Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aankoop advies voor een 2dehands T5 GP BItdi DSG

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

aankoop advies voor een 2dehands T5 GP BItdi DSG

Bericht door fokkert »

Hallo iedereen,

Na 430.000km ga ik afscheid nemen van mijn T5 2.5TDI. Ik ben nu op zoek naar een gebruikte T5 GP. Aangezien mijn budget beperkt is en ik toch graag wat vermogen en het comfort van een automaat zou willen hebben, kom ik uit bij busjes met kilometerstanden van rond de 150.000km. Is dit een verstandige keuze om een bus met die motorisatie en versnellingsbak bij die km stand nog aan te kopen? Ik doe tegenwoordig jaarlijks rond de 15.000-20.000 km en ik zou er 3 jaar mee verder moeten kunnen. Een aanhanger gebruik ik zelden tot nooit.

Alvast bedankt voor jullie meedenken en ik zie de reacties graag tegemoet komen.

Grt fokkert
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: aankoop advies voor een 2dehands T5 GP BItdi DSG

Bericht door Rogier663 »

Hallo Fokkert,

Ik kan je niet adviseren over een T5GP maar de km stand die jij op de teller van je oude T5 hebt staan is een km stand die je bij de T4 veel tegenkomt en waarbij geschreven wordt: deze is net ingereden!!! De T5 zou niet gemaakt zijn om zulke km standen te bereiken :nuts

Mijn vraag, en wellicht ook leuke info voor andere forumleden: hoe zijn deze 430.000km verlopen? Zijn er nog grote problemen geweest? Hoge kosten gehad?? Wat is het bouwjaar en is het de 130 pk of 174 pk? Ik ben heel benieuwd!!!

Rogier
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: aankoop advies voor een 2dehands T5 GP BItdi DSG

Bericht door Pascal-141 »

fokkert schreef:Hallo iedereen,

Na 430.000km ga ik afscheid nemen van mijn T5 2.5TDI. Ik ben nu op zoek naar een gebruikte T5 GP. Aangezien mijn budget beperkt is en ik toch graag wat vermogen en het comfort van een automaat zou willen hebben, kom ik uit bij busjes met kilometerstanden van rond de 150.000km. Is dit een verstandige keuze om een bus met die motorisatie en versnellingsbak bij die km stand nog aan te kopen? Ik doe tegenwoordig jaarlijks rond de 15.000-20.000 km en ik zou er 3 jaar mee verder moeten kunnen. Een aanhanger gebruik ik zelden tot nooit.

Alvast bedankt voor jullie meedenken en ik zie de reacties graag tegemoet komen.

Grt fokkert
Afgaande op een ander topic over de BiTDI , zou je blijkbaar best samen met de auto ook een voorraad motorolie moeten inslaan ? Er word nogal geklaagd over extreem olieverbuik bij die 180pk versies blijkbaar ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
AnilTDI
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 feb 2013, 00:24

Re: aankoop advies voor een 2dehands T5 GP BItdi DSG

Bericht door AnilTDI »

Denk dat een bus met 150000 km ruim voldoende is als jij 20000 perjaar rijdt..
Groeten, Anil Muldur
Caravelle 2.5TDI BNZ & Lupo 3L 1.2 TDI AYZ
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: aankoop advies voor een 2dehands T5 GP BItdi DSG

Bericht door fokkert »

Rogier663 schreef:Hallo Fokkert,

Ik kan je niet adviseren over een T5GP maar de km stand die jij op de teller van je oude T5 hebt staan is een km stand die je bij de T4 veel tegenkomt en waarbij geschreven wordt: deze is net ingereden!!! De T5 zou niet gemaakt zijn om zulke km standen te bereiken :nuts

Mijn vraag, en wellicht ook leuke info voor andere forumleden: hoe zijn deze 430.000km verlopen? Zijn er nog grote problemen geweest? Hoge kosten gehad?? Wat is het bouwjaar en is het de 130 pk of 174 pk? Ik ben heel benieuwd!!!

Rogier
Mijn T5 die ik nu heb, heb ik 3 jaar geleden gekocht op een faillisement met 375.000km. Is een 2.5TDI BNZ motor. :nuts
Ik heb toen volgende onderdelen vervangen: remschijven+blokken, schokdempers, wiellager rechtsachter, servopomp. En dat was het. Daarna ook nog laten tunen naar een dikke 200pk en 480Nm koppel. hiervoor heb ik wel de turbo van een BPC motor gemonteerd. Tijdens die 55.000km eigenlijk geen problemen gehad. Alleen de laatste maanden duiken er kleine problemen op. Uitlaatcollector lekt, passagiersslot werkt af en toe niet en na een lange rit start die s'morgens slecht. Dus stilaan gewoon tijd voor een andere. :ikrij
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: aankoop advies voor een 2dehands T5 GP BItdi DSG

Bericht door fokkert »

Ik heb de T5 GP aangekocht.

2.0 BiTDI DSG Comfortline zwart pareleffect:
revisie versnellingsbak gekregen bij 120.000km. Nu 150.000km
opties:
Dubbele cabine
verlengd
RNS 510
Bluetooth
Airco
multifunctioneel stuurwiel
dimmende binnenspiegel
2 achterdeuren ipv achterklep
parkeersensoren voor en achteraan
bumpers in kleur gespoten
verdonkerde ramen
trekhaak retrofit
elektrische ramen + spiegels
boordcomputer +
en niet rokers uitvoering

ben waarschijnlijk nog wel wat vergeten.

Heb nu al wat onderdelen besteld zodanig dat die helemaal sportline uitgevoerd is. Deze uitvoering is alleen in UK te bestellen, maar gelukkig is ebay mijn vriend. :yes
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: aankoop advies voor een 2dehands T5 GP BItdi DSG

Bericht door Oviivo »

fokkert schreef: Heb nu al wat onderdelen besteld zodanig dat die helemaal sportline uitgevoerd is. Deze uitvoering is alleen in UK te bestellen, maar gelukkig is ebay mijn vriend. :yes
We hebben een gemeenschappelijke vriend :bifun
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: aankoop advies voor een 2dehands T5 GP BItdi DSG

Bericht door Multivan Generation »

Ik hoop dat je er veel geluk mee hebt..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: aankoop advies voor een 2dehands T5 GP BItdi DSG

Bericht door fokkert »

Ik hoop ook dat het een goede is. :nuts Ik weet dat er redelijk wat problemen zijn bij de Bitdi en DSG bak. Maar dat zou bij de 2.5TDI ook zo geweest zijn. Maar na 430.000km sprint mijn bus nog steeds binnen de 10 seconden naar 100. (met vcds gemeten) :jumpklap Dus in dat opzicht is die nog steeds kern gezond. De reden waarom ik de Bitdi wilde is omdat ik niet terug wilde gaan in vermogen. En ook geen zin had om met chippen enzo te gaan beginnen. maar de tijd zal het uitwijzen. DSG bak wilde ik, omdat ik sinds kort met een A5 sportback rijd en die is ook uitgevoerd met een automaat. En dat is gewoon zalig. :ikrij
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Plaats reactie