Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ontluchten

vragen over de T5
Plaats reactie
angelique
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 nov 2012, 19:24

ontluchten

Bericht door angelique »

moet binnenkort de brandstoftank vervangen, nu is de vraag of de brandstofpomp zichzelf onlucht.
Heb begrepen dat er nog een opvoerpomp in de tank hangt.
Nu heb ik ook een standkachel die zn brandstof uit de tank haalt, aangezien alles los gaat denk ik dat daar ook lucht in gaat komen, moet ik deze ook ontluchten? zo ja iemand een idee.

gr Mario
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: ontluchten

Bericht door ronald tdi »

Als je alles aan gesloten hebt moet je het contact een tien x of zo op contact zetten en uit.
Even wachten en weer op contact.
De brandstof pomp pompt dan de brandstof omhoog, niet starten dat is slecht voor de motor.

De stand kachel pompt ook uit zijn eigen de leiding weer vol en slaat pas aan als hij brandstof krijgt.

Kort om, niet door blijven starten, maar steeds contact maken en als dat gedaan is de kachel gewoon aanzetten.

Soms is het simpel....
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: ontluchten

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je de tank moet vervangen ? Voor de rest klopt het wat Ronald zegt over het ontluchten.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
angelique
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 nov 2012, 19:24

Re: ontluchten

Bericht door angelique »

dank juliie wel voor de info, gaat goed komen.
De reden dat de tank vervangen moet worden, heb sind kort een t5 voor mijn vrouw die invalide is, we hadden hiervoor een t4,
de t5 was helemaal aangepast voor een bestuurder in een rolstoel dus met een lift achter en geen stoel achter het stuur en een opklapbed aan de linkerzijde in de bus, maar nu hebben ze om de rolstoel achter het stuur te rijden de linker B sijl aan de onderzijde binnen haaks gemaakt tot op wagenvloer, maar daar zit aan de andere zijde de tank dop en die hebben ze moeten veranderen omdat er geen plaats was voor een tankhals in zn originele vorm, als ik nu wil tanken moet ik heel zachtjes in het pistol knijpen want anders komt alles er net zo hard weer uit dus gaat er weer een originele geplaatst worden vandaar mn vraag,
ook aan de binnenzijde zal ik het weer open moeten slijpen en weer met een nieuw plaatje dicht moeten maken.
mijn vrouw rijd zelf in de bus dus moet ze ook zonder moeite kunnen tanken.
we hadden een t4 2.5 tdi 5 cilinder 102pk automaat en 316000 km uit 2000 en nu hebben we 2l tdi 4cil met 140 pk met 19000km uit 2011 en een dsg met 7 versnellingen en een hoop dingen die nu een stuk aangenamer zijn voor haar.

gr mario
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ontluchten

Bericht door Multivan Generation »

Neem eens contact op met Jeroen-204.
Die heeft volgens mij dezelfde aanpassing aan de B-stijl..

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie