Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?

Bericht door fokkert »

Hallo,

ik heb hier nog een setje eibach veren liggen die waren bedoeld om onder mijn 2.5TDI T5 te monteren. Dit is er helaas niet van gekomen in die tijd, maar aangezien ik nu een T5 GP BItdi DSG heb aangekocht dacht ik om deze daar voor te gebruiken. Op de site van eibach geven ze wel een ander artikelnummer voor de 2.0TDI's dan voor de 2.5TDI. Maar als ik dan het gewicht vergelijk van mijn huidige bus en de nieuwe dan zit hier nauwelijks verschil in. Iemand die dit al een heeft geprobeerd?

Alvast bedankt! :T54LIFE
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?

Bericht door erik 924 »

Achter of voor?
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?

Bericht door fokkert »

erik 924 schreef:Achter of voor?

Het gaat over de voor en de achterkant. :toppie Ik had gezien dat de 2.5TDI en de 2.0BItdi dezelfde aslast voorraan en achteraan hebben. Lijkt mij dan geen probleem. Ook op het specificatie blad van de eibach veren staat de juiste aslast.
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?

Bericht door Pascal-141 »

De andere Eibach nummer komt omdat de 2.5 R5 motor uit de "oude" T5 een hoger gewicht heeft als de 2.0 uit de "nieuwe" T5 .
De veren vooraan zijn dus ietsje "zwaarder" uitgevoerd bij het oude model tov het nieuwere model om het gewicht van de motor te compenseren . Maar dat verschil is miniem hoor .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?

Bericht door fokkert »

Pascal-141 schreef:De andere Eibach nummer komt omdat de 2.5 R5 motor uit de "oude" T5 een hoger gewicht heeft als de 2.0 uit de "nieuwe" T5 .
De veren vooraan zijn dus ietsje "zwaarder" uitgevoerd bij het oude model tov het nieuwere model om het gewicht van de motor te compenseren . Maar dat verschil is miniem hoor .

Bedankt pascal,

Dus eigenlijk geen enkel probleem om ze te gebruiken. :adhd :adhd :adhd

Nu nog een volgende vraag. ik ben dus ook uit belgië en natuurlijk gaat dat op de keuring problemen geven bij een lichte vracht.

De transporter die ik heb gekocht ga ik importeren. Maar als de veren nu bijvoorbeeld al onder de bus zaten wanneer ik hem aankocht en dit wel mocht in het land van herkomst, ga ik hier dan problemen krijgen of zeggen ze daar dan niets van? Of toch voor de veiligheid de veren zwart spuiten en met een paar verschillende kleuren lakstiften wat streepjes zetten zoals OEM?
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?

Bericht door Pascal-141 »

fokkert schreef:
Pascal-141 schreef:De andere Eibach nummer komt omdat de 2.5 R5 motor uit de "oude" T5 een hoger gewicht heeft als de 2.0 uit de "nieuwe" T5 .
De veren vooraan zijn dus ietsje "zwaarder" uitgevoerd bij het oude model tov het nieuwere model om het gewicht van de motor te compenseren . Maar dat verschil is miniem hoor .

Bedankt pascal,

Dus eigenlijk geen enkel probleem om ze te gebruiken. :adhd :adhd :adhd

Nu nog een volgende vraag. ik ben dus ook uit belgië en natuurlijk gaat dat op de keuring problemen geven bij een lichte vracht.

De transporter die ik heb gekocht ga ik importeren. Maar als de veren nu bijvoorbeeld al onder de bus zaten wanneer ik hem aankocht en dit wel mocht in het land van herkomst, ga ik hier dan problemen krijgen of zeggen ze daar dan niets van? Of toch voor de veiligheid de veren zwart spuiten en met een paar verschillende kleuren lakstiften wat streepjes zetten zoals OEM?
Of de veren er nu onder zaten bij een buitenlandse auto of niet , of je er TUV papieren bij hebt of niet : op een Lichte Vracht word je er normaalgezien voor afgekeurd .
Of je moet veel geluk hebben , dat ze het op de keuring niet zien ... :lach
Zwart spuiten zal zeker minder opvallen als fel gekleurde veren :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Raar eigenlijk dat dit in België niet mag. Terwijl ik de veren toch echt beter vind dan de originele veren.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: Eibach veren voor 2.5TDI T5 ook onder 2.0BiTDI GP?

Bericht door fokkert »

Jeroen T5 204 schreef:Raar eigenlijk dat dit in België niet mag. Terwijl ik de veren toch echt beter vind dan de originele veren.

Klopt! Heb onder mijn personenwagen ook Eibach veren. Gewoon veel beter. Maar hier in België lopen gewoon idioten rond. Zeker op gebied van regeren. :muur
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Plaats reactie