Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ervaringen na tuning 88pk tdi

vragen over de T4
dieselpower
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:33
Locatie: neerharen België

ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door dieselpower »

Hallo medeforum leden,
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen na het chiptunen van een 88pk TDI,
Blijft de boel heel, ook bij een blok met 165000 km? En is het echt merkbaar qua vermogen,en brandstofverbruik.ik heb al het nodige lezen over het fantastische art.van Peter (eldiape)
En is iemand bekend met Jd engineering, wil misschien met deze firma beginnen.
Dank voor jullie response, Robert Neerharen België
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door mastercraft »

Ik heb een maand of 5 geleden een t4 88 pk laten chippen met toen 235000 km op de teller.
Samen met de intercooler hebben ze er zon vermogen uitgeperst dat je elke keer als je er mee rijd weer een glimlach op je gezicht krijgt. En tot op heden nog steeds perfect. Enkelt bij hoog toerental wat zwarte roet uit de pijpen.
Ik heb het gedaan bij mobile cartuning. Deze kwamen gewoon langs rijden aan de zaak en regelden ter plekken alle zaken.
Eventueel telefoon nummer kan ik u per pm versturen.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Banning
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2012, 16:13

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door Banning »

Hallo,
Ik heb vorig jaar mijn VW T4 Multivan California Coach 2,5 TDI - 88 pk - 2000 in Opheusden ( aangeraden op internet via dit forum omdat er veel kaf onder het koren is ) laten tunen. km stand 241.000 . Software werd ter plekke aangepast (computer uit auto halen - printplaatjes eruit - gegevens overzetten op computer en gewijzigd overgezet op andere printplaatjes en er weer in gesoldeerd - door pariculier met veel kennis van zaken ) Kosten € 350,00 .
Daarna proefrijden op de dijk. Klus van een klein uurtje incl. rijden. Vanaf 2000 toeren duidelijk voelbaar. Vooral bij inhalen op autobaan en in de bergen.. Is van 88 pk naar 115 pk gegaan. Rijdt naar mijn mening ook nog iets zuiniger ( Ik rij gemiddeld 95-100 km/p.uur (TOMTOM).
Vorig voorjaar Zuid Frankrijk en Corsica. Najaar Spanje en Portugal.
Zijn net terug van een tocht van 5000 km. van Hoog Normandie - Laag Normandie - Bretagne - Biaritz
de Pyreneen over richting Madrid - Corduba - Sevilla - Marbella - etc, via Barcelona - Lyon - Nancy naar huis. Heeft prima gereden.
Km stand op dit moment : 268.500 km.
Ik ben er erg tevreden over en kan het iedereen aanraden.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door robertTREBOR »

Mijn perfecte T4 2500TDI uit 6-2002 laten chippen bij TUNEX tot 115 pk voor ik dacht 300 euro tot 410.000 km probleemloos mee gereden , reed sneller en zuiniger, aanrader om te doen.
Ik wou dat ik hem nog had !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door Pascal-141 »

dieselpower schreef:Hallo medeforum leden,
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen na het chiptunen van een 88pk TDI,
Blijft de boel heel, ook bij een blok met 165000 km? En is het echt merkbaar qua vermogen,en brandstofverbruik.ik heb al het nodige lezen over het fantastische art.van Peter (eldiape)
En is iemand bekend met Jd engineering, wil misschien met deze firma beginnen.
Dank voor jullie response, Robert Neerharen België
Over de motor moet je je geen zorgen maken , die TDI's gaan zonder probleem makkelijk 5-600.000km mee . En dikwijls nog veel meer ook.
Een 88PK onderblok is het zelfde blok als een 102 of 151PK blok , dus er zit reserve genoeg in ...

Je kan ook Peter (Multivan Generation) contacteren ivm het chippen , hij kan dat ook voor je regelen ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door Multivan Generation »

Jep inderdaad,
en vanaf België naar Zeeland is wellicht wat dichterbij..
Ik heb ook dat artikel geschreven over motorische tuning,
en werk samen met die persoon uit Opheusden waar banning is langsgeweest :knipoog

Als je meer informatie wilt hebben,
stuur me dan even een PB :knipoog

Groet Peter
http://www.eldiape.com" onclick="window.open(this.href);return false;
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door ailko vos »

Ik heb hem laten tunen bij vvt tuning naar 125 pk en 304 nm koppel zonder intercooler en met een rvs uitlaat en egr afgedopt.Auto heeft nu 228000 gelopen en zonder problemen.Met een tandemasser caravan aan de haak van 2000 kg kan ik op de vlakke weg de 130 km halen zonder problemen hij trekt mooi op in een tempo.Verbruik ging van 1op 10 naar 1op 12?13
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door sgsdebruijn »

Ailko, is dat gemeten met een vermogensbank?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door ailko vos »

Ja hij is ook op een vermogensbank getuned .Er kon nog meer uitgehaald worden maar dan begon hij te roken en dat vond ik geen prettig idee. Voordat ze zijn begonnen is hij eerst gemeten op eventueele fouten en gaf toen al 102pk af alleen met een rvs uitlaat .Dit had de tuner nog nooit meegemaakt met een 88pk die gaven meeestal rond de 80/83 pk aan standaard. Er zit zelfs een uitdraai bij van de vermogensbank.hij is afgesteld met alles aan zoals lichten kachel en airco
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door sgsdebruijn »

Ok, apart
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door Pascal-141 »

ailko vos schreef:Ja hij is ook op een vermogensbank getuned .Er kon nog meer uitgehaald worden maar dan begon hij te roken en dat vond ik geen prettig idee. Voordat ze zijn begonnen is hij eerst gemeten op eventueele fouten en gaf toen al 102pk af alleen met een rvs uitlaat .Dit had de tuner nog nooit meegemaakt met een 88pk die gaven meeestal rond de 80/83 pk aan standaard. Er zit zelfs een uitdraai bij van de vermogensbank.hij is afgesteld met alles aan zoals lichten kachel en airco
Hmmm... da's een uitzonderlijke uitspraak van een tuner ...
Want het is een algemeen gegeven dat de VW TDI's meestal MEER pk's afleveren als wat er opgegeven word .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
dieselpower
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:33
Locatie: neerharen België

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door dieselpower »

Heren, mag ik jullie bedanken voor de vele en snelle response zover! Ik ben overtuigd van het nut van deze ingreep, en ga hem nog dit jaar laten uitvoeren. Zal nog iets laten weten als het zo ver is, verheug me er nu al op... ! Greetz Roberto
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door Jurgen VH »

Een vermogensbank is een mooi apparaat dat wordt gebruikt om perimeters vast te stellen zodat je vanaf het begin een uitdraai kan maken en dan na elke update/afstelling kan zien wat/of er iets verbeterd is.
Het geeft geen "juiste" pk/nm weergave en dient dus enkel ter opvolging :knipoog
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door harry t5 191 »

Niet mee eens.
De vermogensbank is ook van belang om te kijken of de koppelkromme mooi vlak is en hoe hoog.
En om deze waar nodig bij te stellen.
Tevens geld dit ook voor de vermogens opbouw,de pk's of zoals je wilt de kw. :lach
En dus kun je van beide hoogte perfect aflezen.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: ervaringen na tuning 88pk tdi

Bericht door kikker »

Ik ben benieuwd, morgen wordt de mijne gechipt
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Plaats reactie