk van de electroniek weg te blijven...... hoe meer er opzit, hoe meer er stuk kan. Mijn voertuig is ervoor te zorgen dat ik op mijn plaats van bestemming kom (met losse tomtom) en inderdaad verbruikt hij meer als de nieuwere modellen, maar voor de enorme bedragen voor de reperatie kosten die ik voorbij zie flitsen kan ik hee lwat liters diesel tanken (afgezien van de aanschafkosten van recentere modellen........)
groetjes en succes,
thomas b
En werkelijk wat mij opvalt is ,dat bij de t4 de problemen liggen bij de turbo, en de t5 de ectronica, aandrijfassen zelfs verkeerde radio's geven electronische problemen.
Bij mijn drie t4's is er volgens mij niks uit te lezen, ik heb trouwens Nooit problemen met deze busjes (zelfs geen roest), hij gaat alleen naar de garage voor onderhoudsbeurten, eventueel voor het vervangen van een versleten onderdeel (nb allen reeds over de 250.000 km's)(dynamo, startmotor). ik heb een doka (mijn eerste t4) die ik reeds dagelijks gebruik sinds 7 jaar, en nog nooit een probleem gehad. Mijn caravelle heeft eenmaal een probleem gehad: drukveer van de koppelingsplaten gebroken: rekening 395,= euro voor nieuwe koppelingsplaten plus drukveer plus arbeid(bij een officiele garage): Mijn derde t4 is een Caravelle gl lkw die twee jaar stilstond bij aankoop.
hoofdremcilinder vervangen (190 euro) en twee v-snaren 45 euro.......
en ik kom van A naar B, mischien niet met 120 km/uur op de autoweg, maar ik ben niet gehaasd.
dit is mijn ervaring, en probeer zover mogelijk van de electroniek weg te blijven...... hoe meer er opzit, hoe meer er stuk kan. Mijn voertuig is ervoor te zorgen dat ik op mijn plaats van bestemming kom (met losse tomtom) en inderdaad verbruikt hij meer als de nieuwere modellen, maar voor de enorme bedragen voor de reperatie kosten die ik voorbij zie flitsen kan ik hee lwat liters diesel tanken (afgezien van de aanschafkosten van recentere modellen........)
groetjes en succes,
thomas b
- Bijlagen
-
- vw caravelle 154.jpg (33.43 KiB) 1406 keer bekeken
-
- 3 x t4 003.jpg (30.32 KiB) 1406 keer bekeken
één, twee, drie (T) vier's