Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

updaten BCM

vragen over de T5
Plaats reactie
hajv
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 nov 2012, 09:36

updaten BCM

Bericht door hajv »

wie is er bekend met het vervangen van de BCM bij een T5GP?
ik heb een type eindigend op 086 en ik wil deze vervangen voor een 089.
Wat kom je tegen? Zijn de codes 1 op 1 over te nemen?
Gebruikersavatar
ND4SPD
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 feb 2011, 08:46
Contacteer:

Re: updaten BCM

Bericht door ND4SPD »

Wanneer je dit gaat doen, eerst een goede kopie van je lange codes maken.
Hou er rekening mee dat niet elke BCM in elke auto kan. Dit heeft te maken met de opties die je af fabriek hebt mee besteld.
Ik weet uit ervaring dat je beter meteen voor de BCM uit een multivan kunt gaan, daar hoef je dan alleen nog maar de opties uit te schakelen die je (nog) niet hebt.
T5 GP 2011 2.0 180 pk cruisecab automaat
hajv
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 nov 2012, 09:36

Re: updaten BCM

Bericht door hajv »

Goed, na enig research en uren duitse forums lezen.........
Is dus niet zo makkelijk als dat het had kunnen zijn.
Nieuwere types BCM hebben dus ook andere bedrading op de stekkers zitten :muur
Ik heb eentje eindigend op 087 en dan zijn de eindletters weer doorslaggevend op de mogelijkheden....
Maar niemand (!?!) weet het exact. Zelfs de dealer weet alleen iets wanneer ze de computer aan de obd hangen...
Zet het projectje voorlopig even in de koelkast en ga verder met mijn egr probleem (zie topic koe onder motorkap)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: updaten BCM

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ik heb mij er laatst dus ook even in zitten te verdiepen, je hebt eigenlijk vier verschillende modellen hier in, baseline, trendline comfortline en highline. de nummers passen dan weer bij de desbetreffende model jaren. de uitvoering van de higline is inderdaad de meest uitgebreide die er te krijgen is. Dit is ook ergens terug te vinden in een SSP. weet zo niet meer welke het was.

Je zou dus als je etos of etka hebt, de nummers kunnen vergelijken die er mogelijk zijn voor jouw bouwjaar.

Vraagje dan weer wel, welke extra functie wil je er uit gaan halen ? want een aantal stuurmodules zijn in andere apparaten ondergebracht. Dit is al zo bij de T5, bij de GP is dat nog veel sterker verandert.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: updaten BCM

Bericht door ronald tdi »

Misschien domme vraag, maar wat is BCM Body Control Unit?

Of eigenlijk wat doet het, waar is ie voor en wat kan je daar mee?
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: updaten BCM

Bericht door jacobsentertainment476 »

Central electrics of wel boord controle module. De base line heeft geen ondersteuning voor de luxe onderdelen etc.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: updaten BCM

Bericht door ronald tdi »

Dus een soort kastje waar je in een baseline wel luxe kan instellen/aanzetten....
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: updaten BCM

Bericht door jacobsentertainment476 »

ronald tdi schreef:Dus een soort kastje waar je in een baseline wel luxe kan instellen/aanzetten....
Ronald, er zijn een aantal verschillende kastjes/modules verkrijgbaar. De baseline is de gene met de meest eenvoudige items, en de highline is de meest uitgebreide. In de baseline zit bijvoorbeeld geen aansturing naar zonnedak of dergelijke, de naam van de auto uitvoering zegt het min of meer al "baseline" en natuurlijk het tegenovergestelde gaat ook op, voor de highline, in dit geval is het een kwestie van het onderdeel aan zetten ( mits het onderdeel ondersteunt wordt) Het grote verschil zit hem voornamelijk dus in de printplaat met aansturing en de stekker aansluitingen. Op T5-board.de kun je ook hier het één en ander over terug vinden. Ik kwam er achter omdat ik aan het speuren ben naar inklapbare spiegels weetjewel.


Zodra ik weer thuis ben zal ik eens gaan zoeken naar de bijbehorende nummers. Deze kun je terug vinden in etka en of etos.

Ik ben nog een weekje in Horts, en daarna zit ik twee weken op de noordzee, dus ff geduld nog dan.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie