heb je ook gekeken wat het verschil is tussen butaan en propaan bij 30 gr Cjan2009 schreef:De dampspanning van Butaan is onder de 10 gr C dusdanig laag dat er nauwelijks meer gas uit verdampt.

heb je ook gekeken wat het verschil is tussen butaan en propaan bij 30 gr Cjan2009 schreef:De dampspanning van Butaan is onder de 10 gr C dusdanig laag dat er nauwelijks meer gas uit verdampt.
We hebben inmiddels een navulbare, kleine propaanfles gevonden als alternatief voor de Campingaz 907: De 2 liter ALUmini van Ekopool. On line besteld, na telefonisch overleg, bij een Duitse vakhandel, compleet met een setje vuladapters voor diverse Europese landen (o.a. Scandinavië: daar willen we ook nog eens heen in de winter, en daar is so wie so nergens Campingaz). Donderdag besteld, maandag aangekomen. Past perfect op de bestaande drukregelaar en in de gasbun:jan2009 schreef: 20 nov 2013, 15:34 Een propaangasfles met dezelfde afmetingen als je 2,75 kg campinggazfles zal je ook waarschijnlijk niet vinden helaas.
Daar hebben we mee gerekend, Peter...: € 6 per vulling, € 25 afschrijving per vulling (fles kost bijna € 100, we schrijven hem 'versneld' in vier keer vullen afMultivan Generation schreef: 28 nov 2017, 11:04 Reken ook even met de afschrijving van je fles in 10 jaar.
Dat heb je bij campingaz niet, dat je na 10 jaar een nieuwe moet kopen .
Iedere 10 jaar moeten propaan flessen vervangen worden en mogen ze nadat die leeftijd bereikt is,jan2009 schreef: 28 nov 2017, 21:41
Je moet wel een echte Zeeuw zijn wil je gaan dubben over de afschrijving in 10 jaar.
![]()
Benieuwd hoe je de campinggaz vult...frans_t4 schreef: 02 dec 2017, 11:26 Ik vul al jaren onze 907 flessen zelf... netjes op een weegschaal en altijd 50gr onder het max vulgewicht.
Wij hebben 2 x907 bij ons omdat we bijna altijd buiten de bus koken ..
Ik ben nog geen 2€ per vulling kwijt...
Ben het zelf gaan doen omdat ze hier in de buurt 30€ durven te vragen voor 2,6kg gas...
Zelf vullen is een goede oplossing maar let op de vul gewichten..!!!!
Grt,
Frans
Ik ook.Beckontheroad schreef: 02 dec 2017, 12:21Benieuwd hoe je de campinggaz vult...frans_t4 schreef: 02 dec 2017, 11:26 Ik vul al jaren onze 907 flessen zelf... netjes op een weegschaal en altijd 50gr onder het max vulgewicht.
Wij hebben 2 x907 bij ons omdat we bijna altijd buiten de bus koken ..
Ik ben nog geen 2€ per vulling kwijt...
Ben het zelf gaan doen omdat ze hier in de buurt 30€ durven te vragen voor 2,6kg gas...
Zelf vullen is een goede oplossing maar let op de vul gewichten..!!!!
Grt,
Frans
Het verloopje is hetzelfde als wij hebben voor de propaantank, want als je de drukregelaar van de kraan schroeft, hebben de butaan- en de propaankraan daar dezelfde draad op. Waar normaal de drukregelaar zit schroef je dan de verloopnippel op, kraan open en vullen maar.Multivan Generation schreef: 02 dec 2017, 13:39Ik ook. Waar heb je een verloopje hiervoor gevonden en hoe veilig is het?
Weet het niet. Die vulman mompelde iets over dubbelwandig (??) Of gewoon dikkere wanden? Ik heb wel het gevoel dat de lege fles wat zwaarder is dan een standaard 907.jan2009 schreef: 13 dec 2018, 16:57 Ben wel benieuwd wat dan het constructie verschil in dat flesje zou zijn ?
Nou, tegen die tijd kunnen we hem altijd nog weer inruilen!jan2009 schreef: 13 dec 2018, 16:57 Tot dat die kogelafsluiter niet helemaal lekker meer werkt ?
Dat is toch wel het zwakke punt van die flesjes.