Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welk bouwjaar??

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

welk bouwjaar??

Bericht door curlyone »

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een transporter, maar wil wel graag een betrouwbare wagen omdat ik zelf niet sleutel. Ik heb een T5 op het oog van november 2003 met net iets meer als een ton op de teller. Ik begrijp dat dit van de eerste jaargang van de T5 is, komen er specifieke problemen voor bij auto's uit dit bouwjaar (kinderziektes)? Ik heb ook ergens gehoord dat ze van voor 2005 beter zouden zijn als van na 2005, is dat een fabeltje, of is dat het jaar waarin bepaalde dingen werden wegbezuinigd, ik las dat net op dit forum dat er ineens geen bodemplaten meer onder zitten?
Hopelijk kan iemand mij advies geven,
groetjes Hannie
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: welk bouwjaar??

Bericht door ronald tdi »

Blijft altijd lastig.
Een bus van een goede 10 jaar heeft al het 1 en ander vervangen of er ligt nog op de loer.
De 1 heeft weinig terwijl de ander regelmatig sleutelt.
Je moet ook een beetje geluk hebben en vaak kan je refelijk zien hoe de eigenaar de bus onderhouden heeft.
Boekjes garage stempel dan even bellen uiterlijk en de persoon zelf.
Een foto van alle kanten en binnen kant zegt meer.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: welk bouwjaar??

Bericht door DNS »

Volgens mij waren het vooral de 2.5TDI's van de eerste bouwjaren die last van kinderziektes had.
De 1.9TDI is over het algemeen iets betrouwbaarder, maar een beetje geluk moet je altijd hebben bij 2e-handsjes.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: welk bouwjaar??

Bericht door curlyone »

Dank jullie wel, het is dus eigenlijk hetzelfde als met alle gebruikte auto's :) Ik koop altijd gebruikte auto's waar ik meestal nog heel lang mee doe, dus dan gaat dit ook helemaal goed komen,
groetjes Hannie
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: welk bouwjaar??

Bericht door Pascal-141 »

curlyone schreef:Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een transporter, maar wil wel graag een betrouwbare wagen omdat ik zelf niet sleutel. Ik heb een T5 op het oog van november 2003 met net iets meer als een ton op de teller. Ik begrijp dat dit van de eerste jaargang van de T5 is, komen er specifieke problemen voor bij auto's uit dit bouwjaar (kinderziektes)? Ik heb ook ergens gehoord dat ze van voor 2005 beter zouden zijn als van na 2005, is dat een fabeltje, of is dat het jaar waarin bepaalde dingen werden wegbezuinigd, ik las dat net op dit forum dat er ineens geen bodemplaten meer onder zitten?
Hopelijk kan iemand mij advies geven,
groetjes Hannie
Vanaf mid 2007 is er een "update" gekomen , dan zijn er ook andere 2.5TDI motoren gekomen
De modellen 2003 tot 2007 (eerste generatie dus) hadden meer problemen (knik in stuur , lekkende schuiframen , scheuren in uitlaatspruitstuk, enz ) dan die vanaf 06-2007 .

De "wegbezuinigde" bodemplaten is pas bij de T5GP (de 2.0TDI modellen dus)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: welk bouwjaar??

Bericht door curlyone »

Dank je Pascal, maar ik neem aan dat zulke gebreken bij een auto van 10 jaar oud al lang zijn opgetreden, dat zulke dingen niet na 10 jaar zich openbaren? Maar ik ga er in ieder geval op letten, een gewaarschuwd mens telt voor 2 :toppie
groetjes Hannie
Gebruikersavatar
dikkeberta
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 sep 2013, 17:45
Locatie: Utrecht en Küssnacht am Rigi Zwitserland
Contacteer:

Re: welk bouwjaar??

Bericht door dikkeberta »

zelfde zoektocht gehad en op nummer 'zeker' gegaan: model vanaf 2007 met 1.9 tdi , handgeschakelt, <200dkm , gezocht en gevonden

die verslijtdelen komen daarentegn bij elke, welke je ook koopt (wiellager etc)

maar probeer de 'bekende' echte mankementen uit te sluiten :wjw

''het blijft een gok''zei de doktor tegen de patient die informeerde naar de slagingskans van zijn neusoperatie
http://surfdeal.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kompetent advies en laagste prijzen voor Ski's, Snowboards, Windsurfplanken en Stand Up Paddle Sportartikelen
Plaats reactie