Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vermogen bij het achteruit rijden

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martintransport
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2012, 20:49
Contacteer:

Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door Martintransport »

Een tijdje geleden wou ik met mijn T5 een parkeergarage in de achteruit de helling op en de garage zo uitrijden. Echter dit lukte niet: te weinig vermogen om dit te doen.


Volgens mijn garage komt dit vermoedelijk door beveiliging in de software. Is dit fenomeen bekend?
Martin
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door jacobsentertainment476 »

Wat voor T5 heb je ? ik weet van de t5-gp met de 2ltr motortjes dat ze bij koude motor software matig wat beperkt zijn,( voornamelijk onbelast) maar volgens mij moet dat geen probleem mogen opleveren bij normaal gebruik. Hoe is de t5 verder dan in de vooruit ?
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door ronald tdi »

Lijkt me wel heeeeeeel raar....

Je moet toch achteruit een taleut op kunnen rijden???
Stel je bent monteur van matrix lichten, mooie ladder achterop met een dak plateau.
Achteruit er (bijna)tegen aan rijden en sleutelen, dan moet je r toch ook achteruit die bult op kunnen rijden.
Software matig????
Graag toch wel wat uitleg....
jwlos
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 apr 2012, 08:38
Locatie: Hoofdorp
Contacteer:

Re: Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door jwlos »

ik had van de week mijn aanhanger erachter met ongeveer 2200 kilo en achteruit de stoep op vond ie niet leuk ( stinkend) terwijl ik vooruit geen enkel probleem heb ondervonden.
2012 140pk
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door limburger »

jwlos schreef:ik had van de week mijn aanhanger erachter met ongeveer 2200 kilo en achteruit de stoep op vond ie niet leuk ( stinkend) terwijl ik vooruit geen enkel probleem heb ondervonden.
2012 140pk
kan ook aan je aanhanger liggen, je hebt er die duwen op de rem met achteruit rijden...

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door Pascal-141 »

ronald tdi schreef: Software matig????
Graag toch wel wat uitleg....
Bij een koude motor word de motor softwarematig "begrenst" in de toeren . Of hij ook softwarematig het "vermogen" beperkt weet ik niet .
Test het maar eens uit : bij een koude motor gas geven , de motor zal niet hoog in toeren gaan , maar "halverwege" blijven hangen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door ronald tdi »

OK
Een soort beveiliging zeg maar.
Gebruikersavatar
Martintransport
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2012, 20:49
Contacteer:

Re: Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door Martintransport »

Ik zal binnenkort eens met een warme motor eea herhalen en kijken wat die dan doet.

Wordt vervolgd.
Martin
jwlos
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 apr 2012, 08:38
Locatie: Hoofdorp
Contacteer:

Re: Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door jwlos »

limburger schreef:
jwlos schreef:ik had van de week mijn aanhanger erachter met ongeveer 2200 kilo en achteruit de stoep op vond ie niet leuk ( stinkend) terwijl ik vooruit geen enkel probleem heb ondervonden.
2012 140pk
kan ook aan je aanhanger liggen, je hebt er die duwen op de rem met achteruit rijden...

:driveT4 :T44EVER
zou kunnen maar gezien het een "veiling aanhanger"is neem ik aan dat ze begrijpen dat het laadvermogen wel normaal bruikbaar moet zijn.

Plus mijn gevoel zei dat de bus de power ook gewoon miste.
Moet er ook niet aan denken om ergens achteruit door zand heen te moeten ploeteren na wat ik nu meegemaakt heb,
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door rick_k »

Ik vind die 2 liters met een kar erachter sowieso puur tegenvallen. Mijn T4 met 102 pk trekt heel wat harder aan de kar dan de T5 2 liter 140 pk...

mvg Rick
jwlos
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 apr 2012, 08:38
Locatie: Hoofdorp
Contacteer:

Re: Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door jwlos »

ik persoonlijk ook.
ik moest kijken naar een wagen die 2500kg mocht trekken en toen voor de mooiste gekozen.

Misschien was qua kracht een v6 vito of de 2.5ltr movano/master toch beter geweest maar das nu te laat.
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door frank884 »

rick_k schreef:Ik vind die 2 liters met een kar erachter sowieso puur tegenvallen. Mijn T4 met 102 pk trekt heel wat harder aan de kar dan de T5 2 liter 140 pk...

mvg Rick
Ja vindt ik een domme fout van VW zo'n kleine 2.0 4 cylinder motor uit een passat/golf in een :driveT5 die moet "werken" bij Audi zijn ook voor het echte werk geschiktere motoren beschikbaar.
die 102 pk uit de T4 was ook een motor uit een audi A6 en Volvo deed hem ook in de V 70 tot ze zelf de eigen D5 hadden in 2003.
Die passat/golf motor is wel een schril contrast met een 3 liter 6 cylinder die bij mercedes "wel" te koop is in een vito.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door DNS »

frank884 schreef: Ja vindt ik een domme fout van VW zo'n kleine 2.0 4 cylinder motor uit een passat/golf in een :driveT5 die moet "werken" bij Audi zijn ook voor het echte werk geschiktere motoren beschikbaar.
die 102 pk uit de T4 was ook een motor uit een audi A6 en Volvo deed hem ook in de V 70 tot ze zelf de eigen D5 hadden in 2003.
Die passat/golf motor is wel een schril contrast met een 3 liter 6 cylinder die bij mercedes "wel" te koop is in een vito.
Tijd om wat terug te krijgen van Volvo... een D5 in de T5 als je het mij vraagt. :lach

Sowieso jammer met de motoren in de T5, terwijl ze eigenlijk een (bijna) ideale motor in de T4 hadden. :bonk
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
JOD
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2013, 19:57
Locatie: Turnhout - België

Re: Vermogen bij het achteruit rijden

Bericht door JOD »

Hoi Martin,

Ik blijk ook met dit fenomeen te zitten.
Ik kan niet meteen zien welke motorisatie uw T5 heeft? Ik heb een Automaat met een 2.5L en 131PK.
Heb jij inmiddels al kunnen testen met een warme motor?
Bij mij maakt het geen verschil, met koude of warme motor.

Groetjes,
Joël
T5 2007, Automaat 131PK,
Korte wielbasis, Enkel Cabine, 3zit Leder.
Plaats reactie