Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Definitief Afscheid van de T5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door robertTREBOR »

kampertjes schreef:Als 2de auto (of eerste?) hebben we een Kia Venga. Inmiddels een ton gelopen (eh... gereden). Mog nooit een auto gehad met zo weinig (geen!) problemen. Die garantie heb ik nog niet nodigh gehad... of toch: een nieuwe vloermat na 20.000 km. Maar ja, ze maken geen busjes meer he?
Dus als je die Skoda zat bent kun je best om een Kia gaan hoor.

Ik houd m'n hart soms vast als ik al die verhalen hier lees. Overweeg ook een beetje om m'n Cali maar weer in te ruilen
------------------------------------------------------

Ik hield me hart ook vast toen ik van mijn probleemloze T4 op 410 dkm overschakelde in 10-2010 naar mijn T5 met toen
destijds 40 dkm. Ik dacht echter als je er rustig en netjes mee rijdt dan overkomt je dit allemaal niet.
Ik had ook al op de nodige ellende op forums gelezen.
Ik dacht al die problemen zijn te wijten aan het aftrappen en racen met zo''n bus.
Ik ben zelf 10 jr. werkplaatschef geweest en APK keurmeester ik rij met 80% korting op mijn verz. bonus malus trede 23
ik weet als geen ander wat er in een motor gebeurd. Nou dus echt van een koude kermis thuisgekomen !!
Dit wens je een ander ECHT niet toe !! ca 6500 euro aan reparatie's en onderhoud in 6 mnd. is echt om ziek van te worden !
Een kapotte verstuiver en lekkende afdichtingsringetjes en trillende pompverstuivers die de aluminium uitsparing waar ze inzitten ovaal trillen hebben trouwens niets met je rijstijl te maken.

p.s. een werknemer van me rijdt in een Audi A6 uit 2007 met 136pk 2.0ltr. pompverstuiver diesel, ook daar haperen de pompverstuivers dat het een lieve lust is, schokken , inhouden, onregelmatig lopen, heb hem al gewaarschuwd, als je via
google de klacht invoert is het ook daar een en al ellende !! Niet voor niets is VW in 2009 razendsnel overgeschakeld naar commonrail diesel techniek.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
frits k

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door frits k »

Robert,

Je hebt wel pech gehad zeg,maar ik kan je melden dat ik met de Golf 170.000 km gereden heb zonder ook maar een probleem met de pomp verstuivers
TDI 1900 100pk
visco
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:30
Locatie: monster

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door visco »

Zo herkenbaar dit!
Na 6 jaar in een t5 vijf cilinder gereden te hebben ,en het nodige geld bij de garage gebracht te hebben toch de gok genomen en een t5gp gekocht.
Bij het uitrijden van de showroom had ik al spijt dat ik m gekocht had...
Na 11 maanden teleurstelling heb ik m weggedaan en een Toyota tundra gekocht, waar ik na een dik half jaar nog geen cent aan reparatie's heb gehad!
En al dat geneuzel voor een paar pk extra ( Chippen en zo) ben ik ook van af.
Voor mij ook nooit een Volkswagen meer!
( sorry forum)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door robertTREBOR »

En NU tijd voor het positieve nieuws !!

http://www.carrec-technocenter.nl/weblo ... ivergaten/" onclick="window.open(this.href);return false;

bovenstaande link gaat over het ovaal slaan van de pompverstuivergaten in de cijlinderkop, het probleem
wat mij inkl. verv. vervoer 4500 euro heeft gekost op 133.000 km !

Ik heb gekozen voor een cijlinderkop voorzien van stalen bussen

Eenmaal voorzien van stalen bussen is het probleem voor ALTIJD opgelost !

De kantelende pompverstuiver kan geen DEUK meer in het zachte aluminium maken omdat de stalen bus veel sterker is !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door astolk »

hoi visco,

wat was er mis met de T5 GP? ben ik wel ff benieuwd naar...
heb er zelf ook een maar geen centje pijn....
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
visco
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:30
Locatie: monster

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door visco »

Ten eerste ging ik er van uit dat als ik een 180pk t5gp zou kopen het vermogen zeker wel indruk op me zou maken(wat dus niet het geval was, ik gelijk al een storingslampje op m'n dashboard had,m'n alarm continu bleef knipperen,een rammelende achterdeur.
Na dit kenbaar gemaakt te hebben bij de dealer, hebben ze alleen m'n bus naar binnen en naar buiten gereden....
Dus problemen bleven bij deze dealer dus naar een andere dealer...die heeft overigens de problemen perfect opgelost!
Buiten de eerste problemen en het tegenvallende vermogen irriteerde ik me ook verschrikkelijk aan kleine dingen ,
Zoals de spiegels die schuin omhoog wegdraaide.. Waardoor er s'winters een laag ijs op m'n spiegels lag als ik de straat uit wilde rijden
Het alarm wat bij een regenbuitje afging,en het volume waarmee het afging( veel te zacht)
Het oog waarmee de bijrijderstoel versteld kon worden (onder de stoel) waardoor m'n koelbox er niet meer paste..
De airco die nu per thermostaat ging ipv mechanisch
Maar het ergste vond ik dat er geen accessoirestand op het contactslot zat ,waardoor ik dus s'ochtensvroeg zat te wachten in een woonwijk met m'n lichten aan( anders deed m'n radio het niet)
Maar ik moet toegeven de problemen die ik in de eerste 11 maanden met m'n vorige t5 had, heb ik met de t5gp niet gehad!
Dus ik denk dat het technisch een betere bus is
Maar voor mij overheerste de iritatie's!
Dus ik was blij dat ik m goed kon inruilen op een Toyota tundra
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door astolk »

Dat zijn zeker bepaalde gebreken waar ik Me ook aan zou storen...rammelende onderdelen zijn uit den boze zeker als het een nieuwe auto is...
ik hoop dat dergelijke problemen mij bespaart blijven...
ik vind het nog steeds een topper....
hoeveel pk zit nou in je toendra?
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
visco
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:30
Locatie: monster

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door visco »

Ik moet eerlijk toegeven dat het zeker niet verkeerd rijdt hoor de t5(gp)!
Maar als ik een auto koop met 180 pk verwacht ik toch wel een indrukwekkende acceleratie.... En dat zat er niet in( zelfs de monteur vond m niet snel voor een 140 pk )... Dat zegt genoeg...
Dus ik zit nu met een mega grijns in m'n Toyota met 381 pk!
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door Donald4Motion »

visco schreef: Dus ik zit nu met een mega grijns in m'n Toyota met 381 pk!
en voor de aanvulling, die met 6,4 seconden op de 100 zit
en je kan er een TRD charger van toyota (roots type) opschroeven voor 500+Pk en met 5 sec. op de 100

Die Tundra's boeien me dus niet zoals je ziet :knipoog
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door BigRuud »

Daarom heb ik er een Tundra bijgekocht! :yes Echt te gek, valt niet te vergelijken met een T5, maar die heb ik ook nog voor het werk. Wel wat dingetjes gehad maar ben nog steeds een tevreden T5 rijder. :toppie

:T54LIFE voor het werk en de Tundra voor de fun.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door astolk »

Prijsklasse is niet hetzelfde...doelgroep ook... :T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door Donald4Motion »

astolk schreef:Prijsklasse is niet hetzelfde...doelgroep ook... :T54LIFE
ik had een multivan van iets van 57.000 ex/ex dus zeker wel.
je kan ook een kale Tundra kopen :winter
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door robertTREBOR »

Vandaag verkocht, heerlijk zo je bus de straat uit zien rijden met ruim 18.100 eurootjes in je zak.
Das dan wel weer voordeel, de meeste denken dat VW TOP kwaliteit is, beter zo laten !!
Dus nu ECHT definitief afscheid van me T5, nu echt weg ermee !!
Even een jaartje bijkomen van alle fin. shit ook zakelijk 2013 was me slechtste jaar in veel opzichten!
En dan zal je net zien dat zo'n GRAF bus met amper 130.000 km je net op dat moment ook fin. uitkleed.
Dit is mij dus ook overkomen :

http://www.carrec-technocenter.nl/carre ... ortageID=7" onclick="window.open(this.href);return false;

En VW laat je lekker dood vallen met je ellende !! terwijl hier overduidelijk sprake is van een constuctieve fout !!
We hebben het hier dus over een VW bus die bijna 50.000 euro nieuw heeft gekost !!

Nu lekker rijdend in me A-klasse mini auto wegenbelasting vrij , 1 op 23 en 14% bijtelling over 11.000 euri
en dan door schakelen naar mijn nieuwe Kia Sportage
met 7jr. of 150.000 km garantie erop, als VW zo door gaat graaft het zijn eigen GRAF !! met die zuinige 2 jr. garantie en daarna kan je doodvallen, en een product boordevol constructieve fouten en shit kwaliteit.!
Het creeert het vollop kansen voor merken als KIA die er handig op inspelen door 7 jr. of 150.000 km garantie te geven.
Verder hoop ik uiteraard dat anderen niet mee maken wat ik allemaal de laatste 6 mnd. heb meegemaakt qua kosten.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ik er vanaf ben, NOOIT, NOOIT , meer VW. of het moet lease zijn dan maakt het allemaal
niet uit !
nogmaals het beste toegewenst allemaal, mij zal je hier niet meer zien.
Bijlagen
kia sportage 7 jr. 150.000 km garantie
kia sportage 7 jr. 150.000 km garantie
kia sport.jpg (10.54 KiB) 1972 keer bekeken
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 16 okt 2013, 23:57, 4 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door harry t5 191 »

:zwaai

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door Pascal-141 »

robertTREBOR schreef:Vandaag verkocht, heerlijk zo je bus de straat uit zien rijden met ruim 18.100 eurootjes in je zak.
Das dan wel weer voordeel, de meeste denken dat VW TOP kwaliteit is, beter zo laten !!
Dus nu ECHT definitief afscheid van me T5, nu echt weg ermee !!
Even een jaartje bijkomen van alle fin. shit ook zakelijk 2013 was me slechtste jaar in veel opzichten!
En dan zal je net zien dat zo'n GRAF bus met amper 130.000 km je net op dat moment ook fin. uitkleed.
Dit is mij dus ook overkomen :

http://www.carrec-technocenter.nl/carre ... ortageID=7" onclick="window.open(this.href);return false;

En VW laat je lekker dood vallen met je ellende !! terwijl hier overduidelijk sprake is van een constuctieve fout !!
We hebben het hier dus over een VW bus die bijna 50.000 euro nieuw heeft gekost !!

Nu lekker rijdend in me A-klasse mini auto wegenbelasting vrij , 1 op 23 en 14% bijtelling over 11.000 euri
en dan door schakelen naar mijn nieuwe Kia Sportage
met 7jr. of 150.000 km garantie erop, als VW zo door gaat graaft het zijn eigen GRAF !! met die zuinige 2 jr. garantie en daarna kan je doodvallen, en een product boordevol constructieve fouten en shit kwaliteit.!
Het creeert het vollop kansen voor merken als KIA die er handig op inspelen door 7 jr. of 150.000 km garantie te geven.
Verder hoop ik uiteraard dat anderen niet mee maken wat ik allemaal de laatste 6 mnd. heb meegemaakt qua kosten.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ik er vanaf ben, NOOIT, NOOIT , meer VW. of het moet lease zijn dan maakt het allemaal
niet uit !
nogmaals het beste toegewenst allemaal, mij zal je hier niet meer zien.
Ik hoop dat je meer plezier gaat hebben met je Kia .
Even Googelen levert mij op 2 minuten volgende Sportage problemen op :
-stuurhuisproblemen
-heel licht sturen en heel windgevoelig
-handremwerking
-hoog verbruik
-uitvallen electronica / softwareproblemen
-piepen/kraken
-deurrubbers komen los
-vloermatten doorgesleten op 2 jr tijd
-hakerig schakelen
-inhouden , slecht optrekken
-koppelingscilinder te vervangen
-de 7jr "garantie" is niet altijd sluitend , veel 'voorwaarden'
-Enz...

:knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie