Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

FF Voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

FF Voorstellen

Bericht door Marco B. »

Hallo sinds kort hier mijn naam is Marco B. en ik rijd in een Caddy 2.0 SDI 68pk helemaal te gek altijd volgas nooit een bon.
Voor mijn vrouw heb ik pas een 2009 T5 TDI 174PK dubbel cabine lwb 4Motion Sport Edition aangeschaft een van de laatste 5 cilinders 6 bak handgeschakeld 65000km gelopen. Ik rijd er bijna nooit in denk dat ik €. 1.000,00 bekeuringen per week zou hebben. Aangezien ik aan de Transporter zelf het onderhoud doe ben ik lid geworden van dit forum. Heb een half jaar naar deze auto moeten zoeken. Ik heb ook overwogen een splinter nieuwe te leasen maar de 4 cilinder 180pk (suf geluid) en een niet continu vierwieldrijfsysteem trok me niet zo. Ik wou hem leasen omdat ik een DSG wou maar omdat deze bakken zoveel stuk gaan wil ik hem niet als bezit. Dat is ook de reden dat ik geen nieuwe neus wil het blijft toch minder een 4 cilinder biturbo.
De Caddy gaat altijd naar de vw voor onderhoud en daar mankeert dus ook altijd wat aan heb nog nooit van beurt naar beurt kunnen rijden is net 5 jaar oud 190000km gelopen nieuw aangeschaft. Dus daar gaat de Transporter niet naar toe. Nou ben ik echt heel veel gewend mijn vrouw haar vorige auto was een zelfgebouwde Range Rover Classic 1971 4 deurs 4.6 I 295 PK 450NM automaat lucht geveerd voque se met alles erop er aan. En daar gaat echt alles aan stuk. Hier had ik trouwens ook nooit wat aan wel veel onderhoud nooit panne gehad. Deze is helaas verbrand in de stalling waar hij van de verzekering moest staan garage clausule. en nu dit jaar dus een T5.
Als ik zo het forum lees is de T5 heel degelijk vergeleken met de Range Rover.

Onze Transporter is verkeersborden blauw met rvs sidepipes, pushbar en rvs achtbumper bescherming, git zwart privacy glas ook de achterste ramen, een achterklep met spoiler, grijs zwart leer met stoelverwarming en geheel gestoffeerde achterbak, 19 inch 9 j Borbet velgen 245-45-19 banden 5 stuks (omtreksnelheidprobleem) in de achterbak want hij paste er niet meer onder. Koelkast, aparte dvd installatie met schermen achter in de voorstoelen en hoofdtelefoons en een Pioneer Avic met Ipone en Ipod aansluiting, achteruitrijcamera en de dvd ook gekoppeld aan de Avic. Het is echt een hele fijne reisauto waar je uren in kan cruisen en rond de 160 170 rijd hij echt relaxt. Verder heeft hij de standaard opties regensensor, dimmende spiegel, airco, cruisecontrol, etc. De gespoten bumpers heb ik eraf gehaald en de niet gespoten met de vierkante gaten gemonteerd deze vind ik mooier. Dus zoals een bus hoort te zijn met gewoon bumpers. En niet die nette luxe auto bumpers in de kleur. Afschuwelijk vind ik dat koop een golf! Maar goed ieder zijn smaak.

Wat wil ik nog doen: roetfilter egr verhaal ondanks dat ik er nog geen problemen mee heb en misschien chippen het probleem is dat de 6 bak maar 500nm kan hebben dus wil eigenlijk niet hoger dan 460 nm. Als de remschijven op zijn zwaardere geperforeerd en misschien voor andere klauwen iets met meer zuigers. Is er iets dat van volkswagen gewoon past met meer zuigers? VW passat of zo? Ga hem zeker niet verlagen omdat dat ten koste gaat van het comfort en die van ons ligt als een blok op de weg.
De rechter steekas is ook al een gemodificeerde in gezet dus daar verwacht ik geen problemen meer mee. Verder zou ik voor de winter de standkachel willen bedienbaar op de Iphone. Kortom genoeg te doen nog!

Groet,
Marco
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: FF Voorstellen

Bericht door kurt&oxana »

van harte welkom hier op :wjw
T4 Multivan 2.5 TDI
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: FF Voorstellen

Bericht door ronald tdi »

:zwaai Marco, welkom hier...

Mooi verhaal en zie uit naar foto's.
Webasto heeft de kachel mogelijkheid zoals je graag wilt.

Verder gewoon vragen op het forum, gaat zeker goed komen.
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: FF Voorstellen

Bericht door Marco B. »

Hoi Ronald,

Foto's heb ik wel maar moet nog ff uitzoeken hoe ik ze hier upload heb wel een T5 fotoalbum gezien maar allemaal 2 foto's

Groet,
Marco
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: FF Voorstellen

Bericht door Oviivo »

Marco B. schreef:De gespoten bumpers heb ik eraf gehaald en de niet gespoten met de vierkante gaten gemonteerd deze vind ik mooier. Dus zoals een bus hoort te zijn met gewoon bumpers. En niet die nette luxe auto bumpers in de kleur. Afschuwelijk vind ik dat koop een golf! Maar goed ieder zijn smaak.
Dat is bijzonder, ombouw van de normale naar de Multivan bumpers is hier juist vaak besproken :groteogen
Marco B. schreef:Als de remschijven op zijn zwaardere geperforeerd en misschien voor andere klauwen iets met meer zuigers. Is er iets dat van volkswagen gewoon past met meer zuigers? VW passat of zo?
Zelf heb ik, sinds kort, onder mijn 2009 T5 174 pk de remklauwen en schijven van de 180 pk T5 GP (2011). De klauwen hebben 2 cilinders per klauw i.p.v. 1. De schijven zijn groter (ze noemen dat 17")... 340 mm geloof ik.

Als je meer aanpassingen wilt doen, kun je Audi of Porsche klauwen monteren :knipoog

Zie mijn topic, pagina 9;

viewtopic.php?f=13&t=41231&start=120#p308916" onclick="window.open(this.href);return false;
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: FF Voorstellen

Bericht door Marco B. »

Oviivo schreef:
Marco B. schreef:De gespoten bumpers heb ik eraf gehaald en de niet gespoten met de vierkante gaten gemonteerd deze vind ik mooier. Dus zoals een bus hoort te zijn met gewoon bumpers. En niet die nette luxe auto bumpers in de kleur. Afschuwelijk vind ik dat koop een golf! Maar goed ieder zijn smaak.
Dat is bijzonder, ombouw van de normale naar de Multivan bumpers is hier juist vaak besproken :groteogen
Marco B. schreef:Als de remschijven op zijn zwaardere geperforeerd en misschien voor andere klauwen iets met meer zuigers. Is er iets dat van volkswagen gewoon past met meer zuigers? VW passat of zo?
Zelf heb ik, sinds kort, onder mijn 2009 T5 174 pk de remklauwen en schijven van de 180 pk T5 GP (2011). De klauwen hebben 2 cilinders per klauw i.p.v. 1. De schijven zijn groter (ze noemen dat 17")... 340 mm geloof ik.

Als je meer aanpassingen wilt doen, kun je Audi of Porsche klauwen monteren :knipoog

Zie mijn topic, pagina 9;

viewtopic.php?f=13&t=41231&start=120#p308916" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Ovivio dat van de remmen ga ik zeker doen zal is ff zoeken naar 2 remklauwen van het nieuwe type remschijven van 17 inch heb ik al ergens gezien. Inderdaad meeste mensen willen hyline bumpers en gespoten spiegels en hiline dubbele koplampen. Ik ben anders dan andere vind het echt niet mooi hiline bumpers te netjes zeg maar. Spiegels spuiten ook niet. Wat ik wel mooi vind maar erg duur 900 excl btw, is de deurstijl en achterstijl mat zwart wrappen D.w.z. dat er met het donkere privacieglas een zwarte baan ontsaat van spiegel tot spiegel en rond de achterklep zoals golf gti maar zoals gezegd duur
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: FF Voorstellen

Bericht door Marco B. »

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reaktie's was ff druk maar met de remmen is inmiddels geregeld via iemand van het forum alhier. Worden 6 pods brembos. De T5 is inmiddels gechipt dwz software herschreven bij tuning bedrijf. Volgen dynostar rollenbank geeft de machtige 5 cilinder nu 215 pk en 540 nm koppel. Wacht inmiddels ook op 2 nieuwe angeleyes. Langzaam komt het goed :adhd
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: FF Voorstellen

Bericht door Marco B. »

Hierbij de Foto's
Bijlagen
Foto T5 voor
Foto T5 voor
Foto van mijn T5 Achter
Foto van mijn T5 Achter
Bekleding
Bekleding
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: FF Voorstellen

Bericht door Marco B. »

Nog meer foto's
Bijlagen
Voorstoelen.jpg
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: FF Voorstellen

Bericht door Marco B. »

achterbakj
Bijlagen
foto 5.JPG
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: FF Voorstellen

Bericht door Marco B. »

dvd en dash
Bijlagen
dash.jpg
dvd.jpg
Plaats reactie