Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Knipperend olielampje

vragen over de T4
Plaats reactie
GoodOldDiesel
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 dec 2013, 06:15

Knipperend olielampje

Bericht door GoodOldDiesel »

Toen ik mijn bus kocht deed het intstrumenten paneel niks. Ach, de km teller werkt, de klok werkt en zonder temperatuur en brandstofmeter kun je wel redden. Dagteller voor het tankmoment en klaar. Toch maar eens paneel eruit gevist en er bleek een printplaatbaan eruit gebrand te zijn in het laatste stukje naar de connector.
Draadbrugje gesoldeerd en klaar.

Nu heb ik weer werkende controle lampjes een tankmeter etc.
De tankmeter blijft vol staan lijkt het en de temperatuur meter kwam nu eindelijk een maar mm omhoog met het trekken van een aanhanger.
Enig vervelend is het knipperend olielampje. Het wil mij niet aan de oliepomp naar zijn groetjes is, want blokje loopt even mooi als afgelopen 6 maanden.

Nu heb ik ergens opgevangen dat het iets met de dynamo te maken kan hebben? Toeval is dat deze zeer recent is omdat de ander door een lekke nokkenaskeering in olie verzopen is (evenals de vacuumpomp)...

Hoe zit dat?
Gr.

Evert M
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Knipperend olielampje

Bericht door Multivan Generation »

De niet TDI's halen oa het toerental signaal bij een aansluiting op de dynamo weg.
Het W-contact.
Als de dynamo vervangen is, dan is of de spanningsregelaar anders of de stekker niet helemaal goed vast.

Dit kan ook een knipperend olielampje veroorzaken.

Groeten en succes

Peter
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: Knipperend olielampje

Bericht door ailko vos »

als hij geel knippert is je zender kaopt in je carter.is aan de buitenkant te vervangen maar moet wel eerst de olie eruit.kosten van de zender ongeveer 90 euro. de mijne knppert af en toe en normaal geeft deze aan dat je olie niveau te laag is
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Knipperend olielampje

Bericht door rick_k »

Ben jij ook van de Peugeots? Op Lion Dór zat ook een GoosOldDiesel. Zomaar ff tussendoor...

mvg Rick
GoodOldDiesel
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 dec 2013, 06:15

Re: Knipperend olielampje

Bericht door GoodOldDiesel »

Dat is dezelfde ja, hoezo?

Lampje knippert rood, dynamo lijkt aangesloten.
Beschermplaat eronder weg neem ik aan en naar de sensors kijken lijkt me de volgende stap.
Gr.

Evert M
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Knipperend olielampje

Bericht door Multivan Generation »

ailko vos schreef:als hij geel knippert is je zender kaopt in je carter.is aan de buitenkant te vervangen maar moet wel eerst de olie eruit.kosten van de zender ongeveer 90 euro. de mijne knppert af en toe en normaal geeft deze aan dat je olie niveau te laag is

Aanvulling: de oudere bussen hebben daar geen sensor zitten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Knipperend olielampje

Bericht door rick_k »

Voorheen zat ik ook wel op dat Peugeot forum, kwam me bekend voor. Ik zat veel in de 205 dieseltjes... Maar on-topic:

Klopt. Mijn 2.5 tdi van 1996 heeft daar ook nog geen niveau sensor dacht ik. Ik heb alleen oliedruk. Maar ook in de VW zijn alle stekkerverbindingen aan het weer onderhevig. Mijn bus had ineens geen remlichten meer en vlak daarna geen richtingaanwijzers... Allemaal kabelbreuken. Dus ook daar kan nog wat fout zitten.

mvg Rick
jordydereus

Re: Knipperend olielampje

Bericht door jordydereus »

hey evert , ook hier ?

gr jordy / rockytaxfree.
GoodOldDiesel
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 dec 2013, 06:15

Re: Knipperend olielampje

Bericht door GoodOldDiesel »

Tja, een bus voor dagelijks gebruik, een Rocky voor de hobby...
Kennelijk denken er meer zo over.

Al is het bij mij een deels toeval. Ik zocht een nette bus van minimaal 15jaar oud ivm bijtellingsregeling.
Doordat het een leger bus is, zit deze lekker in de verf...
Gr.

Evert M
Plaats reactie