Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deuren, Clips en Houdini... Help

vragen over de T5
Plaats reactie
maartend
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2011, 17:32

Deuren, Clips en Houdini... Help

Bericht door maartend »

Hallo Heren,

Even een vraagje om frustratie te voorkomen.

Ik heb vanmiddag de kunststof bekleding van een portier kunnen demonteren, met wat hulp van oudere berichten op dit forum.

Los halen is een ding maar hoe krijg je ze zaak weer netjes in elkaar ?

Het gaat er vooral om hoe die clips weer allemaal op hun plek terug te krijgen, een soort Houdini truc..
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Deuren, Clips en Houdini... Help

Bericht door heemskerk »

Je moet de clipjes van de deur afhalen (sommige blijven op de deur zitten ipv aan het paneel). Mijn ervaring is dat dit het beste gaat met een telefoontang en een doekje erachter tegen het beschadigen. Je moet het clipje op de 'open' stand in het paneel schuiven.

Vervolgens het paneel rustig op z'n plaats hangen (bij het raamrubber), even tussen de rand door spieken of ze allemaal voor het gaatje zitten en dan het paneel met een hand aandrukken en op de plaats van de clips een tik met de vuist geven (met beleid).

Mijn ervaring is dat er altijd wel een of meerdere stuk gaan. Ik heb een zakje van die clips bij de dealer gehaald en op reserve liggen.
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Deuren, Clips en Houdini... Help

Bericht door ronald tdi »

Dat klopt.
De clips open zetten (trekken) dit gaat wat lastig, dan in het paneel hangen en dan vanaf de bovenkant het paneel terug hangen.

Let wel;
De bovenkant moet heel goed, en dan bedoel ik echt heel goed tegen het raam aan (in dat randje) gedrukt worden, je moet echt goed naar beneden drukken, anders gaat het niet passen.

Niet gaan slaan oid, maar goed drukken met de vlakke hand.
Dan kijk je aan de onderkant hoe de clips voor de gaten zit en als dat goed is kan je alles tegen de duer drukken.

En ja sommigen gaan stuk als je pech hebt, maar dit gebeurt enkel bij het paneel eraf halen.
Dus als dat gebeurt heb je nieuwe gehaald.
maartend
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2011, 17:32

Re: Deuren, Clips en Houdini... Help

Bericht door maartend »

Dank jullie wel, dit gaat helemaal goed komen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Deuren, Clips en Houdini... Help

Bericht door Multivan Generation »

Markeer even de plaatsen waar de clips zitten,
aan de zichtzijde van het paneel, met wat schilderstape.
Is heel handig met terug drukken,
dan vergeet je er geen..en weet precies waar ze zitten.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie