Hoi,
Ik heb sinds kort last van een slippende koppeling. Dit begint vanaf de 4e versnelling. Als ik dan flink gas geef dan schiet het toerental omhoog en de auto blijft dezelfde snelheid aanhouden. Betekend dit dat de koppeling vervangen moet worden? En hoe lang kan ik hier mee blijven rijden. Heb er nog niet zo last van.
Alvast bedankt.
Oja, ben 2 weken geleden over gegaan naar 19inch bmw x5 velgen. Zou geen probleem moeten zijn lijkt mij.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
slippende koppeling
Re: slippende koppeling
Grotere wielen vergen meer kracht/koppel om in gang te brengen, maar ik denk dat dit hoogstens de welbekende druppel is/was die de emmer doet overlopen.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: slippende koppeling
Je geeft zelf al een antwoord op je vraag, en hoe lang je er nog mee rondt wilt blijven rijden is geheel aan jou ! Op een gegeven moment houdt het op en is er alleen nog de optie om afgesleept te worden. Tja die keuze ligt bij jou.Gsadv schreef:Hoi,
Ik heb sinds kort last van een slippende koppeling. Dit begint vanaf de 4e versnelling. Als ik dan flink gas geef dan schiet het toerental omhoog en de auto blijft dezelfde snelheid aanhouden. Betekend dit dat de koppeling vervangen moet worden? En hoe lang kan ik hier mee blijven rijden. Heb er nog niet zo last van.
Alvast bedankt.
Oja, ben 2 weken geleden over gegaan naar 19inch bmw x5 velgen. Zou geen probleem moeten zijn lijkt mij.
Grotere wielen nemen inderdaad iets meer vermogen, met name in de breedte. Als het goed is heb je een band er op zitten die nagenoeg in de buurt van je originele omtrek ligt.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: slippende koppeling
Ik ben van mening dat de afroldiameter van grotere invloed is als de breedte, ligt uiteraard aan de verhoudingen.jacobsentertainment476 schreef:Je geeft zelf al een antwoord op je vraag, en hoe lang je er nog mee rondt wilt blijven rijden is geheel aan jou ! Op een gegeven moment houdt het op en is er alleen nog de optie om afgesleept te worden. Tja die keuze ligt bij jou.Gsadv schreef:Hoi,
Ik heb sinds kort last van een slippende koppeling. Dit begint vanaf de 4e versnelling. Als ik dan flink gas geef dan schiet het toerental omhoog en de auto blijft dezelfde snelheid aanhouden. Betekend dit dat de koppeling vervangen moet worden? En hoe lang kan ik hier mee blijven rijden. Heb er nog niet zo last van.
Alvast bedankt.
Oja, ben 2 weken geleden over gegaan naar 19inch bmw x5 velgen. Zou geen probleem moeten zijn lijkt mij.
Grotere wielen nemen inderdaad iets meer vermogen, met name in de breedte. Als het goed is heb je een band er op zitten die nagenoeg in de buurt van je originele omtrek ligt.
Wil je een met een juiste afroldiameter rijden zou je 255/40/19 (100) moeten hebben, even uit het hoofd rijdt de X5 met 255/50/19 er is dus sprake van een serieuze afwijking.
Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: slippende koppeling
Origineel
215/65/16 = 2155 mm omtrek
255/50/19 = 2317 mm omtrek, verschil 7,5% tov origineel
255/40/19= 2157 mm omtrek, verschil 0,1% tov origineel
215/65/16 = 2155 mm omtrek
255/50/19 = 2317 mm omtrek, verschil 7,5% tov origineel
255/40/19= 2157 mm omtrek, verschil 0,1% tov origineel
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: slippende koppeling
Ik heb er 255/45r19 onde zitten. Dus valt wel mee de afwijking. Wordt dus de koppeling vervangen. Hoeveel zou dat gaan moeten kosten?