Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.0tdi

vragen over de T5
Plaats reactie
bertje
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:00

2.0tdi

Bericht door bertje »

Ik heb mijn t5 gp alweer een jaar en hij bevalt meer dan super.
Toen ik mijn t4 2.5Tdi verkocht dacht ik dat ik de 2.5 zou missen, het geluid en de beleving van het geheel en zou de 2.0 tdi ook zo goed presteren?? nee dat kon nooit met zo,n mini motor commonrail.
Maar goed toch een t5 gp caravel 140pk gekocht en ik moet zeggen dat viel niet tegen.
De auto gecipt bij jd engenering en dat ding gaat als de brandweer zeker voor zo,n zware auto de top ver boven de 200 km/h en het verbruik is ook minder, niet dat het me wat intereseert maar de soeplese en de elegantie waarmee het voertuig zich voort beweegt vind ik heerlijk.
De 6bak is wat stug als hij koud is maar warm als een warm mes door de boter.
Zijn er mensen die tevreden zijn en zijn er ook mensen die de bus vinden tegen vallen.
En Henk 1 heb jij er al 1?????? :ikrij

Vriendelijke groet mederijders en veel veilige kilometers.
B.A.B. (Black Angel Bertje) :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie
BDS
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2013, 16:37

Re: 2.0tdi

Bericht door BDS »

Ik ben daar ook wel tevreden over, 2.0 was mijn inziens ook wat te klein, maar bevalt uitstekend.
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: 2.0tdi

Bericht door astolk »

Sluit me volledig aan bij jou bertje...ik heb alleen een 102 PK versie..moet hem ook laten chippen..maar jou verhaal van de souplesse en manier waarop de GP zich houd ben ik ook dik tevreden...

groet een zeer tevreden T5 GP rijder


:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: 2.0tdi

Bericht door ronald tdi »

moet me ook aansluiten.
En inderdaad, als ze koud is schakelt ze wat stroef, maar de tip van MG om met teflon spray het e.e.a. in te smeren werkt zeker.
Tis wel ff klooien met een extra rietje (afstand is net te groot) maar na een keer of 3 merk je toch verschil.

Nu rij ik veelal korte afstanden zo"n 5 km naar school en terug maar door de standkachel rij ze toch best lekker qua temp van de motor.
Eeen keer of 1, 2 in de maand een wat langere afstand voor de ziekenhuizen en dan merk je toch het comfort.
Heb onlangs wel alles geisoleerd en dat merk je ook.
Niet alleen geluid maar ook de temp achterin zeg maar.
Nu nog de deur rubbers en dan zijn we een heel eind.
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: 2.0tdi

Bericht door Anno »

ik ben nog bezig met artikel 2.5 tdi versus 2.0 tdi.

Ik had niet gedacht dat het verschil zo groot was.............
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: 2.0tdi

Bericht door Deki »

Is de 2.0 zo veel beter dan de 2.5 TDI ? heb nooit in een nieuwe versie gereden :boos
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: 2.0tdi

Bericht door astolk »

Ik vind persoonlijk de GP lekkerder rijden in de zin van soepeler....stiller...vloeiender..en heb ook het idee dat hij iet comfortabeler rijd....in combi met de lay out van het dashboard een heerlijke bus..heb alleen geen ervaring betreffende hoge km standen hoe de bus zich dan houd...time wil tell...

greetz bram


:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Plaats reactie