Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Het is wat.

vragen over de T5
Plaats reactie
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Het is wat.

Bericht door Geerlings »

Het kan maar niet lang goed gaan met de t5. Nu de massavliegwiel stuk beetje aan het schudden in de auto. Wordt er niet goed van . Is dit veel werk om te doen ? En waar moet ik op letten . T5 2007 174 pk 160 dkm .
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: Het is wat.

Bericht door fokkert »

Geerlings schreef:Het kan maar niet lang goed gaan met de t5. Nu de massavliegwiel stuk beetje aan het schudden in de auto. Wordt er niet goed van . Is dit veel werk om te doen ? En waar moet ik op letten . T5 2007 174 pk 160 dkm .

Valt wel mee.
Ik heb het eens een keertje zelf gedaan. Zonder hefbrug, gewoon 2 krikken er onder. :muur

Fusee's losmaken. Cardanassen verwijderen. Subframe laten zakken. Motor in een takel of giraf hangen en dan de baksteun losmaken. Startmotor eraf, hydraulische koppelings cilinder eraf en dan de versnellingsbak losbouten. Drukgroep er af en koppelingsplaat. Daarna kun je het vliegwiel verwijderen. En andersom terug monteren. :yes

Persoonlijk vond ik dit een leuk klusje. Het was mijn eerste keer, dus ongeveer 6u werk ingestoken.

Succes
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Het is wat.

Bericht door Geerlings »

Oke dus is dus zelf te doen . Binnenkort alles effe bestellen . Bedankt voor je hulp.
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: Het is wat.

Bericht door fokkert »

Geerlings schreef:Oke dus is dus zelf te doen . Binnenkort alles effe bestellen . Bedankt voor je hulp.
Met een beetje technische achtergrond mag dit geen probleem zijn. Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel. Succes :T54LIFE
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Plaats reactie