Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Definitief Afscheid van de T5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door astolk »

Amen..

:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
teevijf
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2007, 20:12

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door teevijf »

TS mooie verhalen over garantie maar je bent vergeten aan KIA te vragen of je ook nog garantie hebt als je je Sportage laat chippen door en chipsbakker zoals je ook bij je T5 hebt gedaan.
Over VW gesproken, je verkoopt je bus, brandt VAG af maar koopt wel een 'fully loaded' Up terug. Wordt die bij KIA gemaakt?
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door astolk »

Snap ik ook niet helemaal....

:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door astolk »

Snap ik ook niet helemaal....
iedereen moet doen wat hem goeddunkt maar kraak niet een merk af omdat je er een slechte ervaring mee hebt..


:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door sep »

robertTREBOR schreef:
astolk schreef:Kia is totaal niet te vergelijken met een VW !!!!!!
eerst is daar de VW dan 10 jaar niets en dan komt de kia...

:T54LIFE
Wat een onzin hierboven zeg,

Kia behoort tot een van de meest moderne autofabrieken in de wereld.
Kia durft op zijn producten 7 jaar of 150.000 km garantie te geven daar waar het bij andere merken het stopt bij 2 jr. !

Ik las dat een Kia te licht zou sturen op hoge snelheid, dat is middels een software update heel simpel en gratis op te lossen,
want de stuurbekrachtiging is elektronisch !! overal te lezen op het www

Daar waar VW nog met een hydraulische stuurbekrachter werkt ( die lekt) zit er bij Kia al een elektronische onder , en dan zeggen dat VW 10 jaar voor loopt op Kia.......................................

Bij mijn T5 uit eind 2008 was de stuurbekrachtiger na 4,5 jr. oud en bij 120.000 km zo lek als een zeef, de olie spoot
eraan alle kanten uit, dat kostte me ook weer dik 1500 euro toen en coulance garantie NIX NADA !!

Ook heb ik middels een schrijven aan Kia vorige week de garantie voorwaarden helemaal gespecificeerd toegestuurd gekregen.

Binnen 7 jr. 0f 150.000 km

Een kapotte stuurbekrachtiger is altijd !! 100% garantie

Een gescheurd uitlaatspruitstuk is 100% garantie

Kapotte cilinderkop zoals ik had met uitgeslagen verstuivergaten is 100% garantie

(Pompverstuivers) / injectoren kapot binnen de 150.000 km stuk is 100% garantie

Rechter Aandrijfas die door zijn vertanding heen draaid wat standaard bij iedere T5 gebeurd is 100% garantie


Als vw de garantie zou geven die Kia geeft; 7 jaar of 150 dkm zijn ze binnen 2 jaar failliet met hun prut kwaliteit,
helaas kan ik het weten met voor 6500 euro ex.btw. aan garagerekeningen in 6 mnd. tijd aan me bussie van 4,5 jr. oud. met 130 dkm.

Als je kwaliteit goed is durf je en kan je 7 jr. garantie te geven, dat is me ondertussen wel duidelijk geworden.
Verder wens ik alle vw fanaten hier zorgeloze km toe hoor, want uiteraard zal niet iedereen zoveel ellende aan een bus meemaken als ik heb meegemaakt.
Laat het stuurbekrachtingings verhaal nou net een punt zijn waar de Koreanen ( vooralsnog ...duurt vast niet lang meer ) de aansluiting missen met de duitsers ....want ondanks dat de Koreanen kennelijk electronische stuur bekrachtiging toepassen ,lees je in elk autoblad dat de duitsers strakker en" çommunicatiever " sturen en meer info aan de bestuurder doorgeven dan de Koreanen ...( dat kan ik overigens zelf ook bevestigen uit eigen ervaring )....
Onlangs is de nieuwe Hyundai i 10 getest tegenover de vw up ....en ondanks dat de i 10 nog nooit zo goed geweest is als nu ....blijft de vw up de betere allrounder op bijna elk vlak ( dat is in elk geval de uitkomst van meerdere tests die ik er over heb gelezen ).... de langere garantie periode van kia is absoluut een fijn iets ,...niemand zit te wachten op extra onverwachte kosten .

Ik volg de Koreanen met grote interesse ,en voorspel dat deze tzt een complete aansluiting gaan vinden met de duitsers....ik hoop dat het prijsverschil dan ook gehandhaafd blijft ,want in dat geval krijg je dus een goed en mooi product voor minder ,en daar zijn wij als consumenten zeer bij gebaat ....kwestie van tijd .....das alles
Het VAG concern heeft gewoon een flinke voorsprong op het gebied van de bouw van auto's, zeker in vergelijk met de Koreanen,.. dat is ook iets wat niet vergeten mag worden ...
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door sep »

robertTREBOR schreef:
astolk schreef:Kia is totaal niet te vergelijken met een VW !!!!!!
eerst is daar de VW dan 10 jaar niets en dan komt de kia...

:T54LIFE
Wat een onzin hierboven zeg,

Kia behoort tot een van de meest moderne autofabrieken in de wereld.
Kia durft op zijn producten 7 jaar of 150.000 km garantie te geven daar waar het bij andere merken het stopt bij 2 jr. !

Ik las dat een Kia te licht zou sturen op hoge snelheid, dat is middels een software update heel simpel en gratis op te lossen,
want de stuurbekrachtiging is elektronisch !! overal te lezen op het www

Daar waar VW nog met een hydraulische stuurbekrachter werkt ( die lekt) zit er bij Kia al een elektronische onder , en dan zeggen dat VW 10 jaar voor loopt op Kia.......................................

Bij mijn T5 uit eind 2008 was de stuurbekrachtiger na 4,5 jr. oud en bij 120.000 km zo lek als een zeef, de olie spoot
eraan alle kanten uit, dat kostte me ook weer dik 1500 euro toen en coulance garantie NIX NADA !!

Ook heb ik middels een schrijven aan Kia vorige week de garantie voorwaarden helemaal gespecificeerd toegestuurd gekregen.

Binnen 7 jr. 0f 150.000 km

Een kapotte stuurbekrachtiger is altijd !! 100% garantie

Een gescheurd uitlaatspruitstuk is 100% garantie

Kapotte cilinderkop zoals ik had met uitgeslagen verstuivergaten is 100% garantie

(Pompverstuivers) / injectoren kapot binnen de 150.000 km stuk is 100% garantie

Rechter Aandrijfas die door zijn vertanding heen draaid wat standaard bij iedere T5 gebeurd is 100% garantie


Als vw de garantie zou geven die Kia geeft; 7 jaar of 150 dkm zijn ze binnen 2 jaar failliet met hun prut kwaliteit,
helaas kan ik het weten met voor 6500 euro ex.btw. aan garagerekeningen in 6 mnd. tijd aan me bussie van 4,5 jr. oud. met 130 dkm.

Als je kwaliteit goed is durf je en kan je 7 jr. garantie te geven, dat is me ondertussen wel duidelijk geworden.
Verder wens ik alle vw fanaten hier zorgeloze km toe hoor, want uiteraard zal niet iedereen zoveel ellende aan een bus meemaken als ik heb meegemaakt.
Laat het stuurbekrachtingings verhaal nou net een punt zijn waar de Koreanen ( vooralsnog ...duurt vast niet lang meer ) de aansluiting missen met de duitsers ....want ondanks dat de Koreanen kennelijk electronische stuur bekrachtiging toepassen ,lees je in elk autoblad dat de duitsers strakker en" çommunicatiever " sturen en meer info aan de bestuurder doorgeven dan de Koreanen ...( dat kan ik overigens zelf ook bevestigen uit eigen ervaring )....
Onlangs is de nieuwe Hyundai i 10 getest tegenover de vw up ....en ondanks dat de i 10 nog nooit zo goed geweest is als nu ....blijft de vw up de betere allrounder op bijna elk vlak ( dat is in elk geval de uitkomst van meerdere tests die ik er over heb gelezen ).... de langere garantie periode van kia is absoluut een fijn iets ,...niemand zit te wachten op extra onverwachte kosten .

Ik volg de Koreanen met grote interesse ,en voorspel dat deze tzt een complete aansluiting gaan vinden met de duitsers....ik hoop dat het prijsverschil dan ook gehandhaafd blijft ,want in dat geval krijg je dus een goed en mooi product voor minder ,en daar zijn wij als consumenten zeer bij gebaat ....kwestie van tijd .....das alles
Het VAG concern heeft gewoon een flinke voorsprong op het gebied van de bouw van auto's, zeker in vergelijk met de Koreanen,.. dat is ook iets wat niet vergeten mag worden ...
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door robertTREBOR »

teevijf schreef:TS mooie verhalen over garantie maar je bent vergeten aan KIA te vragen of je ook nog garantie hebt als je je Sportage laat chippen door en chipsbakker zoals je ook bij je T5 hebt gedaan.
Over VW gesproken, je verkoopt je bus, brandt VAG af maar koopt wel een 'fully loaded' Up terug. Wordt die bij KIA gemaakt?

Nog even een reactie !

Chippen heb ik niet gedaan om snel te rijden maar voor de zuinigheid en alles tegelijk bij JD Engenering , Roetkat eronder vandaan ,EGR dicht laten schrijven , en software zuiniger alles tegelijk aangepast.
Had ik ook bij mijn T4 2500TDI 2002 gedaan die ik tot 410.000 km heb gereden zonder problemen, die werd ook ca 15%
zuiniger na de ingreep.
Na Chippen door JD reed mijn T5 altijd 1100 km op 83 ltr. diesel ruim 1 op 13 !!
Ik kan me niet voor stellen dat een motor lijdt onder chippen als je er altijd rustig mee rijdt en als het door vakmensen als JD
is gedaan. Het Chippen heeft niets te maken met een stuurbekrachtiger die gaat lekken na 4,5 jaar.
Ook uitgeslagen pompverstuiverschachten wat ook bij alle passat diesels gebeurt heeft niet met chippen te maken.
Het gekke is ook dat kapotte pompverstuivers (1200 euro per stuk ! ) in Frankrijk en Duitsland wel voor coulance worden vervangen tot 5 jaar maar niet in Nederland, dit is overal te lezen op het www, wat dat betreft hebben we aan PON een slechte!
De UP die ik gekocht heb is voor max. 1.5 jr.
Ik bespaar ruim 10.000 euro per jaar aan auto kosten met deze UP
Alleen al de bijtelling zakt van 12.000 euro per jaar naar 1500 euro.
En dan nog het verbruik van 1 op 13 naar 1 op 22
Op deze wijze wil ik de enorme post van 6500 euro excl. btw dit jaar even inlopen ...............
Eind 2014 koop ik een Kia Sportage omdat ik nooit meer wil mee maken wat ik met mijn T5 heb meegemaakt.
Ik wil een importeur en dealer die achter hun product staan !! en niet die je laten zakken !!
De 7 jaar garantie of 150.000 km zijn hier mijn motivatie van.
Verder zou ik het niet eens erg vinden als er veel kapot zou gaan aan T5 van 4,5 jr. en de km stand van rond 130 dkm.
Als het netjes door de dealer organistatie zou zijn opgelost !
Maar ik heb er totaal geen begrip voor dat je met je altijd dealer onderhouden busje voor geen enkele coulance garantie
in aanmerking komt en kapotte pompverstuivers van 1250 euro en een lekke stuurbekrachtiger van 1500 euro helemaal
zelf moet betalen na 4,5 jaar en 125 dkm. en als klap op de vuurpijl een hele nieuwe cijlinderkop op 133 dkm voor 4500 euro er achteraan vanwege een constructieve fout ! Van een product met het imago als VW zou je mogen verwachtten dat je tot
zeg 350 dkm probleemloos kan rijden, zeker gezien de nieuwprijs van tegen de 50.000 euro
Zoiets zou gewoon niet moeten kunnen als je als dealer/importeur achter je product staat !!
Als het allemaal netjes was opgelost had ik weer een VW gekocht !
Pon bewandelt de weg van zakken vullen over de rug van de gedupeerde klanten.
Ik rij al 25 jaar auto en heb nog NOOIT meegemaakt dat ik voor 6500 euro excl. btw aan rep.kosten in 6 mnd. heb gehad.
Aan mijn rijstijl ligt het zeker niet met mijn verbruik van 1 op 13 en 120.000 km doen met een setje remblokken.
Verder is dit alleen een nuchtere opsomming van wat mij is overkomen, heeft niets met afbranden van het merk te maken.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door Roel »

Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, dat de service van Pon triest is.
Zelf heb ik het meegemaakt met een Skoda Fabia. het één na het ander ging kapot, dan denk je nog dat je gewoon een verkeerde auto (lees maandagmorgen auto) hebt gekocht.
Alleen bleek alles wat er aan mankeerde een kwaal te zijn :ie stuurbekrachtigings pomp, lekkage in interieur, kachelbediening warm/koud, achterwisser motor, het ene raam mechaniek na het andere wat naar beneden plofde etc.
Ook dit werd toen niet goed opgepakt door de importeur naar mijn mening (3,5 jaar oud en 46.500 km) ook verkocht en een Hyundai i20 terug gekocht.
En inderdaad het is allemaal wat slapper en blikkeriger, maar als tweede auto doet hij wat hij moet doen van A naar B (en weer terug :lach )

En net als jij aangeeft en wat ik ook al vaker heb gezegd, elk merk heeft wel wat, maar het gaat nog steeds op de manier hoe dingen worden opgelost, of in sommige gevallen juist niet....
ik zit zelf in de autobranche en hoor genoeg, ook van andere merken. Vw heeft inderdaad voor het geld wat je er voor betaald niet de kwaliteit (meer) wat je er van mag verwachten, en dat gaat niet alleen op voor de T5, maar ook voor de Passat (automatische versnellingsbakken, assen etc.)
Zelf heb ik gelukkig nog niet veel problemen gehad met mijn T5 en ik hoop ook dat dat zo blijft voorlopig, maar nogmaals ik begrijp jou standpunt ook wel.

Succes in de toekomst met je auto's
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
vw-freak
Berichten: 154
Lid geworden op: 14 jul 2011, 12:39

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door vw-freak »

Een kennis van ons heeft zijn Kia Sportage ingeruild op een splinter nieuwe Mercedes C180.. Waarom?

Omdat hij te veel problemen mee had gehad..

Die kennis vertelde dat zijn vrouw een keer achter hem reed, hij in de Sportage en zijn vrouw vroeg hoeveel bier hij op had, de wagen ging van links naar rechts over een weghelft terwijl hij gewoon recht stuurde.......

Grtz, Max
Afbeelding Tjaa dat zegt genoeg

Saab 9-5 1.9TiD Vector 150PK 2007
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door Roel »

vw-freak schreef:Een kennis van ons heeft zijn Kia Sportage ingeruild op een splinter nieuwe Mercedes C180.. Waarom?

Omdat hij te veel problemen mee had gehad..

Die kennis vertelde dat zijn vrouw een keer achter hem reed, hij in de Sportage en zijn vrouw vroeg hoeveel bier hij op had, de wagen ging van links naar rechts over een weghelft terwijl hij gewoon recht stuurde.......

Grtz, Max
In feite zeg jij hetzelfde, het is niet normaal dat je met een auto een hoop problemen hebt terwijl je dit eigenlijk niet zou verwachten met een bepaalde kilometerstand en bouwjaar.
Maar jou verhaal verteld niet wat voor een problemen, en hoe deze zijn opgelost door dealer/importeur. en daar gaat het allemaal om.
Ik snap best dat sommige zich storen op de manier hoe Robert schrijft (met een hoop hoofdletters en uitroeptekens) maar zeg zelf als het jou auto was geweest, en je het verhaal neutraal gaat lezen (zonder vw bril op) heeft hij wel een punt. ik zou er dan ook doodziek van wezen.
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
vw-freak
Berichten: 154
Lid geworden op: 14 jul 2011, 12:39

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door vw-freak »

Klopt, hij heeft ook gelijk.

Maar om het dan zo af te kraken, waarschijnlijk gewoon pech gehad..
Afbeelding Tjaa dat zegt genoeg

Saab 9-5 1.9TiD Vector 150PK 2007
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door astolk »

Ik ben het helemaal met je eens Robert...
en ik maar denken dat PON de dealer moet zijn als je een VW koopt...
il ben wel professioneel behandeld van de eerste keer kijken tot het wegrijden bij de dealer...
maar misschien als ik ze ook nodig heb voor iets... Bijvoorbeeld een coulance regeling dat ze de deur ook dicht houden...
schandalig zou ik zeggen...

groeten bram

:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door m.c van den berg »

Met verbazing gelezen. ik begrijp zijn redenering.
Maar hij reken niet zijn afschrijving, dat is (mijn mening) ook fors.
Na het verschijten van zijn T5

sterkte, en succes voor in de toekomst
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door robertTREBOR »

vw-freak schreef:Een kennis van ons heeft zijn Kia Sportage ingeruild op een splinter nieuwe Mercedes C180.. Waarom?

Omdat hij te veel problemen mee had gehad..

Die kennis vertelde dat zijn vrouw een keer achter hem reed, hij in de Sportage en zijn vrouw vroeg hoeveel bier hij op had, de wagen ging van links naar rechts over een weghelft terwijl hij gewoon recht stuurde.......

Grtz, Max

Klopt helemaal ! er rijden kia sportage's rond die te licht en vaag sturen rond de middenstand, overal op het www te lezen !
Echter middels een gratis software update , omdat de stuurbekrachtiger elektronisch is , simpel helemaal te verhelpen.
Wel zonde dat tie hem weggedaan heeft hiervoor, ik had hem wel over willen nemen ! :-)

Maar punt in dit draadje is;

Als je voor 6500 euro excl. btw. aan kosten hebt , waar je allemaal nix aan kan doen omdat het constructieve fouten zijn binnen 6 maanden aan een 4,5 jaar oud product met 125 dkm op de teller , en altijd dealer onderhouden , hoe gaat de dealer / importeur hier mee om ?

Kia is toevallig een Merk wat 7 jr, of 150 dkm achter hun product staat, waar het bij VW na 2 max 3 jr. op houdt.
En dat terwijl VW nog eens 2x zoveel kost als Kia.!

In dit draadje las ik ook dat er Kia klanten helemaal uit hun dak gingen omdat de vloermat na 24 mnd. was doorgesleten die 45 euro nieuw kost.
Maar er is nog nooit een Kia geweest van 4.5 jaar oud met 125 dkm. op de teller waar voor 6500 euro excl. btw. binnen 6 mnd
aan gerepareerd moest worden ! Want die zit nog vol in de garantie van 7 jaar.

En dat noem ik ACHTER je product staan ! En dat is bij VW ver te zoeken, die denken spek jij de kas van de werkplaats maar lekker.

uitgeslagen pompverstuiver schachtten wat een constuctieve fout van VW betreft kostte mij 4500 euro op 133 dkm
en coulance garantie NIX/NADA. Ook bij de passat diesel zie onderstaande link een zeer bekend euvel, een ronduit gammele
bevestiging van de stalen pompverstuiver middels een beugeltje en een boutje in de te zachtte alluminium cijlinderkop waardoor de stalen pompverstuiver die trilt de schacht ovaal maakt en de afdichting gaat lekken.

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=185&t=36170" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Definitief Afscheid van de T5

Bericht door Oviivo »

Robert,

Volgens mij heb je je punt wel gemaakt. Het is niet prettig om een auto te bezitten die je op kosten jaagt. Je hebt gekozen voor een andere auto. Die keuze hoef je niet te verdedigen, ik zou echt niet weten waarom . Laat je nou niet uitlokken door alle VW fans hier en geniet van je keuze :ikrij

Grt

Ivo
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie