Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Beveiliging van mijn prachtige T5

vragen over de T5
Periode
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2013, 16:24

Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door Periode »

Wat kan ik het beste doen om mijn v.w. Zo te beveiligen dat de kans op diefstal zo klein mogelijk is ?
Wat ik al heb is: stuurslot -electro onderbreking- en ik wil de ruiten laten graveren. Nog meer tips??
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door jos_br »

Wij plaatsen de laatste tijd veel Bearlock systemen, via een technisch expert te horen gekregen dat dit een vertragende werking heeft en dieven daar een hekel aan hebben. Elektronische systemen "lopen" ze dwars doorheen met een laptop of iets dergelijks, werkelijk onvoorstelbaar wat die lui verzinnen.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door frank884 »

Alles is te stelen, alleen hebben die :gif lui er een hekel aan als het niet is wat ze verwachten, en dat het lang duurt.
Dus een bearlock zou ik er zowieso inzetten.
Verder valt er nog te denken over een magneetklep bijvoorbeeld deze
wordt veel gebruikt bij de lui die op alternatieve brandstoffen rijden https://www.google.nl/search?q=sirai+L3 ... 24&bih=607" onclick="window.open(this.href);return false; in de brandstoftoevoer met een verborgen schakelaar(s)

In ieder geval NIET vertrouwen op de standaard diefstal beveiliging AF fabriek want dat is voor dieven net alsof er niks op zit.
Is bekend via OBD alle spul van de VAG groep zo te kraken.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door matje86 »

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door frank884 »

werkt zeker, maar als je dat elke keer erop moet doen, dan denk je op een gegeven moment, laat maar, het is maar effe
die andere dingen zijn simpel ongecompliceerd en snel toe te passen.
Maar voor lang parkeren zou dat wel iets kunnen zijn, je moet hem wel niet vergeten :knipoog
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Hobbyist
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 sep 2008, 00:29
Locatie: Oudenaarde (regio)

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door Hobbyist »

Een beveiliging die commercieel is kunnen ze ook kopen en op zoeken hoe het werkt (om het uit te schakelen).
Sirenes worden met schuim toegespoten enz ...

Een Bearlock..... zal mogelijks wel vertragend werken maar ze zagen het stuur door (als ze de tijd ervoor hebben).

Ik zou NOOIT stickers van beveiligings systemen op de wagen kleven waar ze van kunnen weten welk merk het is.
Dat is ze de pap in de mond geven natuurlijk.

Plaatje achter de vooruit afdekken is al iets maar ik ben nog steeds voor onbekende beveiliging , bvb door middel van een verborgen schakelaar een systeem (vul zelf maar in , OBD , brandstofpomp, of andere zaken....) uit schakelen want dat weten ze niet en kan verschillend zijn per auto.

Alleen tegen een takelwagen kan men niet veel doen natuurlijk , misschien een gps volgsysteem ofzo ...

Mvg Luc
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door jos_br »

Een Bearlock om het stuur bedoel ik niet, degene die we hier plaatsen vergrendelt de versnellingspook. Hier kun je niet bij en uitboren gaat ook niet, heb dit nu zelf gezien.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door frank884 »

Hobbyist schreef:
Een Bearlock..... zal mogelijks wel vertragend werken maar ze zagen het stuur door (als ze de tijd ervoor hebben).
een Bearlock blokkeerd de versnellingsbak, heeft niks met het stuur te maken

Alleen tegen een takelwagen kan men niet veel doen natuurlijk , misschien een gps volgsysteem ofzo ...
met gedraaid stuur parkeren en met de neus vooruit ergens in of tegen en een stuurklem
en de bearlock zit ook op de vernellingsbak (bij voorwielaandrijving ook weer lastig met op een trailer trekken)


Mvg Luc
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Hobbyist
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 sep 2008, 00:29
Locatie: Oudenaarde (regio)

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door Hobbyist »

Ok , betreft de Bearlock , had er niet aan gedacht dat het de pook ook vasthield.

Maar een takelwagen kan een wagen ook opheffen in zijn geheel , heb er zo nog veel zien takelen bij een of ander festival.
En als er daar nu een alarm staat bij te loeien of niet , de mensen kijken met moeite nog om.

Mvg Luc
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door Multivan Generation »

Hobbyist schreef:Ok , betreft de Bearlock , had er niet aan gedacht dat het de pook ook vasthield.
Is mechanische beveiliging van alleen de pook :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door jos_br »

Hobbyist schreef:Ok , betreft de Bearlock , had er niet aan gedacht dat het de pook ook vasthield.

Maar een takelwagen kan een wagen ook opheffen in zijn geheel , heb er zo nog veel zien takelen bij een of ander festival.
En als er daar nu een alarm staat bij te loeien of niet , de mensen kijken met moeite nog om.

Mvg Luc
Daar is geen kruid tegen gewassen, het gaat erom het stelen zo moeilijk mogelijk te maken.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door ronald tdi »

Zelf heb ik nog een extra onderbreking gemaakt buiten het systeem om, dus niet te zien op laptop.
Gewoon een kleine schakelaar verstoppen die een draad onderbreekt.
Starten doet ie wel, maar aanslaan dus niet.
Dan is zoeken al te veel werk, dus dat werkt.

Goed waarschijnlijk is er al inbraak schade, maar de bus staat er tenminste nog.

Kosten?, een stukkie draad en een 10 amp schakelaar = ongeveer 10 euro....
Periode
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2013, 16:24

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door Periode »

Periode schreef:Wat kan ik het beste doen om mijn v.w. Zo te beveiligen dat de kans op diefstal zo klein mogelijk is ?
Wat ik al heb is: stuurslot -electro onderbreking- en ik wil de ruiten laten graveren. Nog meer tips??
Bedankt voor de reacties. Is er iemand die ervaring heeft met het graveren van de ruiten? Kenteken bv.
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door ronald tdi »

Dat gaat goed.
Had het bij ee pers.auto ook.
Vaak heb je van die stands op parkeerplaatsen bij een supermarkt of zo.
Kan dan ook gratis op vertoon van verzekerings papier.
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Re: Beveiliging van mijn prachtige T5

Bericht door rene930 »

Om mijn bus extra te beveiligen heb ik een disklock stuurslot besteld.
Dit is een stuurslot wat het hele stuur afdekt, sturen is dus onmogelijk voor een dief.
Hopelijk lopen ze door als ze het zien.
T5 GP Multivan Edition 25
Plaats reactie