Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 problemen kenbaar maken aan VW

vragen over de T5
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door jacobsentertainment476 »

Mensen/forum leden,

Ik snap zelf heel goed alle tegenslagen van de T5 2½ltr TDI omdat ik deze zelf heb ondervonden(topic), en ik wil zeker niet iets recht praten wat krom is. Ik zelf heb vier kinderen in de leeftijd van 11 tot 17 jaar, voor mij is er geen betere of wel luxere optie dan de T5 multivan om te rijden. En laten we ook eerlijk zijn dat als we de tegenslagen weg laten de T5 wel een hele fijne auto is te rijden. En zo zal iedereen zijn reden hebben om de T5 te willen rijden.

Ik lees ook met regelmaat forums in het buitenland, Engeland, Duitsland en hier en daar wat verdwaalde forums. En ook hier zijn de problemen bekend, is het wellicht een optie om een internationale petitie op te zetten om ons ongenoegen naar Volkswagen kenbaar te maken ? Hier lokaal op een forum blijven mekkeren gaat ook niets uithalen. De kans dat we iets van onze centen terug zien is ook nihil, wellicht kan er op deze manier iets voor toekomstige problemen bedingt worden. Duidelijk mag zijn natuurlijk dat het puur over constructieve fouten zal gaan en niet over slijt delen. Ik doel dus voornamelijk op de problemen met de waterpomp, verstuivers, uitlaatspruitstukken, aandrijfassen enzovoort.

Ik zit te denken aan een web pagina op te zetten op een .net server ( gratis site) en door middel van reacties te verzamelen dit duidelijk te maken bij Volkswagen.

ps reacties kort en duidelijk AUB
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door Roel »

Je bedoeling is goed, maar ik ben bang dat het weinig uit zal halen.
De problemen van de tsi motoren deden ze ook niets aan (lees: ontkennen) totdat Autoweek zich er in ging mengen, daarna werden ze pas wakker :nuts
Ik denk dat ze daar allang weten dat er een hoop problemen en klachten zijn.... problemen heeft ieder merk, alleen de pest bij volkswagen (vooral Pon) is de afhandeling ervan.
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door Pascal-141 »

Roel schreef:Je bedoeling is goed, maar ik ben bang dat het weinig uit zal halen.
De problemen van de tsi motoren deden ze ook niets aan (lees: ontkennen) totdat Autoweek zich er in ging mengen, daarna werden ze pas wakker :nuts
Ik denk dat ze daar allang weten dat er een hoop problemen en klachten zijn.... problemen heeft ieder merk, alleen de pest bij volkswagen (vooral Pon) is de afhandeling ervan.
Denk je dat dat alleen bij VW zo is ?
Ook bij andere merken stuit je heel vaak op een muur hoor , bij eventuele (abnormale) problemen ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door jacobsentertainment476 »

Pascal-141 schreef:
Roel schreef:Je bedoeling is goed, maar ik ben bang dat het weinig uit zal halen.
De problemen van de tsi motoren deden ze ook niets aan (lees: ontkennen) totdat Autoweek zich er in ging mengen, daarna werden ze pas wakker :nuts
Ik denk dat ze daar allang weten dat er een hoop problemen en klachten zijn.... problemen heeft ieder merk, alleen de pest bij volkswagen (vooral Pon) is de afhandeling ervan.
Denk je dat dat alleen bij VW zo is ?
Ook bij andere merken stuit je heel vaak op een muur hoor , bij eventuele (abnormale) problemen ...
Het gaat hier om de constructieve en design fouten die gemaakt zijn in de T5. En niet om andere fabrikanten, andere fabrikanten hebben andere oplossingen en ook hele andere prijzen. Het prijsverschil en kwaliteit verschil tussen een T5 en een toyota of een dacia spreekt voor zich natuurlijk. Maar de toyota en dacia komen wel met veel uitgebreidere garantie voorwaarden. En heel eerlijk gezegd zijn de design en constructie fouten in de T5 alsof ze voor het eerst een auto hebben gebouwd, kom op zeg.

Waar de prijs eindigt van luxe uitvoering van een ander merk, begint de prijs van de T5 baseline. En daar mag je dan toch ook iets voor terug verwachten.
PON weet gewoon net als de overheid dat wij Nederlanders graag over ons heen laten lopen, daar zijn al die onderzoek instituten voor. Het verleden heeft al ruimschoots aangetoond dat wij vervolgens even klagen en mekkeren, maar uiteindelijk niets doen.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door ratlookcalifornia »

ik doe mee,......na de opgetrokken muur bij Pon heb ik het wel gehad met dat bastion van arrogantie......Hoop dat ze behoorlijk veel negatieve aandacht krijgen zodat de schellen eens voor de ogen vandaan vallen. Begrijp niet dat je met zulk gedrag nog steeds zoveel auto`s kunt verkopen ( maar ja, bij verkoop zijn ze poeslief en beloven van alles,......alleen naderhand :nuts )......begrijpen blijkbaar niet dat de " volgende" dan nog meer overdacht gaat worden....... Zet maar op, mijn spruitstuk krijg je er bij ;-)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door robertTREBOR »

http://www.autoblog.nl/eindelijk-vw-rea ... si-motoren" onclick="window.open(this.href);return false;

zie bovenstaande link probleem coulanceregeling voor gedupeerden vanaf bouwjaar 2006 !!!

opgelost via;

http://www.anwb.nl/auto/nieuws/2012/mei ... -problemen" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door ronald tdi »

Even afkloppen, maar mijn steun heb je.
Als de lijst lang wordt en er mee naar de anwb, of welk auttoblad keuring dan ook zal het altijd wel iets werken.
Ik ben het zat om te mekkeren, maar niet weten wat echt te doen.
En dat is hier in nederland gewoon het geval.
men weet dat het niet klopt, maakt zich druk, maar na een week of wat is het gehele verhaal weg verdrongen en denk men laat maar.

Even klein voorbeeld, kijk naar griekenland qua bezuinigingen, men dreigt uit ramen te springen, frankrijk gaat massaal de straat op maar in nl een demonstratie van nou 2/300 man???
Chauffeurs eigenrijders een langzaam aan actie, er deden maar liefst 55 chauffeurs mee.

In nl is demonstreren is lauw, maar men wordt ook kort gehouden/bang gemaakt.

Zeg maar hoe en wat, gooi het in het openbaar en probeer een goede instantie mee te krijgen.
Ikzelf heb geen idee hoe dat moet en dat is met 99% van de leden hier ook zo schat ik.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ik kan mij nog herinneren dat we heel erg boos op de regering waren toen grijs afgeschaft werd. Na de normale demonstratie van ongeveer 3000 mensen in den haag zouden we een wilde actie ondernemen, die ik voornamelijk opgezet had. Daar waren er maar 22 opkomen dagen tja dat zegt wel iets over de nederlandse schaapjes :muur :muur
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door Han G »

Eigenlijk hebben ze het probleem toch ook opgelost :ie
Je kunt namelijk geen 5 cilinder meer nieuw kopen :bonk
Bovendien is de T5 alweer lang opgevolgd door de T5GP

Ben het overigens helemaal met je eens dat het VAG concern nogal grote steken heeft laten vallen met onder andere de motoren maar zoals reeds gemeld werd denk ik niet dat er reactie zal komen want het geldt als "verouderd" product.
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door Pascal-141 »

Pascal-141 schreef:
Roel schreef:Je bedoeling is goed, maar ik ben bang dat het weinig uit zal halen.
De problemen van de tsi motoren deden ze ook niets aan (lees: ontkennen) totdat Autoweek zich er in ging mengen, daarna werden ze pas wakker :nuts
Ik denk dat ze daar allang weten dat er een hoop problemen en klachten zijn.... problemen heeft ieder merk, alleen de pest bij volkswagen (vooral Pon) is de afhandeling ervan.
Denk je dat dat alleen bij VW zo is ?
Ook bij andere merken stuit je heel vaak op een muur hoor , bij eventuele (abnormale) problemen ...
nog een mooi voorbeeld : viewtopic.php?f=7&t=43648#p309616" onclick="window.open(this.href);return false;
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door Leo45 »

Zoals eerder gememoreerd op mijn werk rijden nogal wat T5-jes in de rondte 6x een oud model met de 2.5 motor die hebben allemaal dat knakkende geluid gehad bij het sturen maar verder niets.
We hebben ook 6x T5GP waarvan er zover ik weet maar 1 stuk is gegaan met een scheurtje in het turbohuis bij ongeveer 100000 km na 2-1/2 jaar dat is onder garantie gerepareerd.

Desondanks heb ik maar een T4 gekocht omdat het mij opviel dat op de diverse verkoop sites een goeie T4 met een redelijke hoeveelheid kilometers meer waard was dan een T5 uit de eerste serie die 4 jaar jonger was met minder km's ik denk dat dit genoeg zegt.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door Jakob G »

Leo45 schreef:Zoals eerder gememoreerd op mijn werk rijden nogal wat T5-jes in de rondte 6x een oud model met de 2.5 motor die hebben allemaal dat knakkende geluid gehad bij het sturen maar verder niets.
We hebben ook 6x T5GP waarvan er zover ik weet maar 1 stuk is gegaan met een scheurtje in het turbohuis bij ongeveer 100000 km na 2-1/2 jaar dat is onder garantie gerepareerd.

Desondanks heb ik maar een T4 gekocht omdat het mij opviel dat op de diverse verkoop sites een goeie T4 met een redelijke hoeveelheid kilometers meer waard was dan een T5 uit de eerste serie die 4 jaar jonger was met minder km's ik denk dat dit genoeg zegt.

Leo
Hallo Mannen,

Ik kan me hier bij aansluiten,
Wij kochten de T5 met nog geen 30.000 acht de kiezen, ja de motor schokte af en toe aardig, gingen in de garantie tijd naar de centurion wv bedrijfswagens hebben het geluid en het schokken laten horen, en gaf de reactie ja dat is de 2massavliegwiel als of dat normaal was later zo als bij Jullie bekend is hebben we het moeten laten repareren voor ruim €2000,-, en rijden nu helemaal niet ontspannen bang dat het weer zal gebeuren.
Nu heeft hij 50.000 gereden, een fractie van de T3.

En wat voor problemen kunnen we nog verwachten??????????????????????? :wjw :ie :muur

Groet,
Jakob G
Ps, we hopen dat we niet binnen kort weer een dure reparatie zullen krijgen, met de T5 TDi 63kw 4cil 2005, met onze oude T3 1600 CS diesel 37 kw 1985 hebben we probleemloos 8 Ton met de zelfde motor gereden, hij heeft tot de verkoop als nieuw gereden, dat red de T5 vast niet.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door robertTREBOR »

Ik heb me portie ook wel gehad bij V.W. durf alleen nog maar dit Merk als ik VOL in de garantie zit.

Na een perfecte T4 2500TDI uit 2002 tot 410.000 probleemloos te hebben gereden dacht ik in 2010 waarom niet eens doorschakelen naar de T5............................foutje !

Tussen de 4 jaar en 4,5 jaar oud 125.000 / 133.00 km ging er zo veel aan stuk dat er niet meer tegenaan te werken viel , het ene was nog niet gemaakt of het volgende ging alweer stuk, 6500 Euro in 6 mnd. pleite !!

Kapotte roetkat , lekke stuurbekrachtiger , kapotte pompverstuivers , cijlinderkop met uitgeslagen gaten erin, echt nog nooit van me hele leven zoiets bizars meegemaakt en ik heb al heel wat auto's gehad.

Echt verrotte kwaliteit wat je bij een Fiat bus van 12 jaar oud zou verwachtten met 6 ton op de klok.

En Pon intresseerd het allemaal niets, ze behoren tot de rijkste in Nederland met een geschat vermogen van 1,6 miljard euro ergens eenzaam hoog in de quote 100
Wil je VEEL geld verdienen moet je goedkope TROEP , DUUR verkopen dan maak je pas ECHT winst dat is me wel duidelijk geworden, of dit op de lange termijn goed blijft gaan daar heb ik mijn twijfels over........
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 26 mar 2014, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door Geert G »

Olaf, ik ben het helemaal met je eens...... :toppie
Dus, ik steun je aktie :kus

Wat ik graag van jou wil weten, is het verschil tussen het Nederlandse (Pon) netwerk en het Duitse VAG dealer netwerk.
Juist omdat jij net over de grens woont, heb jij (denk ik) een goed vergelijk.
Ik ga nog wel eens hier net over de grens naar de VW dealer in Kevelaer, met coulance zaken waar Pon niet thuis geeft.
Vooral voor ondernemers & ZZPérs is dit gunstiger i.v.m. btw-vrij factureren.
Ook staan zij rechtstreeks in verbinding met Wolfsburg & Hannover.
De Duitse dealers in de grensstreek zijn helemaal niet blij met Pon. Wolfsburg zou het graag zelf willen doen hier in Nederland.
Krijg jij in Duitsland óók meer voor elkaar als hier in Nederland?

Ooh ja, de VAG-OEM onderdelen zijn in Duitsland nog altijd gunstiger in prijs, als in Nederland.

Gr, Geert.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: T5 problemen kenbaar maken aan VW

Bericht door robertTREBOR »

Geert G schreef:Olaf, ik ben het helemaal met je eens...... :toppie
Dus, ik steun je aktie :kus

Wat ik graag van jou wil weten, is het verschil tussen het Nederlandse (Pon) netwerk en het Duitse VAG dealer netwerk.
Juist omdat jij net over de grens woont, heb jij (denk ik) een goed vergelijk.
Ik ga nog wel eens hier net over de grens naar de VW dealer in Kevelaer, met coulance zaken waar Pon niet thuis geeft.
Vooral voor ondernemers & ZZPérs is dit gunstiger i.v.m. btw-vrij factureren.
Ook staan zij rechtstreeks in verbinding met Wolfsburg & Hannover.
De Duitse dealers in de grensstreek zijn helemaal niet blij met Pon. Wolfsburg zou het graag zelf willen doen hier in Nederland.
Krijg jij in Duitsland óók meer voor elkaar als hier in Nederland?

Ooh ja, de VAG-OEM onderdelen zijn in Duitsland nog altijd gunstiger in prijs, als in Nederland.

Gr, Geert.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Er is al eerder over gesproken dat Pon erg knijperig is als het om garantie gaat.
Hier is een kapotte pompverstuiver na 4 jaar of max. 100.000 km vette pech.
Terwijl in Frankrijk er een terugroep aktie is geweest om ze te vervangen.
En ze in Duitsland ook na 48 maanden voor coulance worden vervangen.
Maar hier weet PON 1,6 miljard winst naar binnen te harken, dat heeft meer hun prioriteit als garantie
geven wat geld kost. Ik denk dat ik niet ver naast de waarheid zit !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie