Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

BULA - The Camper Project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Mac
Berichten: 766
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Mac »

Bart H schreef:De tip van herman, den braven hybryfix maar door de warmte niet helemaal zoals gehoopt. Misschien nog een keer netjes maken.
Ere wie ere toekomt, de tip is niet van mij, die is van Jan 2009 :yes
It's not what you buy
It's what you create.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Multivan Generation »

Leek mij een beetje te warm om te kitten :gekte
Ik had het 2 dagen afgewacht..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Jurgen VH »

Ziet er goed uit maar met dit weer had ik hem effe cabrio gelaten :bifun Enne poets jij je dak niet te fel op sommige plaatsen ? :gekte
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Zo heb ik hem gekocht helaas :(
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Jurgen VH »

Bart H schreef:Zo heb ik hem gekocht helaas :(
Het voordeel is dat niemand het ziet, zelf zou ik hier dan ook geen kosten aan doen zolang het niet tot op de blanke lak is :knipoog
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Haha Jan kent mijn bestemming :)

Maar dat is ook een punt waar ik aan heb zitten denken gewoon een blanke lak zou misschien al voldoende kunnen zijn.

Of mijn dakje wrappen ;)
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Van de week schapenwol gehaald voor de isolatie, lang getwijfeld wat te doen heb wat xtreme gekregen van iemand welke ik ga gebruiken onder de vloerplaat.

Op het werk gebruiken we veel steenwol maar dit vind ik troep en op camperforum is daar een hele discussie over waar sommige berichten niet positief zijn.

Ik wilde graag de holle ruimtes helemaal vullen dus enkel 20mm xtreme tegen de buitenbeplating aan vond ik te weinig.

Nu dus schapenwol na enkele positieve reacties.

Vraagje, ik wil de binnenkant van de wielkassen gaan tectyleren voordat ik de isolatie aanbreng is dit verstandig en/of nuttig ?

De buitenkant komt later ook nog aanbod.
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Zo de RDW keuring hebben we gehad.

Heb de bank dit weekend op de definitieve plaats gezet, in de U-profielen onder de bus met extra grotere en dikke revetten ipv stripjes wat anderen doen.
Gisteren alles ingemeten en uitgetekend in autocad (teken programma), ik heb ook op internet een tekening van de Transporter LWB gedownload, kwam allemaal aardig overeen :)

Eerst de plattegrond gaan intekenen zoals ik hem in gedachte had, het moet allemaal gaan passen.
Waarschijnlijk denk ik in straks altijd te weinig ruimte te hebben maar goed, hieronder de indeling zoals ik hem gepland heb.
Vanwege de onduidelijkheid de link naar MijnAlbum: http://www.mijnalbum.nl/Foto-4L3ZU3QE-D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Keukenblok 720mm hoog
* lade onder kook gedeelte en afleg gedeelte daar onder 2 deuren en ruimte tbv water gas en andere prullaria.
Zitbank neergeklapt 530mm hoog
* alle kasten eromheen worden 500mm hoog, 30mm ruimte tbv lattenbodem welke ik middels gasveren omhoog laat scharnieren zodat ik met een neergeklapte zitbank ook boven in de bovenste ruimtes/lades kan bij regen bijv.
Ruimte tbv CoolFreeze 50 (koelbox)
* Ruimte rondom voorzien van 10 of 20mm Xtrem, onderaan op de kop heeft hij zijn ventilatie zitten, hier ga ik roosters maken, bovenop komt een klep, hopelijk staat hij zo op een donkere plek uit de zon zodat hij minder hoeft te "werken"

Weer genoeg leesvoer voor andere :nuts
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Het is even stil geweest.....super druk op het werk (gelukkig maar) maar geprobeerd tussen nog nog wat te doen en dat is dit weekend zeker gelukt !!

Begonnen met kleine roest-achtige puntjes op de vloer en wat groter op de wielkas (binnen) weg te schuren, prime erover en daarna zwarte lak die ik nog had staan.
De binnenrand van de Wielkassen voorzien van een ML-tectyl spray.
Afbeelding

Daarna de schapenwol isolatie gaan aanbrengen met contactlijm uit een spuitbus(spray) 2 verschillende merken gebruikt en voor verschillende toepassingen waren ze nuttig:
Afbeelding
Bleubond, snel droog/kleverig dus snel te gebruiken maar wel meteen vast.
Afbeelding
Bison, duurde wat langer oor dat hij goed te verwerken was maar met xtrem op lastige krappe plaatsen juist heel fijn, alles een beetje op de goede plek wringen/schuiven.

Afbeelding
Afbeelding
(sorry niet heel duidelijk)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met de ruit naar beneden past er net overal 1cm xtrem isolatie tegen :gekte
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Vorige weekend had al platen op maat gemaakt (6mm berken multiplex) die we op het werk hadden liggen en ik gratis kon krijgen.
Ik weet het vast erg zwaar maar goed tegelijk ook weer erg degelijk waar ik alles straks goed in kan vast zetten.

Zondag bezig geweest met de isolatie van de vloer, lang zitten twijfelen of ik heel de vloer zou doen met 1cm xtrem of dat ik gebruik zou maken van de rubberen vloermat die erin ligt. Perfect voor gevormd, zowel langs de zijwanden als met het hobbel-de-bobbel van de vloer.

Toen zag ik het mooie idee van Peter (multivan-gen) en wij hebben op het werk van dat mooie foam liggen, gok een 2 tot 3mm dik. Prima te verwerken, met isoaltie tape aan elkaar maken en vast zetten op plaatwerk zodat het op zijn plek blijft.
Hier heb ik de rubberen mat overheen gelegd en daar komt weer een plaat 6mm berken op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze wil ik gaan bekleden met PVCvloer met hout structuur.
Het lastige is dat je dan met je instapbak zit want je word te hoog met je vloer maar goed dat bekijk ik nog wel een keer.
De plaat die ik voor de vloer had is uit 1 lengte voor de volledige vloer (verlengde versie) in de breedte mis ik net 11 cm maar dat zet ik wel een stuk in, dat gedeelte word niet beloopbaar dus dat kom goed.

Ik heb stoffering voor de zijwanden besteld, ongeveer zelfde lichte kleur grijs als het hemeltje en ik hoop deze zaterdag op te kunnen halen, ik hoop ook dit weekend wat pvc vloer uit te zoeken zodat ik goed voorruit kan.

Materiaal voor de kasten is besteld en staat op het werk. Misschien deze week nog zagen en beplakken met HPL, dan kan ik met een beetje geluk over 2 weken de kasten erin gaan maken.

Oja en de wielkassen krijgen straks nog een ML-tectyl behandeling binnenkant (later ook de buitenkant denk ik) en als het ukt plak ik daar nog 1cm xtrem isolatie op.....weet niet of dat gaat hechten op de tectyl...

Lekker klussen.nl !!! :gekte :gekte :gekte
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

PS: nog een vraag, mijn schuifdeur slot (sluiting) werkt soms wel soms niet met de CV, veel al over gelezen contacten schoonmaken maar nu werkt hij met de sleutel soms heel soepel en andere keren super zwaar dat ik hem met de hand met helpen anders krijg ik hem niet op slot of van slot af....

Het lijkt hem niet in het mechaniscme (op de foto) links boven te zitten maar eerder in het groene kastje links midden...
iemand tips ? WD40 ? kroon teflon spray ? of iets totaal anders ?
Afbeelding
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door matje86 »

het groene kastje is je cv motor
kijk eerst eens naar je stangetje of dat nog goed heen en weer gaat, met al die iso dingen er in heb je kans dat hij niet vrij meer kan bewegen
ps stangetje van je groene kastje naar je mechanisme :knipoog
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Ik heb tussen deurpinnetje-groene kastje vrij gehouden van iso..
Dat stangetje naar mechanisme ga ik eens zoeken...kan je dat anders smeren ?

Gr
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door matje86 »

nee dat hoeft niet, hij moet alleen vrij lopen(soms ligt hij uit zijn houder in de deur waardoor hij niet goed functioneerd)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Mac
Berichten: 766
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Mac »

Gewoon onder de instapbak (daar waar je op staat) opvullen met de juiste dikte plaat.
Het geheel komt dan wel iets hoger, maar dat kan wel met de schuifdeur. :T44EVER
It's not what you buy
It's what you create.
Plaats reactie