Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterklep sluit niet meer (slot).

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbievanesch
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2013, 15:50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Achterklep sluit niet meer (slot).

Bericht door Robbievanesch »

Beste Mensen,
Ik heb een T5 Caravelle uit 2005. Zie foto. Om een of andere reden sluit het slot van mijn achterklep niet meer. Hij lijkt niet vast te zitten maar hij slaat niet in het slot.
Kan dit een zekering zijn? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan er niet makkelijk bij en vermoed dat ik het achterpaneel moet verwijderen. iemand hier een idee over?

Hoor graag en alvast bedankt
Robbie
Bijlagen
IMG-20130616-WA0000.jpg
Robbie van Esch
T5 Caravelle 2.5TDI 174PK
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Achterklep sluit niet meer (slot).

Bericht door jacobsentertainment476 »

Is jouw klep met sluithulp ? Die zou defect (elektrisch/mechanisch) kunnen zijn, anders is het slot mechanisme kaput.
Ik weet zo niet of de sluithulp uit te lezen is met de computer, misschien komt er wel een storing naar voren. Nee heb je Ja kun je krijgen.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbievanesch
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2013, 15:50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Achterklep sluit niet meer (slot).

Bericht door Robbievanesch »

Dank voor je reactie. Het lijkt erop dat het niet mechanische is. Dan zal het elektrische/mechanische zijn. Ik ben nog erg nieuwe met mijn T5 en weet nog niet hoe ik mijn computer kan uitlezen.
Mijn Duitse gebruiksaanwijzing maakt het er voor mij niet makkelijker op:)
Robbie van Esch
T5 Caravelle 2.5TDI 174PK
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Achterklep sluit niet meer (slot).

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ok vragen we het anders :knipoog

Voorheen als je de achterklep dicht deed, kon je toen ook een zoemend geluid horen van ongeveer 1 a 2 seconden ? Want dan zou het inderdaad een elektrische sluithulp zijn. En zover ik weet zit deze niet in de klep maar in de onder balk gemonteerd, dit is zeg maar de sluitpen die excentrisch gemonteerd is, en op het moment dat de klep slot mechanisme er omheen zit dan draait deze rond om vervolgens de klep aan te trekken. Ja als dat gedeelte niet meer werkt dan sluit de klep niet 100% dit kan een aantal oorzaken hebben. Mechanisch en elektrisch. Elektrisch krijgt de sluithulp een signaal vanuit het slot. In het slot zitten er een aantal micro switches (net als in de portieren) Maar het zou ook een kabel breuk kunnen zijn. Laat de auto eens uitlezen. Er zijn vast wel weetjewellers ergens bij jou in de omgeving die dit voor je kunnen/willen doen.

Wat zegt de boordcomputer in je kilometerteller, dat de klep nog open is ? En blijft de achterbak verlichting ook branden ? Dan zou het inderdaad een micro switch kunnen zijn.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbievanesch
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2013, 15:50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Achterklep sluit niet meer (slot).

Bericht door Robbievanesch »

Mijn boordcomputer geeft idd aan dat de klep nog open is. Het is inderdaad het palletje wat niet vast klikt. Kortom een micro switch.
Dank voor deze info. Het lijkt er dus op dat dit moet worden uitgelezen om te bevestigen. Zit nog maar net bij weetjewel dus weet niet of er iemand in de buurt is die het voor mij kan uitlezen.

Ga wel op zoek. Als het de switch is moet dan het complete slot worden vervangen?

Hoor graag .
Robbie van Esch
T5 Caravelle 2.5TDI 174PK
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Achterklep sluit niet meer (slot).

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ja inderdaad dan moet je het gehele slot vervangen (althans volgens de dealer) Maar als je een beetje handige prutser bent, haal je er één van de sloop en zet je de switch over, moet vast willen.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie