ik heb hier nog een setje eibach veren liggen die waren bedoeld om onder mijn 2.5TDI T5 te monteren. Dit is er helaas niet van gekomen in die tijd, maar aangezien ik nu een T5 GP BItdi DSG heb aangekocht dacht ik om deze daar voor te gebruiken. Op de site van eibach geven ze wel een ander artikelnummer voor de 2.0TDI's dan voor de 2.5TDI. Maar als ik dan het gewicht vergelijk van mijn huidige bus en de nieuwe dan zit hier nauwelijks verschil in. Iemand die dit al een heeft geprobeerd?
Alvast bedankt!
Transporter T5 GP R20 "Highline" 200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Het gaat over de voor en de achterkant. Ik had gezien dat de 2.5TDI en de 2.0BItdi dezelfde aslast voorraan en achteraan hebben. Lijkt mij dan geen probleem. Ook op het specificatie blad van de eibach veren staat de juiste aslast.
Transporter T5 GP R20 "Highline" 200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
De andere Eibach nummer komt omdat de 2.5 R5 motor uit de "oude" T5 een hoger gewicht heeft als de 2.0 uit de "nieuwe" T5 .
De veren vooraan zijn dus ietsje "zwaarder" uitgevoerd bij het oude model tov het nieuwere model om het gewicht van de motor te compenseren . Maar dat verschil is miniem hoor .
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Pascal-141 schreef:De andere Eibach nummer komt omdat de 2.5 R5 motor uit de "oude" T5 een hoger gewicht heeft als de 2.0 uit de "nieuwe" T5 .
De veren vooraan zijn dus ietsje "zwaarder" uitgevoerd bij het oude model tov het nieuwere model om het gewicht van de motor te compenseren . Maar dat verschil is miniem hoor .
Bedankt pascal,
Dus eigenlijk geen enkel probleem om ze te gebruiken.
Nu nog een volgende vraag. ik ben dus ook uit belgië en natuurlijk gaat dat op de keuring problemen geven bij een lichte vracht.
De transporter die ik heb gekocht ga ik importeren. Maar als de veren nu bijvoorbeeld al onder de bus zaten wanneer ik hem aankocht en dit wel mocht in het land van herkomst, ga ik hier dan problemen krijgen of zeggen ze daar dan niets van? Of toch voor de veiligheid de veren zwart spuiten en met een paar verschillende kleuren lakstiften wat streepjes zetten zoals OEM?
Transporter T5 GP R20 "Highline" 200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Pascal-141 schreef:De andere Eibach nummer komt omdat de 2.5 R5 motor uit de "oude" T5 een hoger gewicht heeft als de 2.0 uit de "nieuwe" T5 .
De veren vooraan zijn dus ietsje "zwaarder" uitgevoerd bij het oude model tov het nieuwere model om het gewicht van de motor te compenseren . Maar dat verschil is miniem hoor .
Bedankt pascal,
Dus eigenlijk geen enkel probleem om ze te gebruiken.
Nu nog een volgende vraag. ik ben dus ook uit belgië en natuurlijk gaat dat op de keuring problemen geven bij een lichte vracht.
De transporter die ik heb gekocht ga ik importeren. Maar als de veren nu bijvoorbeeld al onder de bus zaten wanneer ik hem aankocht en dit wel mocht in het land van herkomst, ga ik hier dan problemen krijgen of zeggen ze daar dan niets van? Of toch voor de veiligheid de veren zwart spuiten en met een paar verschillende kleuren lakstiften wat streepjes zetten zoals OEM?
Of de veren er nu onder zaten bij een buitenlandse auto of niet , of je er TUV papieren bij hebt of niet : op een Lichte Vracht word je er normaalgezien voor afgekeurd .
Of je moet veel geluk hebben , dat ze het op de keuring niet zien ...
Zwart spuiten zal zeker minder opvallen als fel gekleurde veren
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper