Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dubbele cabine

vragen over de T5
Plaats reactie
Rupert
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 aug 2013, 13:20

dubbele cabine

Bericht door Rupert »

Ik ben in het bezit van een transporter uit 2012, dubbele cabine, comfortline, enz enz.
Maar nu het volgende, al een paar keer terug geweest naar de dealer ivm het rammelen van de dubbele cabine......
Dan gaat het weer een aantal weken goed, geen gerammel of kraakje. Maar nu weer een week of 6 tot 8 verder begint het weer.
Ik word er schijt ziek van. De garage weer bellen, valt wel onder de garantie maar toch...... afspraak maken, bus neerzetten, leen auto mee. Zijn er hier mensen met dezelfde ervaringen??????
Een half jaar terug is mijn bus een week bij pon leusden geweest om de hele dubbele cabine eruit te halen en terug te plaatsen. Maar nu weer hetzelfde gerammel......dit past toch niet bij een bus voor zoveel euro's??????
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: dubbele cabine

Bericht door astolk »

Ik denk dat het ligt aan de kwaliteit van de cabine er zit in mijn beleving veel verschil in cabine' s..
Heb het bij mijn vorige T5 ook gehad....ik heb hem toen zoveel mogelijk los gemaakt en helemaal vast gekit geen last meer van gehad
Bij mijn huidige dubbele cabine heb ik nog geen problemen
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: dubbele cabine

Bericht door edjeraketje »

Zit het aan de kant van de schuifdeur?
Dan zou je het deurpaneel eraf kunnen halen en de kabel tegen de deur aan kunnen trekken dmv een tie-rap/ tyrap.
Dit was bij mij destijds de boosdoener.

Suc6 Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: dubbele cabine

Bericht door mettesboy »

die vw tussenschotten zijn redelijk flexibel. Zeker als je bv een originele zetelrij hebt (zoals ik)
De bovenzijde is niet eens vastgemaakt ! (handig, dan kan je een dun lang voorwerp er toch nog tussenwringen ;-)
Ik denk dat het aan de zijkant ook maar 'magertjes' is vastgemaakt.....
Bij mij waren er enkele plaatsen waar het niet helemaal contact maakte met de bus, die heb ik opgevuld met een soort mousse.
Wat bij mij enorm irritant is, is bekabeling die op de dakhemel ligt (caravelle comfortline) ik denk dat ik die bekabeling eens ga vastkitten ;-)

Als ik mijn collega's zie met vivaro en ford transit, daar zijn de schotten pakken steviger (zeker bij de ford!) nadeel....die kraken nog tien keer erger omdat ze volgens mij dan weer te stijf zijn........
had overlaatst een ford transit custom op de firma..... ammai, je zou niet zeggen dat het een ford was binnenin.
Het is geen vw, maar prijskwaliteit toch wel een redelijke concurrent vrees ik
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: dubbele cabine

Bericht door Oviivo »

edjeraketje schreef:Zit het aan de kant van de schuifdeur?
Dan zou je het deurpaneel eraf kunnen halen en de kabel tegen de deur aan kunnen trekken dmv een tie-rap/ tyrap.
Dit was bij mij destijds de boosdoener.

Suc6 Edje

Bij bij rammelt de schuifdeur of iets in de schuifdeur ook, af en toe. Ik heb geen dubbele cabine, maar ik denk, net als Edje, dat de rammel misschien daar niet eens in zit bij jou :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: dubbele cabine

Bericht door astolk »

Er zit wel degelijk kwaliteit verschil tussen de Transporter en al dat andere...transit...vivaro...traffic....
een vriend van mij is ook zzp'er en die heeft 2 jaar geleden een nieuwe transit gekocht...alleen maar problemen dat ding roest al...na 2 jaar....een andere vriend van Me heeft een traffic automaat dat ding staat meer bij de garage dan dat hij er mee rijdt
zo erg is het nog niet met de Transporter naar mijn mening... :T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: dubbele cabine

Bericht door mettesboy »

dat ze even goed zijn zeg ik ook niet, maar prijs/kwaliteit kan je er wel eens over denken.

Bij ons rijden 3 vivaro's op de firma, allemaal al boven de 250.000km op de teller. Bij 1 van de 3 is de koppeling stukgegaan, verder nog niets.
De transit, zelfde verhaal, 300.000km en enkel onderhoudsbeurten gehad.....
Ik rijd met m'n tweede vw en bij beide toch wel wat mankementen.
Maar wees gerust, ik zou voor geen geld willen ruilen ;-)
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Rupert
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 aug 2013, 13:20

Re: dubbele cabine

Bericht door Rupert »

Bedankt voor jullie reacties, het is niet de schuifdeur die rammelt maar echt het schot. ik zal er zelf wel naar kijken want de hoop dat het goed komt bij de dealer heb ik niet meer. Me maatje rijdt nu sinds 2 maanden ook dezelfde bus, en die rammelt ook al. De bus is 2 maanden oud. Ik vind het niet normaal. Als je er wat van zegt bij de garage staan ze je een beetje glazig aan te kijken.... met de blik van waar maak je je druk om, het is toch een werkbus......
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: dubbele cabine

Bericht door ronald tdi »

Wij hebben geen standaard tussenschot/dubbelkabine.
Maar een rammel kan je helemaal gek maken, althans bij mij wel.
Helaas is de vw stealer wel vaker vreemd aan het reageren als het om een probleempje gaat bij een transporter.
Opmerking van een monteur was, zet er iets zwaars tegen dan zal het waarschijnlijk wel weg zijn.....

Maar net wat hierboven al beschreven staat, de dubbelcabine's zijn kleiner dan de bus.
Een kennis had dit ook en heeft elke dag een wig op diverse plekken gestoken en uit eindelijk de plek gevonden.
Linker zijkant op de beplaating en rand tussenschot.
Kit erbij en rammel was weg.
Ook diverse malen terug geweest en uit eindelijk zelf uit gedoktert....
Plaats reactie