Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Roest onderkant behandelen California T5
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 09:38
Roest onderkant behandelen California T5
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een California T5 uit 2006. De wagen ziet er prachtig uit.
Enige wat me opviel was dat er wel wat roest te zien was aan de draagarmen en kokers aan de onderkant.
De roest is heel oppervlakkig dus wil er preventief iets aan doen.
Kan iemand me wat tips geven waarmee ik dit het beste eenvoudig kan doen ?
Er zijn zoveel producten dat ik even moet weten met welk spul ik het ga behandelen.
Omdat ik een brug moet huren om het te kunnen doen is het beste als het in 1x behandeld kan worden.
Hoor graag jullie tips.
Enige wat me opviel was dat er wel wat roest te zien was aan de draagarmen en kokers aan de onderkant.
De roest is heel oppervlakkig dus wil er preventief iets aan doen.
Kan iemand me wat tips geven waarmee ik dit het beste eenvoudig kan doen ?
Er zijn zoveel producten dat ik even moet weten met welk spul ik het ga behandelen.
Omdat ik een brug moet huren om het te kunnen doen is het beste als het in 1x behandeld kan worden.
Hoor graag jullie tips.
Re: Roest onderkant behandelen California T5
Hamerrite.....
Re: Roest onderkant behandelen California T5
Hamerite
Zou zelf de vliegroest weg zien te halen(staalborstel) en dan onderzijde van een goede body-safe (Halfords) voorzien
Hamerite belooft meer dat het kan waarmaken.
Zou zelf de vliegroest weg zien te halen(staalborstel) en dan onderzijde van een goede body-safe (Halfords) voorzien
Hamerite belooft meer dat het kan waarmaken.
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Roest onderkant behandelen California T5
Hammerite op een auto ...brrr ... da's als water en vuur ...erik 924 schreef:Hamerrite.....
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Roest onderkant behandelen California T5
Op de ouderwetse manier...
Goed blank maken, grond verf, lakken en dan een goede laag tectiel, gaat heel lang mee.
Goed blank maken, grond verf, lakken en dan een goede laag tectiel, gaat heel lang mee.
Re: Roest onderkant behandelen California T5
Never nooit niet....je ziet de roest niet meer maar het gaat lekker door....tot de boel uit elkaar valt...echt troep!erik 924 schreef:Hamerrite.....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Roest onderkant behandelen California T5
De enige goede manier!ronald tdi schreef:Op de ouderwetse manier...
Goed blank maken, grond verf, lakken en dan een goede laag tectiel, gaat heel lang mee.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Roest onderkant behandelen California T5
En als grondverf 2K epoxyprimer zit je nog beter. Bij de betere verfzaak te krijgen.
Epoxyprimer is bedoeld voor op kaal metaal, gaat ook goed samen met autolakken.
En het belangrijkste voordeel: de laag is veel 'dichter' dan gewone primer van bijv motip of bouwmarkt.
Deze zijn meer 'open' van structuur en laten vocht zo door naar het kale metaal.
Gebruik: je moet in een bakje een gebruikshoeveelheid van de 2 componenten vermengen (meestal 2:1, afhankelijk van merk)
Het is eigenlijk bedoeld om te spuiten, maar je kunt het ook gewoon met de kwast opbrengen.
En doordat je de harder er dus op het laatst pas aan toevoegt is het spul in afgesloten blik erg lang houdbaar.
Maar auto's en roestbehandeling ligt erg persoonlijk, er zijn heel veel meningen en methodes.
Odorf.
Epoxyprimer is bedoeld voor op kaal metaal, gaat ook goed samen met autolakken.
En het belangrijkste voordeel: de laag is veel 'dichter' dan gewone primer van bijv motip of bouwmarkt.
Deze zijn meer 'open' van structuur en laten vocht zo door naar het kale metaal.
Gebruik: je moet in een bakje een gebruikshoeveelheid van de 2 componenten vermengen (meestal 2:1, afhankelijk van merk)
Het is eigenlijk bedoeld om te spuiten, maar je kunt het ook gewoon met de kwast opbrengen.
En doordat je de harder er dus op het laatst pas aan toevoegt is het spul in afgesloten blik erg lang houdbaar.
Maar auto's en roestbehandeling ligt erg persoonlijk, er zijn heel veel meningen en methodes.
Odorf.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 09:38
Re: Roest onderkant behandelen California T5
Bedankt voor de tips. Ik heb inderdaad de Hammerrite maar even overgeslagen en op rustbuster spullen van Caprotech gekocht. Afgelopen weekend 1e laag aangebracht. Metaal zo goed mogelijk kaal gemaakt en behandeld met een roeststopper (RX5). Nu nog een laag en met spuitbus de kokers inspuiten. Daarna moet het afgelakt worden met RX10 ook van Caprotech.
Re: Roest onderkant behandelen California T5
Als je ooit schilders bezig ziet aan een hoogspanningslijn,
maak eens een praatje en probeer een (paar) liter van die grondverf vast te krijgen.
Neem wat geld mee en zeker een goede taart.
Wij hebben destijds wel regelmatig wat taart gekregen
Maar dat is lang geleden en het voorraadje thuis is ook op..
maak eens een praatje en probeer een (paar) liter van die grondverf vast te krijgen.
Neem wat geld mee en zeker een goede taart.
Wij hebben destijds wel regelmatig wat taart gekregen
Maar dat is lang geleden en het voorraadje thuis is ook op..
Re: Roest onderkant behandelen California T5
Spullen van Caprotech is ook een goede keuze. Een vriend van mij die diverse oude Lancia's rijdend probeert te houden zweert erbij.
Hij heeft o.a. een Fulvia Berlina waarbij de gehele binnenkant en onderkant ermee is behandeld. En dat normaal zo roestige Italiaanse staal houdt het goed vol hier.
Ik heb alleen een kleine waarschuwing;
Caprotech en later daaroverheen autolak gaat NIET goed. Uit eigen ervaring weet ik dat het dan tot op het metaal wegrimpelt.
Als je dat voor ogen houdt is het verder prima spul.
Succes,
Odorf
Hij heeft o.a. een Fulvia Berlina waarbij de gehele binnenkant en onderkant ermee is behandeld. En dat normaal zo roestige Italiaanse staal houdt het goed vol hier.
Ik heb alleen een kleine waarschuwing;
Caprotech en later daaroverheen autolak gaat NIET goed. Uit eigen ervaring weet ik dat het dan tot op het metaal wegrimpelt.
Als je dat voor ogen houdt is het verder prima spul.
Succes,
Odorf