Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wegwerken roest

vragen over de T4
Plaats reactie
Helly
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 sep 2013, 00:28

Wegwerken roest

Bericht door Helly »

Hallo allemaal,

Mijn T4 campertje is technisch en qua interieur prima in order, maar vertoont op de gebruikelijke plaatsen (randen wielkasten, onderrand voorruit) roest en lichte lakschade van bijvoorbeeld steenslag en op achterdeur door aanstoten met fiets tijdens op het rek hijsen. Omdat hij verder nog makkelijk een aantal jaar mee kan wil ik daar graag iets aan laten doen. Iemand nog tips waar dat netjes en betaalbaar kan? (woon in Amsterdam)
T4 California coach 1.9TD b.j. 1997
TAGV
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 apr 2007, 10:24
Locatie: Hei- en Boeicop
Contacteer:

Re: Wegwerken roest

Bericht door TAGV »

Kaal maken en insmeren met lijnolie, deze laten drogen en later er lak overheen. In de scheepsbouw deden ze dat vroeger ook.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wegwerken roest

Bericht door Multivan Generation »

Hallo Helly,

Volgens mij had Harry een adres:

iets met Heining's hobbyhal of zo iets dacht ik..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Wegwerken roest

Bericht door Harry 341 »

TAGV schreef:Kaal maken en insmeren met lijnolie, deze laten drogen en later er lak overheen. In de scheepsbouw deden ze dat vroeger ook.
Ja,leuk als je de T4 in de gracht wil gebruiken..mooi is anders..of Hamerite...ook zoiets "moois"...

Doehetzelf garage heininghobbyhal....net buiten Amsterdam...aan de Heining..mooie ruimte om aan je bus te werken..en deskundig advies van de mannen daar..alle materialen bij de hand en voor zeer leuke prijzen..

Mocht je er eens heen willen...ik ben er regelmatig...mail me maar
Bijlagen
IMG_3517.JPG
221924700_5_Ga4b.jpeg
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
TAGV
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 apr 2007, 10:24
Locatie: Hei- en Boeicop
Contacteer:

Re: Wegwerken roest

Bericht door TAGV »

Harry 341 schreef:
TAGV schreef:Kaal maken en insmeren met lijnolie, deze laten drogen en later er lak overheen. In de scheepsbouw deden ze dat vroeger ook.
Ja,leuk als je de T4 in de gracht wil gebruiken..mooi is anders..of Hamerite...ook zoiets "moois"...
U weet waarschijnlijk niet wat de eigenschap van lijnolie is.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Wegwerken roest

Bericht door Harry 341 »

Jawel hoor..maar ik denk dat u een boot met een auto vergelijkt...en wellicht wat jaartjes achter loopt...(niet rot bedoelt hoor) :yes
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
frits k

Re: Wegwerken roest

Bericht door frits k »

Lijnolie word ook regelmatig in de pleziervaart gebruikt maar dan onder de naam Owatrol.
Om als verf veredeling te gebruiken is mijn mening positief.
Als roest afsluiting ben ik een stuk minder tevreden
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Wegwerken roest

Bericht door matje86 »

op de scheepvaart gebruikt, roef en tankdeksels, elk half jaar bij werken (de scheepsjongen was er niet blij mee) :bonk nou is dat met 8 mm plaatwerk wel te doen maar of het voor autoplaatwerk geschikt is?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: Wegwerken roest

Bericht door PJJ-65535 »

Lijnolie werkt op zich prima in een aantal gevallen...

echter......................
het lost de rubbers /plastic van onder andere draden en aansluiting op. (niet van alle plastics.... maar van een aantal soorten)

Uit ervaring: ooit binnenzijde achterklep van mijn VM Dogde ingespoten met lijnolie, 2 jaar later sluiting, je zoekt je scheel en vond de rubbertjes van de kentekenplaat zijn "opgelost als snot" door de lijnolie. :muur
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Wegwerken roest

Bericht door frank884 »

Misschien is de lijnolie wel goed te gebruiken om sommige plekjes (de winter door te helpen)
en dan in mei juni als het weer een beetje warmer is het op de juiste manier definitief aan te pakken.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
TAGV
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 apr 2007, 10:24
Locatie: Hei- en Boeicop
Contacteer:

Re: Wegwerken roest

Bericht door TAGV »

frank884 schreef:Misschien is de lijnolie wel goed te gebruiken om sommige plekjes (de winter door te helpen)
en dan in mei juni als het weer een beetje warmer is het op de juiste manier definitief aan te pakken.
Volgens mij staat dat ook in mijn 1e bericht!
Plaats reactie