Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zwarte t4 2000

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: Betimmeren laadruimte

Bericht door kikker »

Airco zit er ondertussen al een tijdje in. Dashboard samen met een vriend eruit gehaald. Motorruimte samen met Oskar gedaan.
Behoorlijk werk geweest. Helaas was ontbrak de adapter voor de buizen en later bleek ook een kachelbuis niet de juiste te zijn.
De adapter hebben we gelijk gehaald, maar kwamen pas later erachter dat de buis niet pasten. Die is er ook later in gegaan, was gelukkig niet zo groot karwei.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna laten vullen, maar helaas deed de airco het niet naar behoren. Toen voor me vakantie nog gauw langs Oskar gereden, maar zo even snel niet kunnen vinden. Wel merkte Oskar op dat het behoorlijk heet was onder de motorkap. 2 weken geleden weer naar Oskar geweest. Deze heeft alles na gelopen. En bleek een temperatuurvoeler stuk te zijn.

Afbeelding

Hij is gisteren op de brug geweest en heb ik op advies van Peter gelijk de andere sensoren vervangen. Degene die onder de verstuiverleidingen zit is lastig om bij te komen. Duurde toch een half uurtje voordat die vervangen had. De andere 2 was nog geen 5 min werk. Airco werkt nu gelukkig wanneer ik het wil. Soms ging de airco spontaan aan zonder dat ik de knop had in gedrukt. Ik ben benieuwd of dit nu ook over is.

Ik had pas geleden een intercooler op de kop weten te tikken. Was type 2 en er zat de sensor bij. Ik heb de sensor omgewisseld en geplaatst. Ik had niet verwacht dat zo'n intercooler al zoveel verschil maakte. Hij trekt van de 80 nu in een keer door naar de 160. Van de week een keertje de caravan er achter hangen. Ik ben benieuwd of daar ook verschil in zit.


Oskar & Peter bedankt voor de hulp en advies :toppie
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Multivan Generation »

:knipoog :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Oskar 725 »

Arjan je weet waar mijn huis woont :toppie :werkaanT4 :jumpklap
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Van de week in een Peugeot gereden met instapverlichting, me vorige auto had ook instap verlichting, maar die scheen horizontaal. Bij de Peugeot scheen die naar onder en daar had je veel meer profijt van. Dus gisteren instapverlichting gemaakt.


Afbeelding
kabelboompje even getest of die werkte.
Afbeelding
Afgeschreven met een whiteboard marker. Het was alleen nog aardig poetswerk erna om de strepen weg te krijgen. Bij de 2e gelijk de overtollige strepen verwijderd en dat ging stukken beter.
Afbeelding
Afbeelding
Stekkertje ertussen gemaakt zodat als het paneel er nog een keer af moet niet heel het lampje eerst eruit moet.




Het resultaat
Afbeelding
Afbeelding


Binnenkort nog een keertje ledjes erin, maar ik had de goeie maat niet op voorraad.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Multivan Generation »

Mooi gedaan, dat lichtje in die deurbak.
Dak is al een tijd een wens van me.
Om eens te oefenen heb ik een oude deurbak van Matje gekregen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: zwarte t4 2000

Bericht door RITC »

Mooi hoor :toppie
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: zwarte t4 2000

Bericht door matje86 »

tip :ie als je met whiteboardmarker werkt
voor het weg halen ff met de marker over het daarvoor aangebrachte heen gaan dan is het weer vochtig en makkelijker afneembaar
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Bedankt voor de tip Matje, werkt inderdaad een stuk makkelijker.

Mijn stoelbak ligt eigenlijk te vol met spanbanden, startkabels e.d. Dit zijn dingen die ik altijd binnen bereik wil hebben.
Omdat er iets rammelde onder me dubbel cabine en de betimmering er toch uit moest, heb ik het gelijk anders aangepakt.
De spullen die onder me dubbel cabine lagen worden niet veel gebruikt en op het moment dat je ze wel nodig had, waren ze niet bereikbaar omdat dan altijd precies me laadruimte dan vol lag. Toen ik de de zitting van de dubbel cabine verwijderde kwam ik op het idee om hier een klep van te maken.
Hierdoor zit me stoelbakken wat minder vol en kan ik toch bij al me spullen.
Afbeelding
Eerste bak op maat. Ik heb de voorkant op schuinte gemaakt zodat ik de ruimte maximaal kan benutten. Voor is er nog een mm of 4 over.
Afbeelding
De bakken zijn zo strak gemaakt dat ze zonder geleider o.i.d. blijven zitten. Ik heb de bovenkant zelfs wat rond geschuurd zodat ik ze toch wat makkelijker op zijn plaats te krijgen.De bak zit tegen de steun aan van de dubbelcabine aan. Volgende week nog mooi een paar dagen vrij om de rest van de betimmering weer netjes te maken.
Afbeelding
Het scharnier. Er zat een veer op, maar deze was te sterk.
Ik heb gelijk aan de voorkant tochtband tussen de bekleding en het ijzeren frame gemaakt.
Afbeelding
In geopende stand. Zo blijft hij vanzelf staan. Hij kan nog een cm of 7 verder open. Ik heb zitten denken om er een cilinder op te maken. Hier zie ik toch vanaf. Nu valt de bank dicht en ik heb uitgetest door hard over een drempel te rijden en hij blijft op zijn plaats liggen. Ik ben bang dat die door een cilinder te makkelijk open gaat.

Afbeelding
Nog een feestje vandaag :driveT4
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Zaterdag de bus bij de spuiter gebracht. Er zat roest aan de rechterdorpel en de ruit zat vol krassen.
Hiervoor moest die toch naar de spuiter en ik laat gelijk alle krasjes, deuken e.d. wegwerken incl. een andere grille en een klepspoiler.
Vandaag even langs geweest, hij stond net in de grondverf

Bij de klep achter zat wat roest rond het handvat. Ook was de onderkant niet netjes, ooit een keer met een kar er tegenaan gezeten. En hij was erg dof, volgens de spuiter had hier waarschijnlijk te weinig verharder in gezeten toen die van de band af kwam.

Originele voorruit zat er nog in en dat was ook wel te zien. A-stijlen waren roestvrij alleen op het dak zat een enkel blaasje, maar dit stelde niet veel voor. Omdat de zonneklep eraf ging moest het dak toch deels opnieuw worden gespoten.

rechterdorpel had wel aardig wat roest, en de rand naar de wielkasten toe ook
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Oskar 725 »

Goed bezig :jumpklap Wordt weer strakke bak! :yes
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Ik moet nog steeds wennen zonder zonneklep. Van de week komen angel eyes en andere achterlichten binnen, en waarschijnlijk de week erop wordt die gepoetst, kunnen we er weer even tegenaan. Van de week met schoonmaken de verf van kentekenplaat eraf gespoten, ze waren al in mindere staat. Ik wilde eerste van die opgedrukte kentekenplaten erop zetten. Maar omdat er in mijn kenteken veel hoekje zitten zie ik daar vanaf.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Oskar 725 »

Mooooi geworden :jumpklap :werkaanT4
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Gisteren me bus laten poetsen, je zag goed verschil tussen de nieuwe en oude delen. Nu ziet die er weer helemaal glimmend uit.
Angel eyes heb ik 2 weken terug geplaatst samen met de heldere achterlichten. Ik wilde hem ook nog laten blinderen, maar spuiten kostte wat meer dan de bedoeling was. Spuiter heeft wat extra delen gespoten die wat slecht in de lak zaten. Dus we zien na de vakantie wel of dat binnenkort nog gedaan wordt.

Op de foto valt het nog mee, maar moet achter de knipperlampjes vervangen voor silverline, ik vind de lampen nu te oranje uitslaan.
Morgen bus op de brug voor draad te trekken voor de achteruitrijlampen. En me mistlamp doet het soms wel, soms niet, op de stekkerdoos krijgt hij geen stroom, dus het zit verder naar voren.

Lekker onopvallend zit boven de 7 me camera weggewerkt. Ik moet met regelmaat aanhangers aankoppelen en dit werkt perfect. Er zit ook een ontvanger achterin de bus, voor een 2e camera. Die ligt op het moment al door de caravan heen. Enkel is de stroomtoevoer zo'n dun draadje dat die met een kroonsteentje, amp e.d. niet wil blijven zitten. Dus die moet ik nog even solderen. Het beeldscherm gaat aan op het moment dat hij in de achteruit gaat, daarnaast heb ik nog een aparte schakelaar die hem constant stroom geeft voor als de caravan erachter hangt, ook wat makkelijker met inhalen.


Ik heb pas geleden een set stalen velgen van Dennis over genomen. Ik wil volgend jaar van 15 inch naar 16 inch verbreed staal. Set is nu 7j met et van 59. Ik zit nog te twijfelen of er achter 8.5 of 9j op komt. Maar dit is pas voor volgend jaar dus ik heb nog even de tijd. :toppie
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: zwarte t4 2000

Bericht door matje86 »

:yes :yes :yes
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Multivan Generation »

Netjes geworden,

groeten Peter
Plaats reactie