Hallo,
ik heb hier nog een setje eibach veren liggen die waren bedoeld om onder mijn 2.5TDI T5 te monteren. Dit is er helaas niet van gekomen in die tijd, maar aangezien ik nu een T5 GP BItdi DSG heb aangekocht dacht ik om deze daar voor te gebruiken. Op de site van eibach geven ze wel een ander artikelnummer voor de 2.0TDI's dan voor de 2.5TDI. Maar als ik dan het gewicht vergelijk van mijn huidige bus en de nieuwe dan zit hier nauwelijks verschil in. Iemand die dit al een heeft geprobeerd?
Alvast bedankt!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?
Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?
Achter of voor?
Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?
erik 924 schreef:Achter of voor?
Het gaat over de voor en de achterkant. Ik had gezien dat de 2.5TDI en de 2.0BItdi dezelfde aslast voorraan en achteraan hebben. Lijkt mij dan geen probleem. Ook op het specificatie blad van de eibach veren staat de juiste aslast.
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?
De andere Eibach nummer komt omdat de 2.5 R5 motor uit de "oude" T5 een hoger gewicht heeft als de 2.0 uit de "nieuwe" T5 .
De veren vooraan zijn dus ietsje "zwaarder" uitgevoerd bij het oude model tov het nieuwere model om het gewicht van de motor te compenseren . Maar dat verschil is miniem hoor .
De veren vooraan zijn dus ietsje "zwaarder" uitgevoerd bij het oude model tov het nieuwere model om het gewicht van de motor te compenseren . Maar dat verschil is miniem hoor .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?
Pascal-141 schreef:De andere Eibach nummer komt omdat de 2.5 R5 motor uit de "oude" T5 een hoger gewicht heeft als de 2.0 uit de "nieuwe" T5 .
De veren vooraan zijn dus ietsje "zwaarder" uitgevoerd bij het oude model tov het nieuwere model om het gewicht van de motor te compenseren . Maar dat verschil is miniem hoor .
Bedankt pascal,
Dus eigenlijk geen enkel probleem om ze te gebruiken.
Nu nog een volgende vraag. ik ben dus ook uit belgië en natuurlijk gaat dat op de keuring problemen geven bij een lichte vracht.
De transporter die ik heb gekocht ga ik importeren. Maar als de veren nu bijvoorbeeld al onder de bus zaten wanneer ik hem aankocht en dit wel mocht in het land van herkomst, ga ik hier dan problemen krijgen of zeggen ze daar dan niets van? Of toch voor de veiligheid de veren zwart spuiten en met een paar verschillende kleuren lakstiften wat streepjes zetten zoals OEM?
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?
Of de veren er nu onder zaten bij een buitenlandse auto of niet , of je er TUV papieren bij hebt of niet : op een Lichte Vracht word je er normaalgezien voor afgekeurd .fokkert schreef:Pascal-141 schreef:De andere Eibach nummer komt omdat de 2.5 R5 motor uit de "oude" T5 een hoger gewicht heeft als de 2.0 uit de "nieuwe" T5 .
De veren vooraan zijn dus ietsje "zwaarder" uitgevoerd bij het oude model tov het nieuwere model om het gewicht van de motor te compenseren . Maar dat verschil is miniem hoor .
Bedankt pascal,
Dus eigenlijk geen enkel probleem om ze te gebruiken.
Nu nog een volgende vraag. ik ben dus ook uit belgië en natuurlijk gaat dat op de keuring problemen geven bij een lichte vracht.
De transporter die ik heb gekocht ga ik importeren. Maar als de veren nu bijvoorbeeld al onder de bus zaten wanneer ik hem aankocht en dit wel mocht in het land van herkomst, ga ik hier dan problemen krijgen of zeggen ze daar dan niets van? Of toch voor de veiligheid de veren zwart spuiten en met een paar verschillende kleuren lakstiften wat streepjes zetten zoals OEM?
Of je moet veel geluk hebben , dat ze het op de keuring niet zien ...
Zwart spuiten zal zeker minder opvallen als fel gekleurde veren
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?
Raar eigenlijk dat dit in België niet mag. Terwijl ik de veren toch echt beter vind dan de originele veren.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?
Jeroen T5 204 schreef:Raar eigenlijk dat dit in België niet mag. Terwijl ik de veren toch echt beter vind dan de originele veren.
Klopt! Heb onder mijn personenwagen ook Eibach veren. Gewoon veel beter. Maar hier in België lopen gewoon idioten rond. Zeker op gebied van regeren.
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler